Avatar billede hestekongen Nybegynder
14. september 2005 - 23:22 Der er 2 kommentarer

php og mysql, UPDATE tabel

Hej, jeg er ved at lave en simpel side, hvor man kan afkrydse to datoer. Jeg har fået siden til at hente informationerne fra tabellen, men når brugeren har rettet i dem, skal jeg have siden til at køre en UPDATE sql streng, og det har jeg lidt knas med - der bliver ikke opdateret noget som helst i databasen når man trykker på "opdater"

Her er min kode, jeg er overbevist om at det er en lille ting, et eller andet sted, men jeg har bare set mig blind på det:

<?php
$conn = mysql_connect("dhcppc1", "user", "pass");
mysql_select_db("database");

//Det er sådan set her den skulle opfange informationerne om ændringerne
//jeg har tjekket om $save_navn, $save_dato1 og $save_dato2 indeholder de rigtige data, og den er god nok.

if (isset($HTTP_POST_VARS['Opdater'])) {
$save_navn = $_REQUEST["boxnavn"];
$save_dato1 = $_REQUEST["box1"];
$save_dato2 = $_REQUEST["box2"];

//Jeg kunne forestille mig at sql strengen ikke bliver eksekveret nedenfor, men jeg vil gerne have et par friske øjne på det.

$sql ="UPDATE lan SET dato1 = '$save_dato1' WHERE navn = '$save_navn' AND dato1 = '$save_dato1' AND dato2 = '$save_dato2'";
$results = mysql_query($sql);
}

$query="select * from lan";
$rt=mysql_query($query);

?>
<table width="40%"  border="1">
  <tr>
    <th scope="col">Navn</th>
    <th scope="col">7-8-9?</th>
    <th scope="col">14-15-16?</th>
  </tr>
  <?php

while($nt=mysql_fetch_array($rt)){
if ($nt[dato1] == 'on')
{
$checked1 = 'checked';
}
else
{
$checked1 = '';
}

if ($nt[dato2] == 'on')
{
$checked2 = 'checked';
}
else
{
$checked2 = '';
}

echo "<form method=POST action=vote.php><tr><td><input type=text name=boxnavn readonly value=$nt[navn]></td> <td><input type=checkbox name=box1 $checked1>$nt[dato1]</td> <td><input type=checkbox name=box2 $checked2>$nt[dato2]</td><td><input type=submit value=Opdater name=Opdater></td></tr></form>";;

}?>

</table>

Håber en eller anden kan give mig et praj om hvad jeg gør forkert.
Mvh Mikael
Avatar billede jaw Nybegynder
14. september 2005 - 23:25 #1
$sql ="UPDATE lan SET dato1 = '$save_dato1' WHERE navn = '$save_navn' AND dato1 = '$save_dato1' AND dato2 = '$save_dato2'";

Når du ændrer i $save_dato1 vil dato1 jo aldrig være = $save_dato1, forstår du? Kig på din where.
Avatar billede jaw Nybegynder
14. september 2005 - 23:27 #2
Med andre ord, så prøv at fjerne AND dato1 = 'save_dato1' :)