Avatar billede it-manden.dk Nybegynder
18. september 2005 - 19:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

til og sluk sidehoved /fod

Hej

er der nogen der kan en vba kode som kan dette ? http://eksperten.dk/spm/460048

evt så man kan sætte en knap op
Avatar billede rvm Nybegynder
19. september 2005 - 09:34 #1
Her er et eksempel, der tager udgangspunkt i det omtalte eksempel:

Sub Logo()

    Selection.HomeKey Unit:=wdStory

    If ActiveDocument.Sections(1).Headers(wdHeaderFooterPrimary).Shapes.Count = 0 Then

        'Sidehoved
        If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then
            ActiveWindow.Panes(2).Close
        End If
        If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _
            ActivePane.View.Type = wdOutlineView Or ActiveWindow.ActivePane.View.Type _
            = wdMasterView Then
            ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPageView
        End If

        ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader

      ' Indsæt Logo
        ActiveDocument.AttachedTemplate.AutoTextEntries("logo").Insert Where:=Selection.Range
        ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument

        'Luk sidehoved
        ActiveWindow.ActivePane.Close
        If ActiveWindow.View.SplitSpecial = wdPaneNone Then
            ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPageView
        Else
            ActiveWindow.View.Type = wdPageView
        End If

    Else

        'Sidehoved slet
        If ActiveWindow.View.SplitSpecial <> wdPaneNone Then
        ActiveWindow.Panes(2).Close
        End If
        If ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdNormalView Or ActiveWindow. _
            ActivePane.View.Type = wdOutlineView Or ActiveWindow.ActivePane.View.Type _
            = wdMasterView Then
            ActiveWindow.ActivePane.View.Type = wdPageView
        End If
        ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageHeader

        ActiveDocument.Sections(1).Headers(wdHeaderFooterPrimary).Shapes.SelectAll
        Selection.ShapeRange.Delete

        ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekMainDocument

    End If
End Sub
Avatar billede it-manden.dk Nybegynder
25. marts 2006 - 19:23 #2
tak