Avatar billede fiskerendk Nybegynder
14. september 2005 - 20:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IPFW og NAT

Hej

Jeg har et problem med min firewall kan ik helt få den til det jeg gerne vil. Håber i kan hjælpe.

Jeg har lavet følgende firewalls script. Derudover har jeg 2 NAT'ed porte i min /etc/natd.conf. Jeg har testet at det virker ved at lade firewallen være helt åben og kan se at jeg udefra uden problemer kan komme ind på websitet bagved.

Men kan ik få firewall reglerne til at spille sammen med nat.
Webserveren er på 10.2.0.2

fxp0 = external (nic) = 80.*.*.*
fxp1 = internal (nic) = 10.2.0.1

# Firewall Start
ipfw -q -f flush

# Tillader internt samt loopback alt
ipfw -q add 0100 allow all from any to any via fxp1
ipfw -q add 0110 allow all from any to any via lo0

ipfw -q add 0120 divert natd ip from any to any in via fxp0
ipfw -q add 0120 check-state

# Tillader SSHd og httpd
ipfw -q add 0130 allow tcp from any to me 22 in via fxp0 setup limit src-addr 1
ipfw -q add 0130 allow tcp from any to me 80 in via fxp0 setup limit src-addr 1

ipfw -q add 1000 deny log ip from any to any
# Firewall Slut
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2005 - 20:20 #1
Jeg har ikke helt hjernen med mig lige nu, men her er lidt fra mit eget neftilterscript, som måske kan pege dig i den rigtige retning:

Flushing NAT module default chain

# Flush NAT-chain POSTROUTING and PREROUTING
$IPTABLES -t nat -F POSTROUTING
$IPTABLES -t nat -F PREROUTING
echo "NAT module flushed"

Setting up hide NAT (masquerading)
#-----------------------------------------------------------------------------
# SETUP MASQUERADING
#-----------------------------------------------------------------------------

echo -n "Setting up NAT chains    :"

# Nat from LAN to WAN
$IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -s $LAN_NET -o $ETH_WAN -j SNAT --to-source $WAN_IP
# Nat from DMZ to WAN
$IPTABLES -t nat -A POSTROUTING -s $DMZ_NET -o $ETH_WAN -j SNAT --to-source $WAN_IP

echo "NAT’ting Done"

Der må være noget tilsvarende suntax i IPFW
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
14. september 2005 - 20:39 #2
iptables har meget anderledes syntax'er..
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. september 2005 - 20:42 #3
Som jeg sagde, så har jeg ikke helt hjernen med. Jeg er ingen ørn til FreeBSD.
Avatar billede skwat Praktikant
21. september 2005 - 00:15 #4
Den her er god http://freebsdwiki.com/index.php/Firewall%2C_Configuring vil sikkert klare jobbet for dig.
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
23. marts 2006 - 15:25 #5
skwat > Smid et svar :D
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
22. maj 2006 - 10:10 #6
Nå ingen svar lukker...