Avatar billede jimpp Nybegynder
19. september 2005 - 19:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken encoding til &-tegn mm.

Lige nu hedder den: utf-8

men det giver denne fejl:

XML Parsing Error: not well-formed
Location: http://gamepad.dk/cyber_xml/jubii-create-product.xml
Line Number 666, Column 23:

Hvordan kan jeg få den til at acceptere &-tegn mm.

Hjælp ønskes hurtigt :)
Avatar billede softspot Forsker
19. september 2005 - 19:46 #1
Prøv at bruge & i stedet for &
Avatar billede softspot Forsker
19. september 2005 - 19:49 #2
Meeen, det lader nu mere til at kilden ikke er i utf-8 encoding, dvs. din XML-fil skal genereres som utf-8 (eller være gemt som utf-8 hvis det er en fysisk fil), ellers er det jo ikke korrekt at give den encoding utf-8 - de ting skal passe sammen :)
Avatar billede jimpp Nybegynder
19. september 2005 - 19:51 #3
Det bliver revet ud af en MSSQL database, og igennem ASP smækket over i et genereret XML dokument. Så den første løsning kan ikke rigtigt lade sig gøre, da det bliver alt for tungt at skulle kører en replacer 11.000 gange ;) - Den burde gemme som UTF-8 format:)
Avatar billede softspot Forsker
19. september 2005 - 19:54 #4
Sender du det direkte igennem med response.binarywrite eller response.write, for så skal du have smækket en header på som angiver encoding.

Response.AddHeader "Content-Type", "text/xml; charset=utf-8"
Avatar billede jimpp Nybegynder
19. september 2005 - 19:58 #5
Koden ser sådanne ud:

Set fso = createobject("scripting.filesystemobject")

Set act = fso.CreateTextFile(server.mappath(file_being_created), true)

act.WriteLine("<?xml version=""1.0"" encoding=""utf-8""?>")
act.WriteLine("<Products>")

do while not rs.eof
Response.CharSet = "utf-8"
act.WriteLine("<Product>")
act.WriteLine("<ProductID>" & rs("idvarer") &"</ProductID>")

osv. osv.
Avatar billede softspot Forsker
19. september 2005 - 20:04 #6
Skal det forstås således at du gemmer filen til disk og derefter sender den til klienten?
Avatar billede jimpp Nybegynder
19. september 2005 - 20:19 #7
Ja, det er sådan det bliver gjort umiddelbart
Avatar billede jimpp Nybegynder
19. september 2005 - 20:26 #8
Okay kan se på min dokumentation at det skal køres som en webservice, nu er jeg helt ude og skide :)
Avatar billede jimpp Nybegynder
22. september 2005 - 21:30 #9
lukker