Avatar billede zaimoon Nybegynder
17. september 2005 - 13:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mangler jeg strøm?

Jeg har lige samlet en amd 64bit computer, men jeg får intet billede på skærmen. kan dette være fordi jeg kun har en 300watts strømforsyning?
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. september 2005 - 13:20 #1
Det kan det godt, men prøv at tage alt fra, der ikke skal bruges til, at boote og prøv igen.
Avatar billede zaimoon Nybegynder
17. september 2005 - 13:28 #2
der er en kontrollampe som lyser på bundkortet men kommer intet billede... hjælper ikke at tage alt fra...
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. september 2005 - 13:31 #3
Prøv at fjerne ram og grafikkort og sætte dem i igen. Normalt sættes bundkort osv. sammen på et antistatisk underlag på bordet-tjekker om det kører, og først da momtere det i kabinettet.
Avatar billede zaimoon Nybegynder
17. september 2005 - 13:34 #4
giver intet resultat.. andre ideer??
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. september 2005 - 13:45 #5
Hvis der ikke er noget defekt hardware imellem, vil jeg sige din PSU er problemet.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
17. september 2005 - 14:54 #6
kom med lidt detajler -> navn på bundkort, cputype, grafikkort osv.
Men 300 w er i underkanten
Avatar billede mrrius Nybegynder
19. september 2005 - 14:42 #7
Med den cpu , så skal du nok aller mindst tænke på en 350w strømforsyning. Man kan nok godt få den til at køre på en 300w strømforsyning , hvis man barberer alt strømslugende væk.
Jeg vil min anbefale 350w , men problemet er at mange sælger en strømforsyning som 350w men de leverer ikke mere end 300w. Derfor kunneman sige at det skal være 400w, for at være sikker på at du får de 350w du har brug for.
Hvis du installerer en af de helt store geforce grafikkorts , så vil jeg min have 400w

Nå men tilbage til dit problem. Ikke så meget gætteri , her kan du regne dit forbrug nojagtigt ud, og husk at have min 10 % ledigt strøm kapacitet:
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Avatar billede zaimoon Nybegynder
19. september 2005 - 16:47 #8
tak for hjælpen, men tror det er bundkortet som er defekt......... farvel