Avatar billede ka10niner Nybegynder
15. september 2005 - 11:32 Der er 12 kommentarer og
5 løsninger

Kan man lave sin egen netradio?

Jeg er medejer af et mellemstort hostingcenter og har faciliteterne til at starte en netradio. Men jeg kender ingen som har erfaring med dette. Så jeg vil høre om der er noget som ved om det kan lade sig gøre og hvad det evt. koster.
Det er ikke en helt almindelig netradio, det er en niche radio med bestemte temaer.
Avatar billede b.b Nybegynder
15. september 2005 - 11:41 #1
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. september 2005 - 11:41 #2
Der er mange oplysninger om netradio på interenttet.

Link til en af dem: http://radio.about.com/library/weekly/aa013003c.htm

/per
Avatar billede diggerx Nybegynder
15. september 2005 - 11:46 #3
Det kan du sagtens. der findes færdige netradioer som ikke koster så forfærdelig meget og kan købes på nettet.

Taksterne for musikken kan du finde her http://www.koda.dk/usr/koda/kodaweb.nsf/index, men ring hellere og få det uddybet
Avatar billede ka10niner Nybegynder
15. september 2005 - 11:50 #4
Ok eksisterende netradior, hvor finder man så dem henne??
Avatar billede ka10niner Nybegynder
15. september 2005 - 11:51 #5
hoejrup eller b.b. har I erfaring med opsætning m.m.?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. september 2005 - 11:59 #6
Hvis du bruger iTunes, så får du adgang til rigtig mange netradioer.

/per
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. september 2005 - 12:00 #7
denne opsætning er lavet til P3, koster ikke noget og fungerer fint.
-------------------------------------------------------------------------------
Option Explicit

'Omdøb filen til P3.vbs
'Sti til MeidaPlayer
Const StiTilMP = """E:\Programmer\Windows Media Player\mplayer2.exe"""
'URL til stream P3
Const URLTilStream = "http://www.dr.dk/nav/netplayer/p3-wmp.asx"
'Antal sekunder der skal ventes på svar
Const AntalSek = 5

'Opret Shell-objekt
Dim oshell
Set oShell = WScript.CreateObject("Wscript.shell")

'Spørg brugeren
Dim svar, spg
spg = "Kl. er " & formatdateTime(now,4)& " - "
spg = spg & "Vil du lytte til P3?"
svar = oShell.popup(spg, AntalSek, "Radioavis",4+32)

'Hvis svar er Nej eller der "timesud"
if svar = 7 or svar = -1 then
    set oShell = nothing
    wscript.quit
end if

'Start Mplayer med P3 stream
oShell.run stitilmp & " " & URLTilStream

'Ryd op
Set oshell = Nothing
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. september 2005 - 12:01 #8
Nej. Mit link giver de fleste oplysninger, som
du har behov for. Hvis du skal sætte en netradio op.

/per
Avatar billede ka10niner Nybegynder
15. september 2005 - 12:11 #9
Ok men så er det vel ikke min radio, så får man det hele fra p3. vi vil selv lave alt indholdet
Avatar billede diggerx Nybegynder
15. september 2005 - 12:24 #10
der er en her http://www.broadcasting-software.com/

Den ser godt nok lidt bette ud, men du kan selv søge videre på google
Avatar billede ka10niner Nybegynder
15. september 2005 - 12:29 #11
Er det en af de netradior som du snakker om som kan købes?? Jeg troede du mente eksisterende netradioer /Diggerx
Avatar billede diggerx Nybegynder
15. september 2005 - 12:32 #13
Det er nogen du kan købe og selv fylde musik i.

Ville du købe en eksisterende netradio? Altså en virksomhed?
Avatar billede ka10niner Nybegynder
15. september 2005 - 12:36 #14
Ja f.eks men det er også fint med de link du har sendt. Har du erfaring med dette?
Avatar billede diggerx Nybegynder
15. september 2005 - 13:00 #15
Jeg har erfaring med musikbranchen ophavsret og den slags, men ikke specifikt internetradioer
Avatar billede ka10niner Nybegynder
15. september 2005 - 13:03 #16
OK
Avatar billede ka10niner Nybegynder
15. september 2005 - 13:04 #17
Jeg har snakket med Koda og Gramex og det var ikke så dyrt som jeg havde regnet med