Avatar billede mvk Nybegynder
15. september 2005 - 12:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad betyder denne fejl

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Line 1: Incorrect syntax near '4394'.

/cars/cars_update.asp, line 158
Avatar billede kalp Novice
15. september 2005 - 12:48 #1
Avatar billede fennec Nybegynder
15. september 2005 - 12:51 #2
Din SQL syntax er forkert. Prøv at udskrive den på skærmen, så kan du sikkert se hvor problemet er, ellers smider du den bare herind:
Avatar billede mvk Nybegynder
15. september 2005 - 13:17 #3
i falder bagover når jeg indsætter - det er Dreamweaver kode...
håber i kan hjælpe

<%
Session.LCID= 1030
Function ConvertToSqlDate(dato)
dim SQLYear,SQLMonth,SQLDay
SQLYear = Year(dato)
SQLMonth = Month(dato)
SQLDay = Day(dato)
if SQLDay<10 then
  SQLDay = 0&SQLDay
end if
if SQLMonth<10 then
  SQLMonth = 0&SQLMonth
end if
ConvertToSqlDate = SQLMonth&"-"&SQLDay&"-"&SQLYear
End Function
%>
<%
' *** Edit Operations: declare variables

Dim MM_editAction
Dim MM_abortEdit
Dim MM_editQuery
Dim MM_editCmd

Dim MM_editConnection
Dim MM_editTable
Dim MM_editRedirectUrl
Dim MM_editColumn
Dim MM_recordId

Dim MM_fieldsStr
Dim MM_columnsStr
Dim MM_fields
Dim MM_columns
Dim MM_typeArray
Dim MM_formVal
Dim MM_delim
Dim MM_altVal
Dim MM_emptyVal
Dim MM_i

MM_editAction = CStr(Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME"))
If (Request.QueryString <> "") Then
  MM_editAction = MM_editAction & "?" & Server.HTMLEncode(Request.QueryString)
End If

' boolean to abort record edit
MM_abortEdit = false

' query string to execute
MM_editQuery = ""
%>
<%
' *** Update Record: set variables

If (CStr(Request("MM_update")) = "form1" And CStr(Request("MM_recordId")) <> "") Then

  MM_editConnection = MM_claims_conn_STRING
  MM_editTable = "dbo.tblCars"
  MM_editColumn = "IDcar"
  MM_recordId = "" + Request.Form("MM_recordId") + ""
  MM_editRedirectUrl = "cars_overview.asp"
  MM_fieldsStr  = "registrationnumber|value|makeID|value|dateofregistration|value|nationality|value|currencyID|value|replacementvalue|value|replacementvalueeuro|value|yellowplate|value|leasing|value|typeofuse|value|registrationcertificatehq|value|registrationcertificateuser|value|insurancetype|value|vehiclecategoryID|value|sold|value|remark|value|caruserID|value|parkingcardtype|value|parkingcardnumber|value|parkingcardissued|value|parkingcardpayment|value"
  MM_columnsStr = "RegistrationNumber|',none,''|makeID|none,none,NULL|DateOfRegistration|',none,NULL|Nationality|',none,''|currencyID|none,none,NULL|ReplacementValue|none,none,NULL|ReplacementValueEuro|none,none,NULL|YellowPlate|none,'Y','N'|Leasing|none,'Y','N'|TypeOfUse|',none,''|RegistrationCertificateHQ|none,'Y','N'|RegistrationCertificateUser|none,'Y','N'|InsuranceType|',none,''|vehiclecategoryID|none,none,NULL|Sold|',none,NULL|Remark|',none,''|caruserID|none,none,NULL|ParkingCardType|',none,''|ParkingCardNumber|none,none,NULL|ParkingCardIssued|',none,NULL|ParkingCardPayment|',none,''"

  ' create the MM_fields and MM_columns arrays
  MM_fields = Split(MM_fieldsStr, "|")
  MM_columns = Split(MM_columnsStr, "|")

  ' set the form values
  For MM_i = LBound(MM_fields) To UBound(MM_fields) Step 2
    MM_fields(MM_i+1) = CStr(Request.Form(MM_fields(MM_i)))
  Next

  ' append the query string to the redirect URL
  If (MM_editRedirectUrl <> "" And Request.QueryString <> "") Then
    If (InStr(1, MM_editRedirectUrl, "?", vbTextCompare) = 0 And Request.QueryString <> "") Then
      MM_editRedirectUrl = MM_editRedirectUrl & "?" & Request.QueryString
    Else
      MM_editRedirectUrl = MM_editRedirectUrl & "&" & Request.QueryString
    End If

%>
<%
' *** Update Record: construct a sql update statement and execute it

If (CStr(Request("MM_update")) <> "" And CStr(Request("MM_recordId")) <> "") Then

  ' create the sql update statement
  MM_editQuery = "update " & MM_editTable & " set "
  For MM_i = LBound(MM_fields) To UBound(MM_fields) Step 2
    MM_formVal = MM_fields(MM_i+1)
    MM_typeArray = Split(MM_columns(MM_i+1),",")
    MM_delim = MM_typeArray(0)
    If (MM_delim = "none") Then MM_delim = ""
    MM_altVal = MM_typeArray(1)
    If (MM_altVal = "none") Then MM_altVal = ""
    MM_emptyVal = MM_typeArray(2)
    If (MM_emptyVal = "none") Then MM_emptyVal = ""
    If (MM_formVal = "") Then
      MM_formVal = MM_emptyVal
    Else
      If (MM_altVal <> "") Then
        MM_formVal = MM_altVal
      ElseIf (MM_delim = "'") Then  ' escape quotes
        MM_formVal = "'" & Replace(MM_formVal,"'","''") & "'"
      Else
        MM_formVal = MM_delim + MM_formVal + MM_delim
      End If
    If (MM_i <> LBound(MM_fields)) Then
      MM_editQuery = MM_editQuery & ","
    End If
    MM_editQuery = MM_editQuery & MM_columns(MM_i) & " = " & MM_formVal
  Next
  MM_editQuery = MM_editQuery & " where " & MM_editColumn & " = " & MM_recordId

  If (Not MM_abortEdit) Then
    ' execute the update
    Set MM_editCmd = Server.CreateObject("ADODB.Command")
    MM_editCmd.ActiveConnection = MM_editConnection
    MM_editCmd.CommandText = MM_editQuery
    MM_editCmd.Execute
    MM_editCmd.ActiveConnection.Close

    If (MM_editRedirectUrl <> "") Then
      Response.Redirect(MM_editRedirectUrl)
    End If

%>
Avatar billede mvk Nybegynder
15. september 2005 - 13:30 #4
currency forsøgte jeg at ligge i databasen med , i stedet for .
stener
Avatar billede mvk Nybegynder
15. september 2005 - 13:31 #5
fennec du kan få point
Avatar billede fennec Nybegynder
15. september 2005 - 13:36 #6
Så siger jeg da tak.
.o) <-- One Eyed Jack

ps. Damn det er noget crapy kode Dreamweaver har lavet der. Det er ikke til at få hoved eller hale i, men der er forhåbentlig en mening med galskaben :o)
Avatar billede mvk Nybegynder
15. september 2005 - 13:42 #7
hehe ja. jeg ved hvor svært det er at finde rundt i, men jeg er ikke freestyle koder endnu. Tak!