Avatar billede yvstre Nybegynder
17. september 2005 - 17:03 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

nogen der kan se noget galt i denne hijack log?

jeg tror jeg er ramt af noget.......... når jeg vil lukke computeren så kan jeg ikke.... :-(
Avatar billede yvstre Nybegynder
17. september 2005 - 17:04 #1
Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 17:01:07, on 17-09-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_07\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqgalry.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\NMain.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\navw32.exe
C:\Documents and Settings\Jesper Pedersen\Dokumenter\Modtagne filer\Programmer\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [WINDVDPatch] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBAudigy\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTStartup] C:\Programmer\Creative\Splash Screen\CTEaxSpl.EXE /run
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_07\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\point32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: HP Image Zone Hurtig start.lnk = C:\Programmer\HP\Digital Imaging\bin\hpqthb08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {54B52E52-8000-4413-BD67-FC7FE24B59F2} (EARTPatchX Class) - http://simcity.ea.com/update/EARTPX.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {BB21F850-63F4-4EC9-BF9D-565BD30C9AE9} (ASquaredScanForm Element) - http://www.windowsecurity.com/trojanscan/axscan.cab
O16 - DPF: {C36661D7-3590-45B1-80B5-520839E94DAD} (MaxisSimCity4PatcherX Control) - http://simcity.ea.com/update/MaxisSimCity4PatcherX.cab
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Programmer\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: ISSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

Jeg sætter lige den her ind :-)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. september 2005 - 17:07 #2
Når en virusmand  møder op bedes han lige kigge på: http://www.eksperten.dk/spm/648819 -
Avatar billede therichman Nybegynder
17. september 2005 - 17:08 #3
Har du nogen idé om hvad MsPMSPSv.exe filen der ligger i C:\WINDOWS\System32 kan være?
Mange vira o. lign lægger sig i den mappe, og har aldrig hørt det filnavn før.
Jeg er dog ikke sikker, og du bør måske lige checke op på filen, eller lave en backup før du prøver at slette den.
Avatar billede yvstre Nybegynder
17. september 2005 - 17:12 #4
halvamatoer jeg fatter ikke hvad du mener, og MsPMSPSv.exe er noget media update....
Avatar billede yvstre Nybegynder
17. september 2005 - 17:19 #5
jeg kan ikke komme til at køre spybot, computeren fryser, når jeg prøver at lukke min computer ned så sker der ingenting, vil jeg ha musenpilen ned på jobliste ikonet, så dukker  luk computer ikonet frem rykker jeg cursor derop forsvinder den igen, jeg har kørt norton og ad-aware uden held dog :-(
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. september 2005 - 17:21 #6
Åh - Min fejl - beklager meget det har intet med overordnet spørgsmål at gøre.

Min baggrund for at spamme dette spørgsmål, er at det andet spørgsmål som jeg hjælper med hænger i en anden kategori, og blev pludselig et virus spørgsmål. For at sikre at en virus-person vil kigge på det, da det ikke er sikkert at de kigger uden for deres kategori. Undskyld , Undskyld.
Avatar billede yvstre Nybegynder
17. september 2005 - 20:52 #7
hmm, ikke mange der har forstand :-( eller tid....
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. september 2005 - 21:20 #8
Jeg checker den lige.
Avatar billede ejvindh Ekspert
17. september 2005 - 21:24 #9
Der er ikke snavs i loggen. Hvis du vil være helt sikker, kan du prøve at tage et scan med denne scanner. Den fanger nogle gange ting, som ikke kan ses i loggen:

Download og gem denne scanner på skrivebordet. http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Genstart til fejlsikret tilstand. Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files. Klik på scan clean. Den vil selv fjerne de alvorlige ting. De mindre alvorlige ting informerer den blot om. Dem kan du evt. vælge at slette manuelt bagefter.

Hvis den ikke finder noget, er vi nok ude i et sfc-scan eller en repair...
Avatar billede yvstre Nybegynder
17. september 2005 - 21:34 #10
jeg prøver det du siger nu, men underligt en masse fejl opstår samtidigt, jeg kan ikke lukke xp ned, det virker som om der nogen der driller mig :-( jeg kan ikke komme på outlook eller messenger, eller teste min computer igennem med spybot for så fryser den..... men sagtens spille, gå på nettet osv...
Avatar billede yvstre Nybegynder
17. september 2005 - 22:10 #11
nej ingen virus.... :-(
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. september 2005 - 11:11 #12
ok. prøv lige at:
vælg kør skriv sfc /scannow - din windows-cd skal sidde i. derved laver du en check af alle vigtige windows filer.
Avatar billede yvstre Nybegynder
18. september 2005 - 13:25 #13
problemet er bare at jeg har været ude for at man min computer ikke har ville starte igen, nar jeg har kørt en SFC /scannow

jeg mener det har noget med at jeg har selvfølgelig sp2 inde og min xp cd kun har sp1......

jeg mener jeg haqr prøvet det før... men jeg er ikke sikker :-(
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. september 2005 - 13:37 #14
ok, så kan du evt. lave en slipstream, (Xp med sp2) - så er det også nemmere næste gang, du evt skal installere.

Slipstreaming af SP2 i på XP CD : http://dailyrush.dk/features/guides/871/
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
18. september 2005 - 13:39 #15
det er korrekt at den melder fejl ved sfc /scannow, når versionerne ikke er ens, men man kan hoppe uden om det, derefter tager med den via windowsupdate.
Avatar billede yvstre Nybegynder
18. september 2005 - 14:02 #16
okay men kan du evt. finde en dansk version... for det er det jeg har :-(
Avatar billede yvstre Nybegynder
18. september 2005 - 14:05 #17
jeg tror jeg har fundet een....
Avatar billede yvstre Nybegynder
18. september 2005 - 14:57 #18
C:\WindowsXP-KB835935-SP2-DAN.exe /integrate:C:\XPcd
Tror der er en fejl i den brugsanvisning :-( for det kan ikke lade sig gøre
Avatar billede yvstre Nybegynder
18. september 2005 - 15:50 #19
kan det passe at den kommer ud som en rar fil?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
19. september 2005 - 18:44 #20
Ja hvis du har winrar installeret. Det er en iso-fil, men winrar kan læse iso-filer derfor, ser det sådan ud. (er selv blevet snydt af det engang)
Avatar billede yvstre Nybegynder
22. september 2005 - 21:43 #21
hehe sorry jeg har været lidt væk, jeg har været på kursus... når jeg vil lave den SFC/ scannow vil den ha men xp cd i drevet..... hmm kan det passe? har jeg mon lavet den nye cd rigtig....?
Avatar billede yvstre Nybegynder
06. oktober 2005 - 20:43 #22
hey halvamatoer smid et svar og du får point, jeg har re-installeret og nu kører den igen....  :-)