Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. september 2005 - 17:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

køb af bærbar computer

Hej eksperter

Jeg har netop lige solgt min acer aspire 1350 og jeg er nu på udkig efter en erstatning.
Eftersom min gamle acer havde det med at larme lidt, samtidig med at den var lidt klodset(stor) leder jeg nu efter en mindre og mere lydløs model.

Jeg har max 6000 til rådighed. Og ville være taknemmelig hvis der var nogen der kunne komme med tips om hvilken bærbar computer jeg burde købe. Med hensyn til hardware i den, er mit krav er der er mindst 512 DDR ram (gerne mere og) min. 40 GB samt en nogenlunde god processor.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
15. september 2005 - 17:50 #1
og jeg har kigget på edbpriser.dk, men har ikke vildt meget forstand på de forskellige modeller.
Avatar billede huset Praktikant
15. september 2005 - 17:53 #2
Tjek mit site http://www.laptopworld.dk/index.php?id=44

Ellers spørger du bare løs.

For 6000 kr skal du ikke regne med en kvalitets maskiner med power i.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
16. september 2005 - 11:19 #4
okay tak for linksene.
Men da min viden indenfor emnet ikke er enorm ville det være en stor hjælp med ngoel konkrete emner.
Avatar billede thorlacius Nybegynder
16. september 2005 - 13:22 #5
Hvis jeg ikke vil have en computer der larmer, SKAL man så have en centrino processor?
Avatar billede huset Praktikant
16. september 2005 - 18:43 #6
Intet hedder Centrino processor. Det er en Pentium M CPU

Centrino er 3 ting.

Står ogsåpå mit site
Avatar billede thorlacius Nybegynder
17. september 2005 - 20:41 #7
okay, jamen, kan du så ikke hjælpe mig med at finde et par spefifikke computere, som du ville anbefale mig?
Avatar billede thorlacius Nybegynder
17. september 2005 - 21:24 #8
har kigget på denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=148798
Men det er da ikke centrino er det? vil den ikke komme til at larme en del?
Avatar billede thorlacius Nybegynder
19. september 2005 - 14:53 #9
Har også kigget på denne her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134330
Men jeg kender intet til Alfanote!
Nogen der har oplevelser med dette mærke?
Avatar billede huset Praktikant
19. september 2005 - 14:55 #10
Kommentar: thorlacius

Nej det er ikke centrino, men celeron M

Den yder som en Pentium M, men mangler en del systemCache og dertil en væsentligt dårligere strømbesparelse.

Alfanote ville jeg ikke selv tage. Hold dig til kendte producenter
Avatar billede huset Praktikant
29. september 2005 - 10:46 #11
Tid til du kan få smidt feedback??
Avatar billede huset Praktikant
12. oktober 2005 - 11:50 #12
Ved at være til til feedback eller lukning!?