Avatar billede perry Nybegynder
16. april 2001 - 15:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kommando knap

Jeg ønsker ved hjælp af VBA, at indsætte
en kommando knap, på et nyoprette ark.
Dette kan jeg godt finde ud af, men hvordan får jeg formateret knappen. Den vil automatisk hedde commandbuttons1 og jeg ønsker at omdøbe den i egenskaber
\"Caption\". Det samme gælder koden for knappen. Den skulle gerne kalde en anden makro ved således :
Sub commandbutton1_click¨
Call Macro
End sub
Jeg håber spørgsmålet er fostået og der er nogen som har en løsning.
Avatar billede driis Nybegynder
16. april 2001 - 15:20 #1
Hmmm, prøv lige at forklare hvad problemet er: Det ser ud som om du både selv kan finde ud af at oprette kommandoknappen og skrive den rigtige kode under dens Sub. Så hvad er problemet?
Avatar billede dope Nybegynder
16. april 2001 - 15:27 #2
Såfremt det er excel du bruger:

navneændring:
helt oppe længst til venstre kan du omdøbe knappen(Der hvor der normalt står formler)
eller
højreklik > edit

Afspilning af makro:
højre museknap > programkode
her indsætter du \"run macro()\"
eller
alt + f8
eller
funktioner > macro > afspil > afspil

Avatar billede perry Nybegynder
16. april 2001 - 15:27 #3
Problemet er det skal foregå i kode så jeg ikke selv skal ind og omdåbe knappen og call makroen, men det sker automatisk ved oprettelsen af det nye ark. Oprettelsen af det nye ark sker ved at bruger trykker på en kommando knap i hovedarket.

Avatar billede dope Nybegynder
16. april 2001 - 15:32 #4
Hehe...

Du indsætter ikke en nyt art, men kopierer bare det gamle. Dernæst \"renser\" du arket for ting der ikke skal gå igen...

(...og så var grundlaget lagt for en serie nye molbohistorier!)

:-)
16. april 2001 - 17:13 #5
Prøv evt. at leget lidt med dette her:

ActiveSheet.OLEObjects(\"CommandButton1\").Name = \"MinKnap\"
ActiveSheet.OLEObjects(\"MinKnap\").Caption = \"Tryk på mig :-)\"

eller blot

ActiveSheet.OLEObjects(\"CommandButton1\").Caption = \"Tryk på mig :-)\"
Avatar billede danfax Nybegynder
18. april 2001 - 14:41 #6
Prøv Dette:

ActiveSheet.Buttons.Add(250, 150, 75, 25).Select
Selection.OnAction = \"testsub\"
ActiveSheet.Shapes(\"Button 1\").Select
Selection.Characters.Text = \"Tryk på mig\"
Range(\"A1\").Select

Hilsen Dan
Avatar billede perry Nybegynder
18. april 2001 - 20:31 #7
Til Danfax
Dit forslag virker fint. Men det ser udtil at den knap der bliver indsat virker, som kommandoknapper i en ældre version af Excel.
Jeg har selvfølge ikke nævnt at det drejer sig om
OLEobject i Excel 2000.
Men tak alligevel det kan bruges og du fortjener dine points.