Avatar billede theill37 Nybegynder
20. september 2005 - 18:08 Der er 18 kommentarer

skærm bølger når jeg scroller

Jeg har et problem med skærmen på min bærbare computer. Når jeg scroller, lige meget om det er på nettet eller i f.eks. word, bølger min skærm. Udover at være irreterende at se på, tager det også væsentlig længere tid at scrolle ned ad en side.

Er der nogen der kender til dette problem, og evt. har en løsning?

Håber i kan hjælper

Mvh.

Klaus
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. september 2005 - 18:10 #1
Er grafik kort friver installeret ?
Avatar billede theill37 Nybegynder
20. september 2005 - 18:13 #2
Måske et dumt spørgsmål fra min side... men hvordan tjekker jeg hvorvidt det er installeret? Jeg er lidt tvivlende på om det er installeret, da jeg netop har formateret hele maskinen.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. september 2005 - 18:13 #3
Så er den nok ikke.

Har du nogen idé hvilket kort der sidder i ?
Avatar billede theill37 Nybegynder
20. september 2005 - 18:16 #4
Absolut ikke...! Nogen måde, hvorpå jeg kan undersøge det?
Avatar billede boxer Nybegynder
20. september 2005 - 18:17 #5
Hent Everest:
http://www.lavalys.hu/products/download.php?dlid=1&lang=en
Programmet kan fortælle hvad dit grafikkort hedder samt komme med et link til drivere.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. september 2005 - 18:17 #6
Det her program kan finde alt hardware i maskinen:
http://www.lavalys.hu/products/download.php?pid=1&lang=en
Avatar billede boxer Nybegynder
20. september 2005 - 18:22 #7
Har du et ATI kort, henter du driver her:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Har du NVIDIA, henter du her:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Everest kan også fortælle om du har directx 9c installeret. Det skal du have :o)

Engang i mellem hjælper det at gå i enhedshåndtering, højreklikke på grafikkortet og vælge fjern. Genstartes.
Men start at opdatere grafikkortet - det er det nemmeste :o)
Avatar billede theill37 Nybegynder
20. september 2005 - 18:23 #8
Tak for de hurtige svar...!! jeg har netop installeret programmet og konstateret at der under Grafikkort og Skærm ikke er nogle oplysninger. Betyder det at der ikke er noget grafik kort i computeren der understøtter min skærm?? virker da lidt underligt, når det eneste der er i vejen er at den bølger når jeg scroller.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. september 2005 - 18:26 #9
Hvis du kigger under PC -> Opsummering, skulle det gerne stå under Grafikkort afsnittet.
Avatar billede boxer Nybegynder
20. september 2005 - 18:27 #10
Eller Grafikkort - GPU
Så skulle der også være et link til driveren.
Avatar billede theill37 Nybegynder
20. september 2005 - 18:34 #11
Ok... har fundet ud af at grafikkortet er et ATI Radeon IGP-340M grafikkort. Men synes ik rigtig at jeg umiddelbart kan finde driveren til et ATI Radeon IGP-340M grafikkort inde på den side, hvor linket sender mig hentil!
Avatar billede theill37 Nybegynder
20. september 2005 - 18:35 #12
Hvordan er det nu at jeg går ind i Endhedshåndtering på min computer? Den er sat på til engelsk!
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. september 2005 - 18:37 #13
Avatar billede theill37 Nybegynder
20. september 2005 - 18:43 #14
Det er ikke den korrekte driver... under installeringen, stod der at computeren ikke har det nødvendige hardware eller software!

hmortensen... kan du ik i stedet fortælle mig hvordan jeg kommer ind i enhedshåndteringen (mit computer er sat op til engelsk), så vil jeg prøve tricket hvor jeg afinstallerer kortet.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. september 2005 - 18:45 #15
Mener det er:
Højreklik 'My Computer'
Properties
Hardware
Device Manager
Avatar billede boxer Nybegynder
20. september 2005 - 18:55 #16
Avatar billede boxer Nybegynder
10. oktober 2005 - 10:29 #17
FAndt vi ud af det theill37?
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 22:36 #18
Fik vi løst problemet eller.....