Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
20. september 2005 - 23:00 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Skærmen går ud efter den har kørt 5 min

Jeg har et problem med en af mine PC´er -
Den starter fint op - Men når PC´en er fuldstændig klar til brug efter ca. fem minutter, så går skærmen ud/ eller på standby.

Jeg ved MED SIKKERHED at det ikke er skærmens skyld, men derimod PC´en - Jeg har testet skærmen på min bærbare og der sker ikke dette problem - Har også testet PC´en med en anden skærm og der sker præcis det samme: Skærmen går ud... :-(

Der har været nogle problemer med PC´en i et par dage før dette skete... Den larmede meget og det virkede som om at blæseren ikke havde det godt - Da man startede PC´en op larmede den vildt meget, men der blev stille igen efter et par minutter...

Så er mit spørgsmål jo bare hva´ jeg skal gøre nu, og hvorfor skærmen går ud/går på standby efter ca. fem minutters oppetid... ?
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 23:09 #1
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 23:10 #2
32 åbne på en gang ? ingen hjælp herfra indtil der er ryddet op.
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
20. september 2005 - 23:22 #3
Jeg kan godt se at jeg ikke har givet ordentligt feedback eller lukket mine mange tidligere spørgsmål, og det er selvfølgelig beklageligt.. I fremtiden skal jeg nok love at følge op på spørgsmålet og evt. give feedback.
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 23:25 #4
jeg synes du skal starte nu, og så skal jeg (vi) gerne hjælpe dig bagefter, men indtil det antal er bragt ned, så venter jeg *S*
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. september 2005 - 23:41 #5
Ved du med sikkerhed at det kun er skærmen der går ud. Kan du have noget musik til at spille videre samtidig?
Grunden til jeg spørg er at det lyder som noget køleproblemmer jvf. din blæserbeskrivelse.
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
20. september 2005 - 23:44 #6
Jeg har forsøgt at have noget musik kørende , men når skærmen går ud bliver musikken bare til en hyle-tone..
Avatar billede screem_brille Novice
20. september 2005 - 23:45 #7
kontroller blæser på grafikkort ikek er fyldt med støv, mærk evt fysisk efter på køleren (på blæseren) når problemet opstår, kører den ok i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. september 2005 - 23:54 #8
Med referance til 20/09-2005 23:44:52, så er det givetvis et varmeproblem du har, så når den er kølet ned, kan du starte den, men ikke længere end du kan verificere, at blæserne på grafikkortet, og CPU'en kører rundt eller ej.

Kører de ikke rundt, eller laver volsom støj, når de kører rundt, så skal de skiftes.
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
20. september 2005 - 23:56 #9
Jeg har skilt computeren ad - Den er ikke fyldt med støv og det ser ud som om at de to blæsere fungere udemærket, men jeg er desværre ingen computer-haj, så ved det ikke med sikkerhed -

Hvordan får jeg computeren til at kører i fejlsikret tilstand?
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
21. september 2005 - 00:00 #10
- Og så lige en tilføjelse:
Computeren kan godt stå tændt i længere tid end fem minutter, men hvis jeg så rykker lidt med musen så går skærmen ud.
Computeren larmer ikke og blæserne kører rundt - Men somsagt, har blæserne på et tidspunkt larmet voldsomt ... Så det kan måske godt være dem der er problemet.
Hvad koster det at få skiftet blæserne, og er det evt. noget man kan gøre selv?
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 00:01 #11
under opstart trykk på F8 og vælg fejlsikret tilstand emd netværksunderstøttelse (grunden til du bør prøve dette, er at tingene kører med standard drivere, go i en slags neddroslet tilstand, ig forhold til med normale drivere)
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
21. september 2005 - 00:30 #12
I fejlsikret tilstand fungere PC´en med skærmen.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 00:34 #13
regnede jeg godt med ;) problemet er med 99% sikkerhed enten varme, eller en dårlig psu.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. september 2005 - 00:37 #14
Du kunne starte med at skifte kølepastaen mellem CPU og køleren, og se om det gør noget. Det koster ikke alverden.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 00:40 #15
inden du gør som dragonknight foreslår så mærk fysisk efter om den bliver meget varm, gør den ikke det, hjælper det ikke noget emd ny kølepasta, kan nu jeg tænker over det også være defekte lytter på bundkortet (kan ses ved de er bulet i toppen og de evt. har noget gult / brunt snask i toppen (kondensatorens dielektrium)
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
21. september 2005 - 00:53 #16
Okay - Det vil jeg forsøge i morgen.
Jeg takker for jeres mange brugbare svar :-)
Jeg kan da fortælle at efter den havde stået i fejlsikret tilstand i godt og vel en halv time, så genstartede jeg PC`en i "Normal tilstand"... Fungerede fint i omkring 20 sec (Windows XP opstart) da adgangskode-dialog boksen kom frem - Begyndte skærmen at flimre helt vildt...
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 00:57 #17
mit bud er umidelbart en defekt PSU, og grunden til dette er at når de rigtige drivere benyttes, så bilver felre ting aktiveret, og derved bruger den emre strøm, og netop i og med du har hørt en larm tyder det på defekte lejer i en blæser, go det kan meget vel være den i din PSU.

Har du mulighed for det, ville jeg lige montere en anden PSU og teste med den.
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
21. september 2005 - 08:34 #18
- PC´en bliver ikke meget varm, og der er intet i vejen med bundkortet.
Er det sådan en PSU som denne: http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20153983
jeg skal have montoeret i min PC?
- Og er det let selv at monterere den?
Avatar billede bartz Praktikant
21. september 2005 - 08:37 #19
Kan med 99% sige problemet skyldes ikke varme, men derimod driver. Hvis den kan kører ubeklageligt i fejlsikret tilstand, så skyldes det en driver fejl. Hvilken grafikkort har du? Prøv evt. slet driver og hente en ældre eller nyere.
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
21. september 2005 - 09:39 #20
- Skal jeg så slette og installere driveren igen og evt. udskifte PSU`en?!
Avatar billede bartz Praktikant
21. september 2005 - 10:16 #21
Nej du skal IKKE skifte PSU. Du skal slet ikke gøre noget ved dit hardware, vi må lige checke software først inden vi kommer til det :). Først skriv lige hvilken grafikkort du har?
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
21. september 2005 - 12:30 #22
- Jeg er ikke hjemme nu, men når jeg kommer hjem tjekker jeg min software.
Takker fordi i vil hjælpe mig...
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
21. september 2005 - 15:36 #23
PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Professional
      OS Service Pack                                  Service Pack 2
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

    Motherboard:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP, 2166 MHz 3100+
      Motherboard Navn                                  ECS L7VTA  (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
      Motherboard Chipset                              VIA VT8377 Apollo KT400
      System Hukommelse                                512 MB
      BIOS Type                                        Award (01/28/03)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM2)
      Kommunikations Port                              ECP-printerport (LPT1)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        nVIDIA GeForce3 Ti 200
      3D Acclerator                                    nVIDIA GeForce3 Ti 200

    Multimedie:
      Lydkort                                          Creative SB Live! 5.1 Sound Card

    Lager:
      IDE Kontroller                                    VIA Bus Master IDE-controller
      Floppy Drev                                      Diskettedrev
      Disk Drev                                        Maxtor 6Y080L0  (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
      Optisk Drev                                      _NEC DVD+RW ND-1100A  (DVD:4x/2.4x/12x, CD:16x/10x/40x DVD+RW)
      SMART Harddisk Status                            OK

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        78152 MB (22654 MB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
      Mus                                              PS/2-kompatibel mus

    Netværk:
      Netværks Adapter                                  32bit PCI 10/100M Ethernet Adapter  (192.168.1.172)

    Ydre Enheder:
      USB1 Kontroller                                  VIA VT83C572 PCI-USB Controller
      USB2 Kontroller                                  VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
21. september 2005 - 15:39 #24
[ BIOS ]

    BIOS Egenskaber:
      Producent                                        Phoenix Technologies, LTD
      Version                                          6.00 PG
      Udgivelses Dato                                  01/28/2003
      Størrelse                                        256 KB
      Boot Enhed                                        Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
      Muligheder                                        Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD
      Understøttede Standarder                          DMI, APM, ACPI, ESCD, PnP
      Udvidelses Egenskaber                            ISA, PCI, AGP, USB

  [ System ]

    System Egenskaber:
      Producent                                        VIA Technologies, Inc.
      Produkt                                          KT400-8235
      Vågn Op Type                                      Netafbryder

  [ Motherboard ]

    Motherboard Egenskaber:
      Produkt                                          KT400-8235

  [ Chassis ]

    Chassis Beskrivelse:
      Chassis Type                                      Desktop

  [ Hukommelses Kontroller ]

    Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Fejl Korrektion                                  Ingen
      Understøttet Hukommelses Interleave              1-Way
      Nuværende Hukommelses Interleave                  4-Way
      Understøttet Hukommelses Hastighed                70ns, 60ns
      Understøttede Hukommelses Typer                  SPM, EDO
      Understøttet Hukommelses Spænding                5V
      Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse            32 MB
      Hukommelses Sokler                                3

  [ Processorer / AMD Athlon(tm) XP ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        AMD
      Version                                          AMD Athlon(tm) XP
      Ekstern Hastighed                                166 MHz
      Nuværende Hastighed                              2158 MHz
      Type                                              Central Processor
      Spænding                                          3.3 V
      Status                                            Tilkoblet
      Opgradering                                      ZIF
      Sokkel Udformning                                Socket A

  [ Cache / Internal Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Maksimum Størrelse                                128 KB
      Installeret Størrelse                            128 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Sokkel Udformning                                Intern Cache

  [ Cache / External Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Ekstern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Maksimum Størrelse                                256 KB
      Installeret Størrelse                            256 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous
      Sokkel Udformning                                Ekstern Cache

  [ Hukommelses Moduler / A0 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                A0
      Type                                              DIMM, SDRAM
      Hastighed                                        60 ns
      Installeret Størrelse                            512 MB
      Monteret Størrelse                                512 MB

  [ Hukommelses Moduler / A1 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                A1
      Hastighed                                        60 ns
      Installeret Størrelse                            Ikke Installeret
      Monteret Størrelse                                Ikke Installeret

  [ Hukommelses Moduler / A2 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                A2
      Hastighed                                        60 ns
      Installeret Størrelse                            Ikke Installeret
      Monteret Størrelse                                Ikke Installeret

  [ Hukommelses Enheder / A0 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Størrelse                                        512 MB
      Enhedens Placering                                A0
      Bank Placering                                    Bank0/1

  [ Hukommelses Enheder / A1 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Enhedens Placering                                A1
      Bank Placering                                    Bank2/3

  [ Hukommelses Enheder / A2 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Enhedens Placering                                A2
      Bank Placering                                    Bank4/5

  [ System Slots / PCI0 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI0
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI1 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI1
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI2 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI2
      Type                                              PCI
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / PCI3 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI3
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ System Slots / AGP ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  AGP
      Type                                              AGP
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ Porte / PRIMARY IDE ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Intern Reference Beskrivelse                      PRIMARY IDE
      Intern Konnektor Type                            On-Board IDE
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / SECONDARY IDE ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Intern Reference Beskrivelse                      SECONDARY IDE
      Intern Konnektor Type                            On-Board IDE
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / FDD ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        8251 FIFO Compatible
      Intern Reference Beskrivelse                      FDD
      Intern Konnektor Type                            On-Board Floppy
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / COM1 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Serial Port 16450 Compatible
      Intern Reference Beskrivelse                      COM1
      Intern Konnektor Type                            9 Pin Dual Inline (pin 10 cut)
      Ekstern Konnektor Type                            DB-9 pin male

  [ Porte / COM2 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Serial Port 16450 Compatible
      Intern Reference Beskrivelse                      COM2
      Intern Konnektor Type                            9 Pin Dual Inline (pin 10 cut)
      Ekstern Konnektor Type                            DB-9 pin male

  [ Porte / LPT1 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Parallel Port ECP/EPP
      Intern Reference Beskrivelse                      LPT1
      Intern Konnektor Type                            DB-25 pin female
      Ekstern Konnektor Type                            DB-25 pin female

  [ Porte / Keyboard ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Keyboard Port
      Intern Reference Beskrivelse                      Keyboard
      Intern Konnektor Type                            PS/2
      Ekstern Konnektor Type                            PS/2

  [ Porte / PS/2 Mouse ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Mouse Port
      Intern Reference Beskrivelse                      PS/2 Mouse
      Intern Konnektor Type                            PS/2
      Ekstern Konnektor Type                            PS/2

  [ Porte / USB ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        USB
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    USB

  [ Porte / AUDIO ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Audio Port
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    AUDIO
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

--------[ Overclock ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP 3100+
      CPU Alias                                        Thoroughbred-B
      CPU step                                          B0
      CPUID CPU Navn                                    AMD Athlon(tm) XP 2700+
      CPUID Revision                                    00000681h

    CPU hastighed:
      CPU Hastighed                                    2157.75 MHz

    CPU cache:
      L1 Kode Cache                                    64 KB
      L1 Data Cache                                    64 KB
      L2 Cache                                          256 KB  (On-Die, Full-Speed)

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    01/28/2003-KT400-8235-L7VTAC-00
      Motherboard Navn                                  ECS L7VTA  (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)

    Chipsæt Egenskaber:
      Motherboard Chipset                              VIA VT8377 Apollo KT400

    BIOS Egenskaber:
      System BIOS Dato                                  01/28/03
      Video BIOS Dato                                  10/08/01
      Award BIOS Type                                  Phoenix-Award BIOS v6.00PG
      Award BIOS Oplysninger                            L7VTA 1.5 01/28/2003
      DMI BIOS Version                                  6.00 PG

--------[ Energi Styring ]----------------------------------------------------------------------------------------------

    Energi Spare Egenskaber:
      Nuværende Strømkilde                              230 VAC
      Batteri Status                                    Intet batteri
      Fuld Batteri Levetid                              Ukendt
      Resterende Batteri Levetid                        Ukendt

--------[ Sensorer ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sensor Egenskaber:
      Sensor Type                                      HDD

    Temperaturer:
      CPU                                              40 °C  (104 °F)
      Maxtor 6Y080L0                                    44 °C  (111 °F)

--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP, 2166 MHz 3100+
      CPU Alias                                        Thoroughbred-B
      CPU step                                          B0
      Instruktions Sæt                                  x86, MMX, 3DNow!, SSE
      L1 Kode Cache                                    64 KB
      L1 Data Cache                                    64 KB
      L2 Cache                                          256 KB  (On-Die, Full-Speed)

    CPU Fysisk Information:
      Type                                              453 Pin PGA
      Størrelse                                        4.95 cm x 4.95 cm
      Transistorer                                      37.6 million
      Proces Teknologi                                  6Mi, 0.13 um, CMOS, Cu
      Teknologi                                        84 mm2
      Core Spænding                                    1.50 - 1.65 V
      I/O Spænding                                      1.6 V
      Typisk Forbrug                                    44.0 - 64.0 W  (afhængig af clock hastighed)
      Maksimalt Forbrug                                48.5 - 74.3 W  (afhængig af clock hastighed)

    CPU Producent:
      Producent                                        Advanced Micro Devices, Inc.
      Produkt Information                              http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118,00.html

    CPU Udnyttelses Grad:
      1. CPU                                            18 %

--------[ CPUID ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPUID Egenskaber:
      CPUID Producent                                  AuthenticAMD
      CPUID CPU Navn                                    AMD Athlon(tm) XP 2700+
      CPUID Revision                                    00000681h
      Udvidet CPUID Revision                            00000781h
      Platform ID                                      CBh  (Socket A)
      IA CPU Serienummer                                Ukendt
      HTT / CMP enheder                                0 / 0

    Instruktions Sæt:
      64 bi x86-Udvidelser (AMD64, EM64T)              Ikke Understøttet
      Alternate Instruction Set                        Ikke Understøttet
      AMD 3DNow!                                        Understøttet
      AMD 3DNow! Professional                          Understøttet
      AMD Enhanced 3DNow!                              Understøttet
      AMD Extended MMX                                  Understøttet
      Cyrix Extended MMX                                Ikke Understøttet
      IA-64                                            Ikke Understøttet
      IA MMX                                            Understøttet
      IA SSE                                            Understøttet
      IA SSE 2                                          Ikke Understøttet
      IA SSE 3                                          Ikke Understøttet
      CLFLUSH instruktioner                            Ikke Understøttet
      CMPXCHG8B instruktioner                          Understøttet
      CMPXCHG16B instruktioner                          Ikke Understøttet
      Conditional Move instruktioner                    Understøttet
      MONITOR / MWAIT instruktioner                    Ikke Understøttet
      RDTSCP instruktioner                              Ikke Understøttet
      SYSCALL / SYSRET instruktioner                    Understøttet
      SYSENTER / SYSEXIT instruktioner                  Understøttet
      VIA FEMMS instruktioner                          Ikke Understøttet

    Sikkerheds Karakteristik:
      Advanced Cryptography Engine (ACE)                Ikke Understøttet
      Forhindring af Data Eksekvering (DEP, NX, EDB)    Ikke Understøttet
      Hardware Random Number Generator (RNG)            Ikke Understøttet
      Montgomery Multiplier & Hash Engine              Ikke Understøttet
      Processor Serial Number (PSN)                    Ikke Understøttet

    Energi Spare Karakteristik:
      Automatic Clock Control                          Ikke Understøttet
      Enhanced Halt State (C1E)                        Ikke Understøttet
      Enhanced SpeedStep Technology (EIST, ESS)        Ikke Understøttet
      Frequency ID Control                              Ikke Understøttet
      LongRun                                          Ikke Understøttet
      LongRun Table Interface                          Ikke Understøttet
      PowerSaver 1.0                                    Ikke Understøttet
      PowerSaver 2.0                                    Ikke Understøttet
      PowerSaver 3.0                                    Ikke Understøttet
      Processor Duty Cycle Control                      Ikke Understøttet
      Software Thermal Control                          Ikke Understøttet
      Temperature Sensing Diode                        Understøttet
      Thermal Monitor 1                                Ikke Understøttet
      Thermal Monitor 2                                Ikke Understøttet
      Thermal Monitoring                                Ikke Understøttet
      Thermal Trip                                      Ikke Understøttet
      Voltage ID Control                                Ikke Understøttet

    CPUID Kendetegn:
      36-bit Page Size Extension                        Understøttet
      Address Region Registers (ARR)                    Ikke Understøttet
      CPL Qualified Debug Store                        Ikke Understøttet
      Debug Trace Store                                Ikke Understøttet
      Debugging Extension                              Understøttet
      Fast Save & Restore                              Understøttet
      Hyper-Threading Technology (HTT)                  Ikke Understøttet
      L1 Context ID                                    Ikke Understøttet
      Local APIC On Chip                                Understøttet
      Machine Check Architecture (MCA)                  Understøttet
      Machine Check Exception (MCE)                    Understøttet
      Memory Configuration Registers (MCR)              Ikke Understøttet
      Memory Type Range Registers (MTRR)                Understøttet
      Model Specific Registers (MSR)                    Understøttet
      Page Attribute Table (PAT)                        Understøttet
      Page Global Extension                            Understøttet
      Page Size Extension (PSE)                        Understøttet
      Pending Break Event                              Ikke Understøttet
      Physical Address Extension (PAE)                  Understøttet
      Secure Virtual Machine Extensions (Pacifica)      Ikke Understøttet
      Self-Snoop                                        Ikke Understøttet
      Time Stamp Counter (TSC)                          Understøttet
      Virtual Machine Extensions (Vanderpool)          Ikke Understøttet
      Virtual Mode Extension                            Understøttet

    CPUID Registers (CPU #1):
      CPUID 00000000                                    00000001-68747541-444D4163-69746E65
      CPUID 00000001                                    00000681-00000000-00000000-0383FBFF
      CPUID 80000000                                    80000008-68747541-444D4163-69746E65
      CPUID 80000001                                    00000781-00000000-00000000-C1C3FBFF
      CPUID 80000002                                    20444D41-6C687441-74286E6F-5820296D
      CPUID 80000003                                    37322050-002B3030-00000000-00000000
      CPUID 80000004                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000005                                    0408FF08-FF20FF10-40020140-40020140
      CPUID 80000006                                    00000000-41004100-01008140-00000000
      CPUID 80000007                                    00000000-00000000-00000000-00000001
      CPUID 80000008                                    00002022-00000000-00000000-00000000

--------[ Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    01/28/2003-KT400-8235-L7VTAC-00
      Motherboard Navn                                  ECS L7VTA

    Motherboard Fysisk Information:
      CPU Sokler                                        1
      Udvidelses Sokler                                5 PCI, 1 AGP, 1 CNR
      RAM Sokler                                        3 DIMM
      Integrerede Enheder                              Audio
      Form Faktor                                      ATX
      Motherboard Størrelse                            240 mm x 300 mm
      Motherboard Chipset                              KT400

    Motherboard Producent:
      Producent                                        Elitegroup Computer Systems
      Produkt Information                              http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Products/ProductList.aspx?CategoryID=1&MenuID=16&LanID=0
      Hent BIOS software                                http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/Category_Download.aspx?Categoryid=1

--------[ Hukommelse ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Fysisk Hukommelse:
      Total                                            511 MB
      Brugt                                            169 MB
      Fri                                              341 MB
      Udnyttelse                                        33 %

    Swap / Pagefil:
      Total                                            1248 MB
      Brugt                                            102 MB
      Fri                                              1145 MB
      Udnyttelse                                        8 %

    Virtuel Hukommelse:
      Total                                            1759 MB
      Brugt                                            272 MB
      Fri                                              1487 MB
      Udnyttelse                                        15 %

    Physical Address Extension (PAE):
      Understøttet af Operativ System                  Ja
      Understøttet af CPU                              Ja
      Aktiv                                            Nej

--------[ Chipsæt ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Nord Bro: VIA VT8377 Apollo KT400 ]

    Nord Bro Egenskaber:
      Nord Bro                                          VIA VT8377 Apollo KT400

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        VIA Technologies, Inc.
      Produkt Information                              http://www.via.com.tw/en/products/chipsets
      Hentning af Driver                                http://www.viaarena.com/?PageID=2

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    BIOS Egenskaber:
      BIOS Type                                        Award
      Award BIOS Type                                  Phoenix-Award BIOS v6.00PG
      Award BIOS Oplysninger                            L7VTA 1.5 01/28/2003
      System BIOS Dato                                  01/28/03
      Video BIOS Dato                                  10/08/01

    BIOS Producent:
      Producent                                        Phoenix Technologies Ltd.
      Produkt Information                              http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
      BIOS Opdatering                                  http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

    Problemer og Forslag:
      Forslag                                          Are you looking for a BIOS Upgrade?  Contact eSupport Today!
      Forslag                                          System BIOS er mere end 2 år gammel. Opgradér hvis det er muligt.
      Forslag                                          Video BIOS er mere end 2 år gammel. Opgradér hvis det er muligt.

--------[ PCI / AGP video ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    nVIDIA GeForce3 Ti 200                                                            Grafikkort
    nVIDIA GeForce3 Ti 200                                                            3D Acclerator

--------[ Skrivebord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Skrivebords Egenskaber:
      Enheds Teknologi                                  Raster Visning
      Opløsning                                        1024 x 768
      Farve Dybde                                      32 bit
      Farve Planer                                      1
      Skrifttype Opløsning                              96 dpi
      Pixel Bredde / Højde                              36 / 36
      Pixel Diagonal                                    51
      Vertikal Refresh Rate                            Standard
      Skrivebords Tapet                                C:\Documents and Settings\Michael\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Wallpaper1.bmp

    Skrivebords Effekter:
      Combo-Box Animation                              Tilkoblet
      Drop Shadow Effekt                                Tilkoblet
      Flat Menu Effekt                                  Tilkoblet
      Font Smoothing                                    Tilkoblet
      Full Window Dragging                              Tilkoblet
      Windues Titelbar Stigning                        Tilkoblet
      Skjul Menu Adgangs Nøgler                        Tilkoblet
      Hot Tracking Effekt                              Tilkoblet
      Ikon Navn Ombrydning                              Tilkoblet
      List-Boks Blød Rulning                            Tilkoblet
      Menü Animation                                    Tilkoblet
      Menu Fade Effekt                                  Tilkoblet
      Minimér/Genopret Animation                        Tilkoblet
      Skygge på Muse Pil                                Tilkoblet
      Valg af Fade Effekt                              Tilkoblet
      Vis Lyd Tilgængeligheds Karakteristik            Frakoblet
      Værktøjs Tips Animation                          Tilkoblet
      Værktøjs Tips Fade Effekt                        Tilkoblet
      Windows Plus! Udvidelser                          Frakoblet

--------[ Multi-Skærm ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    \\.\DISPLAY1        Ja  (0,0)          (1024,768)

--------[ PCI / PnP audio ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    Creative SB Live! 5.1 Sound Card                                                  PCI

--------[ Windows Lager ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Diskettedrev ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Diskettedrev
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          flpydisk.inf

  [ Maxtor 6Y080L0 ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Maxtor 6Y080L0
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          disk.inf

    Disk Enhed Fysisk Information:
      Producent                                        Maxtor
      Harddisk Familie                                  DiamondMax Plus 9
      Form Faktor                                      3.5"
      Formatteret Kapacitet                            80 GB
      Fysisk Størrelse                                  146.1 x 101.6 x 26.1 mm
      Max. Vægt                                        630 g
      Gennemsnitlig Tilgangstid                        4.17 ms
      Rotations Hastighed                              7200 RPM
      Interface                                        Ultra-ATA/133
      Buffer til Vært Data Hastighed                    133 MB/s
      Buffer Størrelse                                  2 MB

    Enheds Producent:
      Producent                                        Maxtor Corporation
      Produkt Information                              http://www.maxtor.com/en/products/

  [ _NEC DVD+RW ND-1100A ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                _NEC DVD+RW ND-1100A
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          cdrom.inf

    Egenskaber for Optisk Enhed:
      Producent                                        NEC
      Device Type                                      DVD+RW
      Interface                                        ATAPI

    Skrive Hastigheder:
      DVD+R                                            4x
      DVD+RW                                            2.4x
      CD-R                                              16x
      CD-RW                                            10x

    Læse Hastigheder:
      DVD-ROM                                          12x
      CD-ROM                                            40x

    Enheds Producent:
      Producent                                        NEC Corporation
      Produkt Information                              http://www.nec-global.com/prod/index.html
      Hentning af Firmware                              http://www.nec.com/global/prod/download.html

  [ Primær IDE-kanal ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Primær IDE-kanal
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.2180
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          mshdc.inf

    Enheds Resourcer:
      IRQ                                              14
      Port                                              01F0-01F7
      Port                                              03F6-03F6

  [ Sekundær IDE-kanal ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Sekundær IDE-kanal
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.2180
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          mshdc.inf

    Enheds Resourcer:
      IRQ                                              15
      Port                                              0170-0177
      Port                                              0376-0376

  [ Standarddiskettecontroller ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Standarddiskettecontroller
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          fdc.inf

    Enheds Resourcer:
      DMA                                              02
      IRQ                                              06
      Port                                              03F0-03F5
      Port                                              03F7-03F7

  [ VIA Bus Master IDE-controller ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                VIA Bus Master IDE-controller
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.2180
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          mshdc.inf

    Enheds Resourcer:
      Port                                              C000-C00F

--------[ Logiske Drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

    A:                                        Flytbar Disk
    C:                                        Lokal Disk          NTFS          78152 MB      55497 MB      22654 MB  29 %  1C14-2014
    D:                                        Optisk Drev

--------[ Fysiske Drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Drev 1 - Maxtor 6Y080L0 (76 GB) ]

    #1 (Aktiv)      NTFS            C:                                              0 MB    78152 MB

--------[ Optiske drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ _NEC DVD+RW ND-1100A ]

    Egenskaber for Optisk Enhed:
      Enheds Beskrivelse                                _NEC DVD+RW ND-1100A
      Producent                                        NEC
      Device Type                                      DVD+RW
      Interface                                        ATAPI

    Skrive Hastigheder:
      DVD+R                                            4x
      DVD+RW                                            2.4x
      CD-R                                              16x
      CD-RW                                            10x

    Læse Hastigheder:
      DVD-ROM                                          12x
      CD-ROM                                            40x

    Enheds Producent:
      Producent                                        NEC Corporation
      Produkt Information                              http://www.nec-global.com/prod/index.html
      Hentning af Firmware                              http://www.nec.com/global/prod/download.html

--------[ ASPI ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    00  00  00  Disk Drev                Maxtor 6  Y080L0
    00  07  00  Værts Adapter            atapi
    01  01  00  Optisk Drev              _NEC DVD  +RW ND-1100A
    01  07  00  Værts Adapter            atapi

--------[ ATA ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Maxtor 6Y080L0 (Y325NVWE) ]

    ATA Enheds Egenskaber:
      Model ID                                          Maxtor 6Y080L0
      Serie Nummer                                      Y325NVWE
      Revision                                          YAR41BW0
      Parametre                                        158816 cylindre, 16 hoveder, 63 sektorer pr spor, 512 bytes pr sektor
      LBA Sektorer                                      160086528
      Buffer                                            2 MB (Dual Ported, Read Ahead)
      Multi Sektorer                                    16
      ECC Bytes                                        57
      Max. PIO Overførsels Tilstand                    PIO 4
      Max. UDMA Overførsels Tilstand                    UDMA 6 (ATA-133)
      Aktiv UDMA Overførsels Tilstand                  UDMA 6 (ATA-133)
      Uformatteret Kapacitet                            78167 MB

    ATA Enheds Karakteristikker:
      SMART                                            Understøttet
      Sikkerheds Tilstand                              Understøttet
      Energi Styring                                    Understøttet
      Avancerede Strøm Spare Funktioner                Understøttet
      Skriv Cache                                      Understøttet
      Host Protected Area                              Understøttet
      Power-Up In Standby                              Ikke Understøttet
      Automatic Acoustic Management                    Understøttet
      48-bit LBA                                        Ikke Understøttet
      Device Configuration Overlay                      Understøttet

    ATA Enhed Fysisk Information:
      Producent                                        Maxtor
      Harddisk Familie                                  DiamondMax Plus 9
      Form Faktor                                      3.5"
      Formatteret Kapacitet                            80 GB
      Diske                                            2
      Antal Plader                                      3
      Fysisk Størrelse                                  146.1 x 101.6 x 26.1 mm
      Max. Vægt                                        630 g
      Gennemsnitlig Tilgangstid                        4.17 ms
      Rotations Hastighed                              7200 RPM
      Interface                                        Ultra-ATA/133
      Buffer til Vært Data Hastighed                    133 MB/s
      Buffer Størrelse                                  2 MB

    ATA Enheds Producent:
      Producent                                        Maxtor Corporation
      Produkt Information                              http://www.maxtor.com/en/products/

--------[ SMART ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Maxtor 6Y080L0 (Y325NVWE) ]

    03  Spin Up Time                        63  209  201      16476  OK: Værdi er normal
    04  Start/Stop Count                    0    253  253        341  OK: Passerer Altid
    05  Reallocated Sector Count            63  253  253          2  OK: Værdi er normal
    06  Read Channel Margin                  100  253  253          0  OK: Værdi er normal
    07  Seek Error Rate                      0    253  251          0  OK: Passerer Altid
    08  Seek Time Performance                187  252  241      58949  OK: Værdi er normal
    09  Power-On Time Count                  0    234  234      13755  OK: Passerer Altid
    0A  Spin Retry Count                    157  253  252          0  OK: Værdi er normal
    0B  Calibration Retry Count              223  253  252          0  OK: Værdi er normal
    0C  Power Cycle Count                    0    252  252        410  OK: Passerer Altid
    C0  Power-Off Retract Count              0    253  253          0  OK: Passerer Altid
    C1  Load/Unload Cycle Count              0    253  253          0  OK: Passerer Altid
    C2  Temperature                          0    253  253          44  OK: Passerer Altid
    C3  Hardware ECC Recovered              0    253  252        6905  OK: Passerer Altid
    C4  Reallocation Event Count            0    253  253          0  OK: Passerer Altid
    C5  Current Pending Sector Count        0    253  253          0  OK: Passerer Altid
    C6  Off-Line Uncorrectable Sector Count  0    253  253          0  OK: Passerer Altid
    C7  Ultra ATA CRC Error Rate            0    198  194          5  OK: Passerer Altid
    C8  Write Error Rate                    0    253  252          0  OK: Passerer Altid
    C9  <producent-specifik>                0    253  216          14  OK: Passerer Altid
    CA  <producent-specifik>                0    253  252          0  OK: Passerer Altid
    CB  <producent-specifik>                180  253  252          0  OK: Værdi er normal
    CC  <producent-specifik>                0    253  252          0  OK: Passerer Altid
    CD  <producent-specifik>                0    253  252          0  OK: Passerer Altid
    CF  <producent-specifik>                0    253  252          0  OK: Passerer Altid
    D0  <producent-specifik>                0    253  252          0  OK: Passerer Altid
    D1  <producent-specifik>                0    200  200          0  OK: Passerer Altid
    63  <producent-specifik>                0    253  253          0  OK: Passerer Altid
    64  <producent-specifik>                0    253  253          0  OK: Passerer Altid
    65  <producent-specifik>                0    253  253          0  OK: Passerer Altid

--------[ Windows Netværk ]---------------------------------------------------------------------------------------------

  [ 32bit PCI 10/100M Ethernet Adapter ]

    Egenskaber for Netkort:
      Netværks Adapter                                  32bit PCI 10/100M Ethernet Adapter
      Enheds Type                                      Ethernet
      Hardware Adresse                                  00-02-44-96-F5-BA
      Forbindelses Navn                                LAN-forbindelse 4
      Forbindelses Hastighed                            100 Mbps
      MTU                                              1500 bytes
      DHCP Lease Opnået                                21-09-2005 14:42:50
      DHCP Lease Udløbet                                28-09-2005 14:42:50
      Modtagne Bytes                                    5289516 (5.0 MB)
      Sendte Bytes                                      315004 (307.6 KB)

    Netkorts Adresse:
      IP / Subnet Maske                                192.168.1.172 / 255.255.255.0
      Gateway                                          192.168.1.1
      DHCP                                              192.168.1.1
      DNS                                              193.162.153.164
      DNS                                              194.239.134.83

--------[ PCI / PnP Netværk ]-------------------------------------------------------------------------------------------

    VIA 10/100 Fast Ethernet Adapter                                                  PCI
    VIA VT6105M/LOM Rhine III 10/100 Mbps Fast Ethernet Controller                    PCI

--------[ DirectX Video ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Primær skærmdriver ]

    Egenskaber for DirectDraw Enhed:
      DirectDraw Driver Navn                            display
      DirectDraw Driver Beskrivelse                    Primær skærmdriver
      Hardware Driver                                  vga.dll
      Hardware Beskrivelse

--------[ DirectX Lyd ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Primær lyddriver ]

    DirectSound Enheds Egensskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Primær lyddriver
      Driver Modul
      Primære Buffere                                  0
      Min / Max Sekundære Buffere Sample Rate          0 / 0 Hz
      Primære Buffer- og Lyd Formater                  Ingen
      Sekundære Buffer- og Lyd Formater                Ingen
      Total / Frie Lyd  Buffere                        0 / 0
      Total / Frie Statiske Lyd Buffere                0 / 0
      Total / Frie Straming Lyd Buffere                0 / 0
      Total / Frie 3D Lyd Buffere                      0 / 0
      Total / Frie 3D Streaming Lyd Buffere            0 / 0

    DirectSound Device Karakteristik:
      Certificeret Driver                              Nej
      Emuleret Enhed                                    Nej
      Præcis Sample Rate                                Ikke Understøttet
      DirectSound3D                                    Ikke Understøttet
      Creative EAX 1.0                                  Ikke Understøttet
      Creative EAX 2.0                                  Ikke Understøttet
      Creative EAX 3.0                                  Ikke Understøttet

--------[ DirectX Musik ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Microsoft Synthesizer ]

    DirectMusic Enheds Egenskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Microsoft Synthesizer
      Synthesizer Type                                  Software
      Enheds Klasse                                    Uddata Port
      Device Type                                      User-Mode Synthesizer
      Lyd Kanaler                                      2
      MIDI Kanaler                                      16000
      Lyde                                              1000
      Tilgængelig Hukommelse                            System Hukommelse

    DirectMusic Enheds Karakteristik:
      Indbygget GM Instrument                          Nej
      Indbygget Roland GS Lyd Sæt                      Nej
      DirectSound                                      Understøttet
      DLS L1 Sample Samling                            Understøttet
      DLS L2 Sample Samling                            Understøttet
      Ekstern MIDI Port                                Nej
      Fast DLS Hukommelses Størrelse                    Nej
      Port Deling                                      Ikke Understøttet
      Chorus Effekt                                    Ikke Understøttet
      Forsinkelses Effekt                              Ikke Understøttet
      Ekko Effekt                                      Understøttet

--------[ DirectX Inddata ]---------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Mus ]

    DirectInput Enheds Egenskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Mus
      Device Type                                      Ukendt
      Enheds Undertype                                  Ukendt
      Nedskæringer                                      3
      Taster                                            3

    DirectInput Enheds Karakteristik:
      Emuleret Enhed                                    Ja
      Alias Device                                      Nej
      Polled Device                                    Nej
      Polled Data Format                                Nej
      Attack Force Feedback                            Ikke Understøttet
      Deadband Force Feedback                          Ikke Understøttet
      Fade Force Feedback                              Ikke Understøttet
      Force Feedback                                    Ikke Understøttet
      Saturation Force Feedback                        Ikke Understøttet
      +/- Force Feedback Coefficients                  Ikke Understøttet
      +/- Force Feedback Saturation                    Ikke Understøttet

  [ Tastatur ]

    DirectInput Enheds Egenskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Tastatur
      Device Type                                      Ukendt
      Enheds Undertype                                  Ukendt
      Taster                                            128

    DirectInput Enheds Karakteristik:
      Emuleret Enhed                                    Ja
      Alias Device                                      Nej
      Polled Device                                    Nej
      Polled Data Format                                Nej
      Attack Force Feedback                            Ikke Understøttet
      Deadband Force Feedback                          Ikke Understøttet
      Fade Force Feedback                              Ikke Understøttet
      Force Feedback                                    Ikke Understøttet
      Saturation Force Feedback                        Ikke Understøttet
      +/- Force Feedback Coefficients                  Ikke Understøttet
      +/- Force Feedback Saturation                    Ikke Understøttet

--------[ Windows Enheder ]---------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Enheder ]

    Computer:
      ACPI Uniprocessor PC                              5.1.2600.0

    Diskdrev:
      Maxtor 6Y080L0                                    5.1.2535.0

    Diskettecontrollere:
      Standarddiskettecontroller                        5.1.2600.0

    Diskettedrev:
      Diskettedrev                                      5.1.2600.0

    DVD-/Cd-rom-drev:
      _NEC DVD+RW ND-1100A                              5.1.2535.0

    Enheder til lyd, video og spil:
      Codecs til lydenheder                            5.1.2535.0
      Codecs til videoenheder                          5.1.2535.0
      Creative Game Port
      Creative SB Live! series                          5.12.2.252
      Drivere til ældre lydenheder                      5.1.2535.0
      Mediestyringsenheder                              5.1.2535.0
      Ældre videocaptureenheder                        5.1.2535.0

    IDE ATA/ATAPI-controllere:
      Primær IDE-kanal                                  5.1.2600.2180
      Sekundær IDE-kanal                                5.1.2600.2180
      VIA Bus Master IDE-controller                    5.1.2600.2180

    IEEE 1394 Bus-værtscontrollere:
      VIA OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller      5.1.2535.0

    Ikke-Plug and Play-drivere:
      1394 ARP-klientprotokol
      Beep
      CBTNDIS5 NDIS Protocol Driver
      Creative AC3 Software Decoder
      Creative Hardware Abstract Layer Driver
      Creative Interface Manager-driver (WDM)
      Creative OS Services Driver
      Creative Proxy Driver
      Creative SoundFont Management Device Driver
      Creative SoundFont Manager-driver (WDM)
      dmboot
      dmload
      Driver til IPX-trafikvideresendelse
      Driver til Remote Access Auto Connection
      E-mu Plug-in Architecture Driver
      Filterdriver til IPX-trafik
      Fips
      HTTP
      IPSEC-driver
      IPv6-driver til Windows Firewall
      ksecdd
      Microsoft IPv6-protokoldriver
      mnmdd
      mountmgr
      NDIS-protokol til I/O i brugertilstand
      NDIS-systemdriver
      NDProxy
      NetBIOS over TCP/IP
      NTSIM
      Null
      NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokol
      NWLink NetBIOS
      NWLink SPX/SPXII-protokol
      Oversætter til IP-netværksadresser
      PartMgr
      ParVdm
      PfModNT
      RDPCDD
      Remote Access IP ARP-driver
      Remote Access NDIS TAPI-driver
      Standardpakkeklassificering
      SYMIDSCO
      TCP/IP-protokoldriver
      Understøttelse af AFD-netværk
      VgaSave
      VolSnap

    Lagerenheder:
      Standardenhed                                    5.1.2600.0

    Mus og andre pegeenheder:
      PS/2-kompatibel mus                              5.1.2600.0

    Netværkskort:
      32bit PCI 10/100M Ethernet Adapter                3.15.0.351
      32bit PCI 10/100M Ethernet Adapter - Miniport til Packet Scheduler5.1.2535.0
      32bit PCI 10/100M Ethernet Adapter - Odyssey Network Services Miniport2.1.0.0
      Direkte parallel                                  5.1.2535.0
      IEEE802.11g WLAN USB Adapter - Miniport til Packet Scheduler5.1.2535.0
      IEEE802.11g WLAN USB Adapter - Odyssey Network Services Miniport2.1.0.0
      Microsoft Tun Miniport-kort                      5.1.2600.2180
      VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet-netværkskort      2.66.0.290
      VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet-netværkskort - Miniport til Packet Scheduler5.1.2535.0
      VIA PCI 10/100Mb Fast Ethernet-netværkskort - Odyssey Network Services Miniport2.1.0.0
      WAN-miniport (IP)                                5.1.2535.0
      WAN-miniport (IP) - Miniport til Packet Scheduler 5.1.2535.0
      WAN-miniport (IPX)                                5.1.2535.0
      WAN-miniport (L2TP)                              5.1.2535.0
      WAN-miniport (PPPOE)                              5.1.2535.0
      WAN-miniport (PPTP)                              5.1.2535.0

    Porte (COM & LPT):
      ECP-printerport (LPT1)                            5.1.2600.0
      Kommunikationsport (COM1)                        5.1.2600.0
      Kommunikationsport (COM2)                        5.1.2600.0

    Processorer:
      AMD Athlon(tm) XP 2700+                          5.1.2600.0

    Skærmkort:
      NVIDIA GeForce3 Ti 200                            7.1.8.4

    Systemenheder:
      ACPI-dvaleknap                                    5.1.2600.2180
      ACPI-knap til fast funktion                      5.1.2600.2180
      ACPI-strømforsyningskontakt                      5.1.2600.2180
      ACPI-termisk zone                                5.1.2600.2180
      ACPI-ventilator                                  5.1.2600.2180
      Bundkortressourcer                                5.1.2600.2180
      Diskenhedsstyring                                5.1.2600.2180
      DMA-controller                                    5.1.2600.2180
      Driver til Microsoft System Management BIOS      5.1.2600.2180
      Enhedsomdirigering til Terminal Server            5.1.2600.2180
      ISAPNP-port til læsning af data                  5.1.2600.2180
      Logical Disk Manager                              5.1.2600.2180
      Microsoft ACPI-kompatibelt system                5.1.2535.0
      Numerisk dataprocessor                            5.1.2600.2180
      Opdateringsenhed til mikrokode                    5.1.2600.2180
      PCI-bus                                          5.1.2600.2180
      Plug and Play Software-enhedsoptælling            5.1.2600.2180
      Programmerbar interruptcontroller                5.1.2600.2180
      System CMOS/realtidsur                            5.1.2600.2180
      Systemhøjttaler                                  5.1.2600.2180
      Systemkort                                        5.1.2600.2180
      Systemtimer                                      5.1.2600.2180
      Terminal Server-musedriver                        5.1.2600.2180
      Terminal Server-tastaturdriver                    5.1.2600.2180
      VIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 Controller              5.1.0.3442
      VIA Standard Host Bridge                          5.1.0.230
      VIA Standard PCI to ISA Bridge                    5.1.0.230

    Tastaturer:
      Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard5.1.2600.2180

    USB-controllere:
      USB-rodhub                                        5.1.2600.2180
      VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller5.1.2600.2180
      VIA USB-udvidet værtscontroller                  5.1.2600.0

  [ Computer / ACPI Uniprocessor PC ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                ACPI Uniprocessor PC
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          hal.inf
      Hardware ID                                      acpiapic_up

  [ Diskdrev / Maxtor 6Y080L0 ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Maxtor 6Y080L0
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          disk.inf
      Hardware ID                                      IDE\DiskMaxtor_6Y080L0__________________________YAR41BW0
      Lokations Information                            0

  [ Diskettecontrollere / Standarddiskettecontroller ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Standarddiskettecontroller
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          fdc.inf
      Hardware ID                                      ACPI\PNP0700
      PnP Enhed                                        Floppy Disk Controller

    Enheds Resourcer:
      DMA                                              02
      IRQ                                              06
      Port                                              03F0-03F5
      Port                                              03F7-03F7

  [ Diskettedrev / Diskettedrev ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Diskettedrev
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          flpydisk.inf
      Hardware ID                                      FDC\GENERIC_FLOPPY_DRIVE

  [ DVD-/Cd-rom-drev / _NEC DVD+RW ND-1100A ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                _NEC DVD+RW ND-1100A
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          cdrom.inf
      Hardware ID                                      IDE\CdRom_NEC_DVD+RW_ND-1100A____________________1.A1____
      Lokations Information                            1

  [ Enheder til lyd, video og spil / Codecs til lydenheder ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Codecs til lydenheder
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          wave.inf
      Hardware ID                                      MS_MMACM

  [ Enheder til lyd, video og spil / Codecs til videoenheder ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Codecs til videoenheder
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          wave.inf
      Hardware ID                                      MS_MMVID

  [ Enheder til lyd, video og spil / Creative Game Port ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Creative Game Port
      Driver Dato                                      18-03-2002
      Driver Leverandør                                Creative
      INF Fil                                          oem4.inf
      Hardware ID                                      PCI\VEN_1102&DEV_7002&SUBSYS_00201102&REV_07
      Lokations Information                            PCI-bus 0, enhed 10, funktion 1
      PCI Enhed                                        Creative Game Port

    Enheds Resourcer:
      Port                                              9400-9407

  [ Enheder til lyd, video og spil / Creative SB Live! series ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Creative SB Live! series
      Driver Dato                                      24-07-2002
      Driver Version                                    5.12.2.252
      Driver Leverandør                                Creative
      INF Fil                                          oem3.inf
      Hardware ID                                      PCI\VEN_1102&DEV_0002&SUBSYS_80611102&REV_07
      Lokations Information                            PCI-bus 0, enhed 10, funktion 0
      PCI Enhed                                        Creative SB Live! 5.1 Sound Card

    Enheds Resourcer:
      IRQ                                              10
      Port                                              9000-901F

  [ Enheder til lyd, video og spil / Drivere til ældre lydenheder ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Drivere til ældre lydenheder
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          wave.inf
      Hardware ID                                      MS_MMDRV

  [ Enheder til lyd, video og spil / Mediestyringsenheder ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Mediestyringsenheder
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          wave.inf
      Hardware ID                                      MS_MMMCI

  [ Enheder til lyd, video og spil / Ældre videocaptureenheder ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Ældre videocaptureenheder
      Driver Dato                                      1-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 17:58 #25
ja så hopper jeg fra, den lange tråd er emre end jeg orker at se på hver gang der komemr nye indlæg *G* (kman slider jo musen op ved at skulle scrolle så meget *GG*)
Avatar billede bartz Praktikant
23. september 2005 - 08:40 #26
Okai prøv at slette din driver, gør du inde på tilføj fjern programmer. Dernæst prøv at hente den her version og installere (ftp://download.nvidia.com/Windows/78.01/78.01_winxp2k_english_whql.exe) Hvis den ikke hjælper så prøv med den her ældre driver version. Gå herind ftp://download.nvidia.com/Windows/ og vælg en jeg anbefaler en fra 30 og op efter, men den her tror jeg er perfekt til dig.: ftp://download.nvidia.com/Windows/45.23/45.23_win2kxp_international_whql.exe
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
23. september 2005 - 09:09 #27
- Nu er computeren desværre gået helt 100% død :-(
Når jeg tænder blinker den, men ellers sker der ikke noget på skærmen.
Efter et par minutter lugter der lidt brændt (??)

Nu er mit spørgsmål om i tror det er en PSU jeg skal investere i, og hvilken
i evt. kan anbefale?
Avatar billede bartz Praktikant
23. september 2005 - 09:27 #28
Ohhh træls, hvis du er sikker på det er PSU, så vil jeg nok anbefale at du køber et nyt kabinet. Den her nok: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=126390 <- den kommer med 410 watt som er rigeligt.
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 11:11 #29
Kan være din PSU, men nu noget lugter brændt kan der sagtens være flere ting der er brændt af.

bartz, og det var ikke et hardware problem ? ;)
Avatar billede bartz Praktikant
23. september 2005 - 11:30 #30
Ikke drille :):):). Skrev bare man skulle tjekke software inden hardware :P
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 11:41 #31
bartz hehe (men grunden til jeg var så siker på det var hardware relateret, var at der havde været problemer med blæseren, det har intet emd saftware at gøre, og det at den kørte fint i fejlsikret tilstand, men ikek normal tilstand , ja det tyder normalt på en dårlig driver, men når det blev holdt op sammen med blæser problemet så nej, og er sikker på at hvis spørger kigger sin computer igennem incl pus, så vil han finde kondensatorer der er bulet i toppen.)
Avatar billede bartz Praktikant
23. september 2005 - 11:50 #32
hehe, jeg tænkte bare på at det kørte fint nok i fejlsikret tilstand så måtte det være driver fejl. Er det ca 95% af tilfældene.
Avatar billede cyberboy2003 Nybegynder
26. september 2005 - 01:13 #33
Jeg takker mange gange for jeres hjælp.
Jeg vil nu gå ud og investere i en ny PC og forsøge at redde harddisken og rammene fra den gamle.
bartz og screem_brille - Jeg vil gerne give jer point til deling, så læg et svar :-)
Avatar billede screem_brille Novice
26. september 2005 - 01:17 #34
svar ;)
Avatar billede bartz Praktikant
26. september 2005 - 10:50 #35
mange tak :).