Avatar billede dolly Nybegynder
20. september 2005 - 20:50 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Min kodning melder fejl, når den skal finde min DB

Er der nogen, der kan hjælpe, da jeg har et problem med at få min asp-kodning til at se min DB. Den melder denne fejl:

Error Type:
Server object, ASP 0175 (0x80004005)
The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method.
/indholdsside.asp, line 65

Jeg vil MEGET gerne give mange point for dette!
Avatar billede jokkejensen Novice
20. september 2005 - 21:16 #1
/indholdsside.asp, line 65

Smid lige linie 60-70 herind..

Mvh
Avatar billede dolly Nybegynder
20. september 2005 - 21:17 #2
<td valign="top"><%

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("../www/users.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from home order by ID desc"

' Udfør forespørgsel (objRec indeholder nu resultatet)
Set objRec = Conn.Execute(strSQL)

do while not objRec.eof
Avatar billede dolly Nybegynder
20. september 2005 - 21:30 #3
Skal jeg sende mere af koden eller? Jeg har haft denne kode til at virke for ca. et år siden og sidder så nu og vil have et tilsvarende site op, men den kommer så med den skrevne fejl. Det er som om, der er lavet om i ASP-koder siden da, når den skriver, som den gør. Men jeg aner det ikke, fordi jeg ved ikke så meget om det. Måske jeg placerer min DB forkert ved upload?

Håber virkelig, du kan hjælpe og sender gerne flere point, hvis du ønsker...

På forhånd tak!
Avatar billede cpufan Juniormester
20. september 2005 - 21:38 #4
det er fordi det er iis 6.0 og ../ er disabled pr default, af sikkerhedsmæssige grunde
Er det dig selv der har sitet liggende?
Avatar billede dolly Nybegynder
20. september 2005 - 21:40 #5
Ja, altså jeg har hostet gennem b-one. Jeg er ikke hardcore til dette, så kan du sige, hvad jeg så skal gøre?
Avatar billede cpufan Juniormester
20. september 2005 - 21:41 #6
du kan selv skrive den fulde sti,
hvis du ikke kender den, kan du lægge en asp side i den mappe hvor db'en ligger
den skal så indeholde
<%=server.mappath("users.mdb")%>
kald siden fra en browser - så har du den fulde sti.
Avatar billede dolly Nybegynder
20. september 2005 - 21:44 #7
Okay, som sagt, så er jeg ikke nogen haj til dette, så kan du forklare lidt mere konkret, hvad jeg skal kalde min sti?
Avatar billede cpufan Juniormester
20. september 2005 - 21:45 #8
<%response.write server.mappath()%>

prøv at ligge dette i toppen af din side, og sig mig hvad siden skriver
Avatar billede dolly Nybegynder
20. september 2005 - 21:50 #9
Du mener i min header?
Avatar billede cpufan Juniormester
20. september 2005 - 21:53 #10
nej i body
Avatar billede cpufan Juniormester
20. september 2005 - 21:53 #11
det giver dig en sti... som du siden kan kopiere
Avatar billede dolly Nybegynder
20. september 2005 - 22:11 #12
Sorry, det tager så lang tid, men min FTP går konstant ned for mig...skal have fundet en ny gratis...

Men den skriver nu:

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Sun ONE ASP VBScript runtime (0x800A01C2)
Wrong number of arguments or invalid property assignment: 'mappath'
/indholdsside.asp, line 22

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; FunWebProducts-MyWay; SV1)

Page:
GET /indholdsside.asp
Avatar billede dolly Nybegynder
20. september 2005 - 22:18 #13
Okay, jeg er sgu ikke ret skarp til det her eller det er for længe siden. Jeg vil bare gerne have et svar, hvordan jeg får henvist til min DB, da hele sitet er opbygget i ASP og finder jeg ikke ud af det, så kommer jeg ikke videre.

Håber, I har tålmodighed med mig og finder en løsning, jeg kan tyde?

Sov godt!
Avatar billede cpufan Juniormester
20. september 2005 - 22:59 #14
nå det skal åbenbart være

<%response.write server.mappath("/")%>
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 10:39 #15
Prøv evt. Core FTP, det synes jeg har fungeret nogenlunde for mig.

Ud over det, så kører du nok på en Apache med SUN One ASP (formerly known ad Chili!ASP).

Anyway! Hvis du logger på med din ftp og kigger på katalogstrukturen, hvor ligger din database så ifht. roden af din ftp og hvor ligger roden af dit site?

Hvis databasen ligger udenfor roden af sitet (hvilket navnet på din sti ikke lægger op til, da www plejer at være roden af websitet), så har jeg en idé om at du kan få fat i din database ved at skrive flg. i din connectionstring:

' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/") & "\..\www\users.mdb"

Det kan også være du skal være opmærksom på forskellen mellem store og små bogstaver i sti- og filnavne...
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 16:43 #16
Okay, nu har jeg lige prøvet denne linie:

<%response.write server.mappath("/")%>

- også melder den nedenstående fejl...

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
Server object, ASP 0175 (0x80004005)
The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method.
/indholdsside.asp, line 66

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; FunWebProducts-MyWay; SV1)

Page:
GET /indholdsside.asp
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 16:48 #17
Det er jo egentlig interessant eftersom der ikke er nogle punktumer i den streng...! :)

Når afviklingen til den linie i koden som den response.write står i, eller banker den bare i en server.mappath som står tidligere i scriptet.

Den bedste måde at test sådan nogle feature på er at lave et helt rent script og sætte koden ind der og udføre den.
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 16:51 #18
Okay, så har jeg lige prøvet sidste forslag fra "softspot" og så får jeg denne fejl:

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x800A0BB9)
The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
/indholdsside.asp, line 67

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; FunWebProducts-MyWay; SV1)

Page:
GET /indholdsside.asp

Time:

Svar til Softspot: Min DB ligger helt yderst, når jeg åbner min ftp og logger på og samme sted ligger alle mine filer til sitet. Muligvis her fejlen er, men jeg kan ikke selv se den, så håber, at en af jer kan?

Tak for tålmodigheden ind til nu!
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 16:52 #19
Okay, sort snak igen...smiler...kan jeg evt. maile dig filen, så du kan se det hele eller?
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 16:57 #20
Ja, men jeg tror ikke det hjælper særlig meget for det vi kæmper med her er serverens kofiguration, altså hvad serveren tillader og ikke tillader. Det du siger om placering af databasen er jo foruroligende set ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt (med mindre data er så offentlige at det ikke gør noget at databasen bliver downloaded af Gud og hver mand).

Prøv at oprette en helt ny asp-fil på serveren som kun indeholder dette kode:

<%@language="vbscript"%>
<%
response.write server.mappath("/")
%>

og kald den igennem din browser og fortæl os hvad den siger.
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 17:00 #21
Så skriver den dette og det vil vel sige, at den har fundet sitet?

/customers/klubknudberg.dk/klubknudberg.dk/httpd.www
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 17:03 #22
Og ja, jeg vil gerne have en god sikkerhed på sitet, så andre ikke bare kan hente min DB, så det handler vel om, hvor den bliver placeret? Men hvor?
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:04 #23
Næh, det er bare roden af dit site.

Hvis du skriver denne sti foran din database i din connectionstring, får du så fat i databasen...?

Altså:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=/customers/klubknudberg.dk/klubknudberg.dk/httpd.www/users.mdb"
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:05 #24
First things first! :)

Vi skal lige have den til at sluge databasen der hvor den ligger, så kan vi lige kigge på placeringen bagefter :)
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 17:11 #25
Hmmm....det L..., så skriver den dette:

The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Click the Refresh button, or try again later.

Open the www.klubknudberg.dk home page, and then look for links to the information you want.
HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Apache

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, du kan vel nærmest bare selv gå ind på sitet nu...smiler!

Det er FANTASTISK, der sidder nogen her som jer med den STORE tålmodighed, at I gider hjælpe os klaphatte...*SS*

Nå, hvad gør vi så, mester?
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:13 #26
Hvor skal jeg henad på sitet (forsiden bliver da vist)? :)
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:14 #27
Ok, har fundet ud af hvilken siden fejlen opstår på :D
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 17:16 #28
Smiler...måske jeg bare snart skal ringe dig, fordi du bruger da ALT for meget tid på mig lige nu...

Jamen, håber, du kan finde fejlen?
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:17 #29
Nu ser det dog ud til at være noget andet der er galt...
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:18 #30
Kan du ikke sende mig kildekoden til siden (indholdsside.asp) alligevel...?

jan(a)softspot.dk
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 17:18 #31
Hmmm....? Altså, du mener, at den fanger DB nu eller?
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:22 #32
Det vil jeg umiddelbart tro, men jeg er ikke helt sikker... hvad står der i linie 66?
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 17:22 #33
Jeg har lige sendt! TAKKKK!
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:30 #34
Prøv lige at udskifte din connectionstring med denne:

DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=/customers/klubknudberg.dk/klubknudberg.dk/httpd.www/users.mdb"

Det er bare et forsøg.
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 17:40 #35
(den skal stå på en linie)
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 17:43 #36
Som du nok selv kan se, så melder den nu den fejl. Jeg sat det ind på linie 66, som du har skrevet er det korrekt?

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: IM002 Native Error Code: 0 [DataDirect][ODBC lib] Data source name not found and no default driver specified
/indholdsside.asp, line 66

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; FunWebProducts-MyWay; SV1)

Page:
GET /indholdsside.asp
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 18:27 #37
Jeg ved sq ikke helt hvorfor det fungerede men, jeg skiftede egentlig bare DSN tilbage til den gamle udgave (og byttede lidt rundt på HTML-koderne), men synes ikke der som sådan blive lavet noget specielt... men nu ser det ud til at fungere.
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 18:30 #38
Aaah, jeg kaldte parameteren til databasestien DSN i stedet for DBQ!
Avatar billede dolly Nybegynder
21. september 2005 - 18:35 #39
SUPER, du er en helt! Endnu en gang tak!
Avatar billede softspot Forsker
21. september 2005 - 18:42 #40
Tak for point :)