Avatar billede lysbjerg Nybegynder
21. september 2005 - 15:04 Der er 2 kommentarer

Forstærkning af signal fra Hot Spot

Jeg har en bærbar med indbygget trådløst netværkskort. Når jeg holder den ud af vinduet i min lejlighed får jeg adgang til et Hot Spot ca. 50m fra hvor jeg bor.

Jeg kunne godt tænke mig at have adgang i resten af min lejlighed, så mine spørgsmål er:

1. Kan jeg sætte en antenne op udenfor, som kan opfange signalet og transportere det indenfor enten trådløst eller via et kabel ?
2. Eller kan jeg gøre noget der er nemmere ?
3. Hvilken hardware skal jeg købe ?

På forhånd tak for jeres svar !

- Simon
Avatar billede hr.usb Nybegynder
21. september 2005 - 15:12 #1
et forslag
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=375487
eller du kan bruge denne -også usb adapter dog uden forstærkning, men den kan via et kabel anbringes i vinduet eller et andet godt sted
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=322736
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. september 2005 - 15:19 #2
Et lille trix jeg har gennemført hos noget famillie:

En 'dum' gammel bærbar (~100Mhz) med W2K.
On-Board Netkort.
Et USB baseret WLAN modtager + ~5meter USB kabel. USB 'dimsen' på en lang pind ud af vinduet (pakket ind i plastpose). Så er der lige 15-20% signal.
Bærbaren fungere som InternetSharing / Router og sender ud (med kabel) til resten af huset via dens On-Board Netkort. Derefter til en X ports switch og de fik 5Mbit på alle PC'er - jubii... (før én PC med et 28.8 Modem!!!)

De trækker på et lille firma ved siden af - dette ER aftalt. Så klipper de græsset og hækken der efter behov...

Omtalte bærbar står ellers bare og 'sover' bruges ikke til andet...