Avatar billede nogetfx Nybegynder
21. september 2005 - 11:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Defekt skærm?!

Jeg har en 19" Philips P40, som har summet i et stykke tid. Så meget  at jeg kan høre støjen i mine høretelefoner, den stopper hvis jeg slukker skærmen. Jeg kendte en der havde styr på elektronik, som sagde at det sikkert var isoleringen på nogle komponenter, der var ved at gå af eller lign..
En anden ting emd den skærm er at den brændte mit MatroxG550 af. Eller først begyndte hele billedet at overstyre i blå, jeg mener at jeg regnede ud at det var den røde der forsvandt. Kortet var der stadig garanti på, så det blev byttet, men nu er det begyndt at blinke blåt igen.. Dvs at hvis jeg ikke gør noget smutter mit kort snart igen...

Så hvad gør man, smider den bare ud? Det er dejlig skærm med et glimrende billede. En ny af slagsen koster godt nok "kun" 2700.http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=20800
Min viden om elektronik er meget begrænset og jeg ved ikke om jeg tør at skille den ad, men hvis den bare skal ud kan jeg lige så godt prøve... Noegn bu på et elelr andet..?!

/Lars
Avatar billede nogetfx Nybegynder
21. september 2005 - 11:58 #1
Det perfekte eksempel på at hastværk er lastværk. hehe
"Noegn bu på et elelr andet"
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 13:02 #2
lyder meget som nogle viklinger som mangler lidt lak, men det er ikek noget du selv bør rode med medmindre du ved hvad du laver.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
21. september 2005 - 13:52 #3
Jeg mener at det noget i den stil han mente. Men hva gør man så? En skærm der æder grafikkort er der heller ikke meget sjov ved. Så hvis den alligvel skal smides ud.

Jeg mener at jeg har hørt noget at fjernsyn har kerne med højspænding, som skal aflades. Har CRT-skærmen også det? Ellers så kunne man vel lukke op og se...
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 14:01 #4
ja både alm monitorer og tv er teknisk meget ens (og CRT, det står for cathode ray tube = katode rør på dansk), og skal begge aflades inden man udskifter komponenter, men tror ikek på det er din skærm der ødelægger dit grafikkort (har i min tid som monitor tekniker kun set monitorer være årsag til sådzan noget ved overgang i elektronikken (oftest pga lyn skader), og så d
ør kortet med det samme.
Avatar billede nogetfx Nybegynder
21. september 2005 - 15:05 #5
Engang skal jo være den første.. hehe Tja, jeg ved det ikke.
Det eneste jeg ved er at min skærm summer og hvis det samme mønster følges ligner mit skærm-billede snart exp.dk's baggrundsfarve. (også hvis jeg tester vga-stikket med den 17" skærm, der normalt sidder på DVI stikket.)
Hvad er så dit bud? De eneste genganger fra det forgående setup er PSU, cdrom og skærme. Plus min 17" går gennem en KVM-switch. Manglende jord?
Avatar billede nogetfx Nybegynder
25. september 2005 - 21:55 #6
Lukker og slukker..