Avatar billede skelboe Nybegynder
15. september 2005 - 10:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Array sprøgsmaål

Kan jeg sætte mine DB udtræk ind i en enkelt Array eller string
Avatar billede capaj Nybegynder
15. september 2005 - 10:07 #1
brug :
dim rs as adodb.recordset
rs.getrows()

/CAPAJ
Avatar billede skelboe Nybegynder
15. september 2005 - 10:09 #2
Takker... lige et hurtigt spørgsmål... hvordan sætter jeg det så ind i mit Array
Avatar billede capaj Nybegynder
15. september 2005 - 10:13 #3
sry:
Dim  DitArray
DitArray=rs.getrows()
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. september 2005 - 10:13 #4
Dim Rec, arrRecordset

Set Rec = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
'Og hvad der ellers skal til for at åbne rec
arrRecordset = Rec.GetRows

Det giver et 2-dimensionelt array. Så du kan fx sige:

Response.Write(arrRecordset(1, 3))
Avatar billede skelboe Nybegynder
15. september 2005 - 10:32 #5
ADODB.Connection fejl '800a0e78'
Handlingen er ikke tilladt, mens objektet er lukket.

JEg har brugt din opsætning ldanielsen
Avatar billede softspot Forsker
15. september 2005 - 10:47 #6
Huskede du også at åben en connection og recordsettet og udføre en SELECT mod databasen?
Avatar billede skelboe Nybegynder
15. september 2005 - 10:48 #7
ja... den køre en ordentlig gang JOIN
Det kan da godt være jeg har sat dem ind forkert prøver lige igen
Avatar billede softspot Forsker
15. september 2005 - 10:50 #8
Ellers prøv at smide koden herind :)
Avatar billede skelboe Nybegynder
15. september 2005 - 10:52 #9
jeg tror faktisk at det dur lidt nu... nu er det bare et andet sted den laver fejl..

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../../../db/database.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN
SQL = "(" & strSQL1 & ") UNION (" & strSQL2 & ") UNION (" & strSQL3 & ") UNION (" & strSQL4 & ") UNION (" & strSQL5 & ") UNION (" & strSQL6 & ") UNION (" & strSQL7 & ") UNION (" & strSQL8 & ") UNION (" & strSQL9 & ") UNION (" & strSQL10 & ") UNION (" & strSQL11 & ") UNION (" & strSQL12 & ") UNION (" & strSQL13 & ") UNION (" & strSQL14 & ") UNION (" & strSQL15 & ") UNION (" & strSQL16 & ") UNION (" & strSQL17 & ") UNION (" & strSQL18 & ") UNION (" & strSQL19 & ") UNION (" & strSQL20 & ") UNION (" & strSQL21 & ") UNION (" & strSQL22 & ") UNION (" & strSQL23 & ") UNION (" & strSQL24 & ") UNION (" & strSQL25 & ") UNION (" & strSQL26 & ") UNION (" & strSQL27 & ") UNION (" & strSQL28 & ") UNION (" & strSQL29 & ") UNION (" & strSQL30 & ") UNION (" & strSQL31 & ") UNION (" & strSQL32 & ")"
Set rs = myConn.Execute(SQL)
arrRecordset = myConn.GetRows

Lidt dejligt med join
Avatar billede skelboe Nybegynder
15. september 2005 - 10:55 #10
den laver fejl medmindre jeg sætter ' foran arrRecordset = myConn.GetRows
Avatar billede skelboe Nybegynder
15. september 2005 - 10:56 #11
arr så kan man være dum

arrRecordset = myConn.GetRows
skal jo være
arrRecordset = rs.GetRows
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. september 2005 - 10:57 #12
Det skal være
arrRecordset = rs.GetRows
Avatar billede skelboe Nybegynder
15. september 2005 - 11:10 #13
smid nogel svar.. så må i deles om point
Avatar billede softspot Forsker
15. september 2005 - 11:12 #14
Ikke nogen til mig, jeg synes ikke jeg bidragede med noget - ellers tak :)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. september 2005 - 14:21 #15
Svar