Avatar billede beerhunters Nybegynder
20. september 2005 - 19:20 Der er 5 kommentarer

Godt grafikkort som er lydløst??

Hej
Skal have et nyt grafikkort, som gerne må være meget lydløst. Jeg har omkring 2000 kr. til rådighed.

Hvad er det bedste jeg få for de penge?

Mvh Beerhunter
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. september 2005 - 20:36 #1
AGP - PCI Express?
Resten af din hardware???

Du mangler en del vigtige informationer for at kunne giove et kvalificeret gæt.
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. september 2005 - 12:40 #2
helt lydløs bliver den ikke hvis den skal være rigtig god. men en halgammel grafikkort som radeon 9600xt , kan du godt køle passiv , så den er lydløs.
De nyere rigtig gode grafikkort, kræver en blæser for at køle ordentligt ved 3d shooter spil , så det bliver en støjsvag en
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:39 #3
Hvis du får fat i en af de grafikkort, uden blæser, så skal du nok sørge for at der er ordentlig udluftning i kabinettet.
Dette er nok den hurtigste grafikkort , efter hvad jeg kan se , ´som ikke bruger blæser: ( den fås også med 512mb ram)
GeCube Radeon X800XL SilenCool Edition GC-HP800XL-D3 til 2900kr. ca. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152937

her er en middel hurtig :
GeCube Radeon GC-HP700PROG-C3 til 1500kr. ca.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135074
denne , blev testet i alt om data juni måned. de skrev:
total lydløs , bliver dog ret varm, og vil klart anbefale ordentlig udluftning i kabinettet. (den vandt ikke testen, men var den eneste lydløse løsning de testede)( jeg vil tro at de vil skrive nogenlunde det samme om storebror x800xl)
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:41 #4
her er en lille benchmark , så du kan se hastigheds forskellen
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. oktober 2005 - 09:44 #5
alle de grafikkort jeg linkede til ovenfor , var pci-e x16.
hvis du bare skal have en hurtig grafikkort i agp x8, så ville jeg overveje en asus 9999 ( geforce 6800) til ca 1200 kr , og evt skifte blæseren til en 12-18 db papst blæser: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587