Avatar billede zigga Nybegynder
22. september 2005 - 08:26 Der er 32 kommentarer

konvertere filer til DVD fil

kan nogen give et link til et program der kan konvertere .meg og .peg filer til DVD filer
Avatar billede nva Praktikant
22. september 2005 - 09:58 #1
Mener du mpg og mpeg til DVD så kig på TmpGenc Source Creator http://www.pegasys-inc.com/en/download/tds.html
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 10:40 #2
http://www.winavi.com/ konverterer mellem en del forskellige formater, til en del forskellige formater ;)
Avatar billede zigga Nybegynder
22. september 2005 - 12:26 #3
Ja det var da lige det jeg mente mmm. ny i faget, stort tak til jer begge det vil jeg prøve
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 12:54 #4
husk at luk spørgsmålet hvis du kunne bruge noget af det *S*
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 15:40 #5
Mailen er langsom i dag, så jeg har først set dit spørgsmål nu.
Et godt program til bare at lave mpeg om til DVD uden konvertering er et program som Tmpgenc DVD author. Her har du også mulighed for at lave menuer samtidig.
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda16.html
Her er en trial af programmet. Du trækker din mpeg-fil ind og den kommer ud "i den anden ende" som en færdig DVD, klar til at blive brændt.
Her er en guide:
http://www.dvd-guides.com/content/view/53/59/

De andre forslag der ligger her, er convertere/enkodere, og det eneste du får ud af det, er nye mpeg-filer og IKKE vob-filer, som er DVD-filer.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
22. september 2005 - 15:51 #6
Hvis du er interesseret i DVD-menuer, er DVDlab (studio/pro) langt at foretrække. Du kan meget mere end i Pegasys-inc's DVD-Author (som at skifte mellem op til 8 forskellige undertekster/lydkanaler) og der findes en del tutorials til det (i modsætning til DVD-Author).

Derimod ville jeg anbefale TEMPGEnc til at encode med (DVD-Author og TMPGEnc er to forskellige programmer fra samme firma). Det understøtter mange formater, har mange funktioner og der er mange tutorials til det.

Evt. kan du tage et kig på www.videohelp.com
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 15:53 #7
Det er korrekt at der er flere muligheder i DVDlab, men nu fandt jeg bare det nemmeste :-)
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 16:06 #8
sardinen mener du ikke man får færdige vob filer med winavi ? for så er der en fejl i min version *G*
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:09 #9
OK, så må jeg lige prøve den, jeg kan jo også tage fejl :-)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:10 #10
Screem_brille: Men trækker du mpeg-filer  ind i programmet? eller er det avi-filer? det kan jeg ikke rigtig gennemskue!
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 16:20 #11
sardinen, den tager både mpeg, og avi, og en række andre fil formater, måske du lige skullel undersøge sådanne ting inden du påstår at andres svar ikke passer ? ;)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:21 #12
Screem_brille: I mit forslag er der intet der bliver encodet. Det er nøjagtig den samme fil, som bliver omstruktureret til vob-filer, da mpeg-filer ER DVD-kompatipelt. Eller sagt på en anden måde: Vob-filer ER mpeg-filer. Såvidt jeg kan forstå på dit link, bliver det recodet, og det vil give et dårligere resultat, end hvis du bruger originalfilen.
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:22 #13
Selvfølgelig bør jeg undersøge sådanne ting, jeg beklager :-)
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 16:37 #14
mpg filer er kompatible hvis det er mpeg1 ja, ikke hvis det er mpeg2, for headeren i en mpeg2 fil kan ikke forståes af en DVD afspiller, og den forventer at filerne er i vob format. (og nej kvaliteten bestemmer du selv, men enhver encoding vil forringe resultatet, medmindre det er et lossless codec man benytter, og det er mpeg ikke (i nogen af dens versioner)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
22. september 2005 - 16:39 #15
@sardinin: Sandt nok, jeg konstaterede bare at hvis det var noget han var interesseret i, sådan for alvor, kunne han ligeså godt købe DVDlab, siden de alligevel begge koster penge - og du får helt klart mere for pengene med DVDlab (og pro-versionen er det værd).
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:41 #16
Der er jeg sikker på, at du tager fejl. For DVD-filer ER mpeg2 filer 720x576. Men der findes flere formater i mpeg2, f.eks. 352x576, som også er dvd-kompatible, mens svcd-formatet 480x576, som også er mpeg2, ikke er direkte DVD-kompatible, men hvor man kan snyde maskinen, så de kan bruges alligevel.
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:43 #17
-els-echelon: Yes, forstået, har prøvet programmet, men synes det er lidt svært at komme igang med. :-)
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
22. september 2005 - 16:45 #18
Det er ikke så brugervenligt som DVD-Author, ganske rigtigt, men det er som med styresystemer; Windåsen er brugervenlig, Linux er effektivt ;)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:46 #19
Jeg glemte lige, at mpeg1-filer også er DVD-kompatible, så der har du ret. :-)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:48 #20
-els-echelon: Jeg er nu meget tilfreds med dvd-author. Jeg har efterhånden lært at bruge det 100 %, og når man har premiere og photoshop til hjælp, mangler jeg intet, måske lige undertekster, men det problem har jeg faktisk også løst, dog ikke i menuen.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 16:48 #21
sardinen ikke ifølge de efter udd. kursus jeg har været på mht DVD og digitale sat modtagere (ja vi er enige om at både mpeg 2 og vob fielr idneholder det samme, men de er pakket på 2 forskellige måder, som ikek er kompatible i en DVD afspiller, lidt ligesom hvis du sender et brev i en kuvert og inden i en pakke, de 2 ting indeholder også det samme, men den fysiske udformning er anderledes og ikkedirekte kompatibel, 100% det samme som vob og mpeg filer)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:54 #22
Jeg har ingen problemer haft med mine mpeg2-filer, hvis de bare har haft opløsningerne 720x576, 352x576 og så mpeg1 opløsningen, som jeg ikke lige kan huske. Og svcd-opløsningen har jeg også løst. Altså med hensyn til DVD-author. Og det er så de erfaringer, jeg selv har gjort. Men derfor kan det da godt forholde sig som du siger, det kan jeg jo naturligvis ikke fornægte, det har jeg slet ikke den kompetente viden til. :-) Men indtil videre har der ingen problemer været.
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 16:59 #23
Men inden vi bliver for tekniske, hvor du nok er mig overlegen (jeg er kun en sølle autodidakt bruger,som har siddet og leget med det), må vi jo forholde os til spørgerens mpeg-filer. :-)
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 17:00 #24
sardinen bemærk også at de er meget ens i indhold, men headeren er ikek ens, og derfor vil de virke som 2 foskellige slags fielr overfor en DVD afspiller ;)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 17:06 #25
Det findes der faktisk små programmer, der kan fjerne. Blandt andet Tmpgenc. Men også andre programmer. Jeg kan dog ikke lige huske, hvad de hedder, men dem kan man finde på www.dvdrhelp.com. Sjovt nok har jeg kun haft headerproblemerne med mpeg1-filer.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 17:22 #26
sardinen, det er muligt at kina bokse (et udtryk for meget billige consumer produkter) kan afspille alt, men bruger du en "kvalitets" afspilelr "skal" den ikke kunne afspille mpeg2 filer direkte, da det ikke er en del af DVD standarden *S*
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 17:29 #27
Jeg har to Pioneer harddiskrecordere - DVR 5100 og DVR 630, en philips-dvd recorder DVDR 990, og en nintaus bambus afspiller og der har ingen problemer været med noget af det, jeg har lavet. De har virket perfekt alle sammen. Både mine VCD'er, S-vcd'er og DVD'er. VCD'erne (mpeg1) har jeg som tidligere nævnt haft problemer med headeren, når jeg har lagt dem på DVD, især med synkroniseringen, S-vcd'erne ingen problemer og ejheller de andre. Men hvis der skulle være problemer, må man naturligvis konvertere om, men jeg har altid løst problemet uden at behøve at konvertere om.
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 17:31 #28
Konvertere skulle være encode om. :-)
Avatar billede sardinen Nybegynder
22. september 2005 - 17:39 #29
En anden ting, uden at vide det præcist, kunne jeg forestille mig, at DVD-author simpelt hen skifter headeren på mpeg-filen ud med en DVD-header, der får mpegfilerne til at virke i DVD-afspilleren. Men det er sgu for teknisk for mig at sætte mig ind i. :-) Men du har sikkert ret i, at hvis man bare kører en mpeg-fil ud på en skive og smider den i afspilleren, er det nok kun bambus-afspilleren der vil afspille den :-)
Avatar billede itwarez Nybegynder
26. september 2005 - 19:02 #30
PRØV DVDSANTA

www.DJ.DKz.DK
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 12:34 #31
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:27 #32
brug for mere hjælp ?