Avatar billede sazo Nybegynder
21. september 2005 - 17:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Usynlig" iFrame/Frame

Hey Eksperter...

Jeg har koden:

<html>
<head>
<title>
</title>
</head>
<body style="margin: 0;">

<span style="position: absolute; top: 0; left: 0;">
<iframe src="frame1.html" width="100%" height="600" scrolling="no"></iframe>
</span>

<script>
var width = window.screen.availWidth / 2 - 100;
var height = window.screen.availHeight / 2 - 200;

document.write("<span style='position: absolute; top: "+height+"; left: "+width+";'><table width='200' height='200' border='1'><tr><td><iframe src='' name='main' width='100%' height='100%'></iframe></td></tr></table></span>")
</script>

</body>
</html>

Som faktisk bare er en iFrame. Det jeg gerne vil have er at når "main", som er iFramens navn, er blank, altså at siden i iFramen hedder "auto:blank", er iFramen 100% gennemsigtig. Når der så loades en anden side ind i den, f.eks. eksperten.dk, skal siden(main) blive synlig. Jeg ved ikke om det kan gøres med HTML eller php, men min hjemmeside understøtter begge.

På forhånd tak for hjælpen! :-)
Avatar billede roenving Novice
21. september 2005 - 17:52 #1
Hvordan får den forskelligt indhold ?-)
Avatar billede sazo Nybegynder
21. september 2005 - 22:00 #2
Det bliver loadet ind i den fra en flash side... Fungerer som var det et link man klikker på, som så åbner i "main"
Avatar billede sazo Nybegynder
26. september 2005 - 16:52 #3
Er det noget der kan lade sig gøre? :-)
Avatar billede unomas Nybegynder
27. september 2005 - 22:45 #4
<html>
<head>
<title>
</title>
</head>
<body style="margin: 0;">

<span style="position: absolute; top: 0; left: 0;">
<iframe src="frame1.html" width="100%" height="600" scrolling="no"></iframe>
</span>

<script>
var width = window.screen.availWidth / 2 - 100;
var height = window.screen.availHeight / 2 - 200;

document.write("<span style='position: absolute; top: "+height+"; left: "+width+";'><table width='200' height='200' border='0'><tr><td>")
document.write("<iframe frameborder='0' src='about:<body bgcolor=black>Hej' name='main' width='100%' height='100%' style='filter: alpha(opacity=<?php echo $_GET['1'] ?>)'></iframe>")
document.write("</td></tr></table></span>")
</script>

</body>
</html>
Avatar billede sazo Nybegynder
29. september 2005 - 10:38 #5
Haha... Tak Simon... :-D Send det som et svar så skal du nok få poinene... :-P
Avatar billede unomas Nybegynder
29. september 2005 - 11:05 #6
^^
Avatar billede sazo Nybegynder
29. september 2005 - 15:04 #7
Værs'go!