Avatar billede kalaharikid Nybegynder
18. september 2005 - 16:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ændre layer design til at autocentrere

Har et halvgammelt design lavet i DW og i absolute positioned layers. Sitet er så smidt ind i et frameset for at centrere.

http://www.boernekultur-silkeborg.dk/

Det vil jeg gerne UD af og ville høre om nogle af jer har nogle gode ideer til search-and-replace så jeg kan få centrering uden brug af frames ?

Har prøvet at ændre alle positions til relative og pakke det ind i en div (og en table) men placeringerne driller (overlap) ?

http://www.boernekultur-silkeborg.dk/testyderdiv.asp
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2005 - 17:26 #1
<ole>

Du kan under ingen omstændigheder bruge search/replace. Sitet skal skrives om fra bunden - og i den forbindelse er det af allerstørste vigtighed, du før <html>-tagget skriver en DTD (DocType Definition), der tillader brug af CSS i IE:

  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
... osv, osv ...

Uden den - eller hvis du bruger en DTD uden URL'en - kan IE6 ikke tolke CSS og visningen af dit dokument bliver ret tilfældigt.

Når det er gjort, centrerer du et element med:
  <div style="width:200px;margin:0 auto">Centreret div</div>

/mvh
</bole>
Avatar billede jensjakobsen Nybegynder
21. januar 2006 - 01:33 #2
Ak - når først når de har fået hvad de vil have respekterer de dig ikke mere .... ;)
Avatar billede kalaharikid Nybegynder
12. februar 2006 - 19:13 #3
hey, det gør vi da. Hvis olebole smider et svar kommer der points ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. februar 2006 - 19:23 #4
hehe - bedre sendt, end aldrig  ;o)