Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. september 2005 - 01:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Server konfigurering

Jeg er medlem af en gruppe der varetager et beboernetværk, hvor vi har mail- og webserver tilgængeligt for beboerne, og vi kunne godt tænke os at få opdateret vores nuværende servere, men har ikke tid og kunnen nok til at konfigurere servere på et niveau højere end til privat brug.

Tidligere har vi brugt Softcom, men vi vil nu undersøge markedet for andre virksomheder der gør sig i at bygge totalløsninger, med vægt på fleksibilitet, stabilitet og skalérbarhed.

Har I nogle gode referencer til sådanne firmaer?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 01:50 #1
hvor mange brugere er der tale om ? hvilket OS benyttes nu osv ? er ret vigtigt at vide jo ;)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. september 2005 - 02:12 #2
I kort form:

Ca. 800 brugere og det stiger (vi har vist lige omkring 1300 mailkonti) :)
Linux (RedHat 7.3 - men det er ikke et krav, hvis bare det imødekommer ovenstående krav)
Som webserver Apache, og som mailserver Qmail.

Der skal laves en masse intergration med systemer vi allerede har, og som skal blive ved med at virke, så det nemmeste er at der aftales et møde - og det er jo så helt op til den/dem der skal lave det, om de gider det :)
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 02:14 #3
er ikke linux, men windows mand så jeg springer fra :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. september 2005 - 02:27 #4
Jeg var en Windows mand, som med større og større interesse arbejder med Linux, men vi skal bruge nogle bundstabile personer, der bare kan deres kram, og hvis det ikke virker, så har vi nogen at gå til og banke dem i hovedet indtil det virker :)

Du skal have tak for interessen :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
21. september 2005 - 08:53 #5
Hvor henne i landet er det placeret.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
21. september 2005 - 16:59 #6
I Storkøbenhavnsområdet
Avatar billede martinowitz Nybegynder
22. september 2005 - 10:26 #7
Hvad er jeres budget i det her ??
Avatar billede steenmaigaard Nybegynder
24. september 2005 - 16:24 #8
Kik ind på www.itz.dk, vi laver masser af linux opgaver, kontakt mig på sm@itz.dk så finder vi en løsning

Hilsen Steen
Avatar billede fixxxer Nybegynder
19. oktober 2005 - 10:39 #9
steenmaigaard >> det vil jeg tage med og vise til gruppen..

martinowitz >> Vi har ikke en utømmeligt pengetank til rådighed, men vi har da nok et budget på 20-30K, helt afhængigt af hvor meget vi selv skal stå for - og hvor dygtige dem der skal lave det er :)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
24. oktober 2005 - 00:01 #10
Jeg har ikke fået noget konkret løsningsforslag.. Lukker