Avatar billede istasi Nybegynder
14. september 2005 - 12:22 Der er 2 kommentarer

Service faar timeout naar man proever at starte den

Som titlen siger...

Service faar timeout naar man proever at starte den..

using System;
using System.IO;
using System.Collections;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Diagnostics;
using System.ServiceProcess;

namespace SQLWhacker
{
    public class Service1 : System.ServiceProcess.ServiceBase
    {
        /// <summary>
        /// Required designer variable.
        /// </summary>
        private System.ComponentModel.Container components = null;

        public Service1()
        {
            // This call is required by the Windows.Forms Component Designer.
            InitializeComponent();

            // TODO: Add any initialization after the InitComponent call
        }

        // The main entry point for the process
        static void Main()
        {
            System.ServiceProcess.ServiceBase[] ServicesToRun;

            // More than one user Service may run within the same process. To add
            // another service to this process, change the following line to
            // create a second service object. For example,
            //
            //  ServicesToRun = New System.ServiceProcess.ServiceBase[] {new Service1(), new MySecondUserService()};
            //
            ServicesToRun = new System.ServiceProcess.ServiceBase[] { new Service1() };

            System.ServiceProcess.ServiceBase.Run(ServicesToRun);
        }

        /// <summary>
        /// Required method for Designer support - do not modify
        /// the contents of this method with the code editor.
        /// </summary>
        private void InitializeComponent()
        {
            components = new System.ComponentModel.Container();
            this.ServiceName = "SQL Whacker";
        }

        /// <summary>
        /// Clean up any resources being used.
        /// </summary>
        protected override void Dispose( bool disposing )
        {
            if( disposing )
            {
                if (components != null)
                {
                    components.Dispose();
                }
            base.Dispose( disposing );
        }

        /// <summary>
        /// Set things in motion so your service can do its work.
        /// </summary>
        protected override void OnStart(string[] args)
        {

        }

        /// <summary>
        /// Stop this service.
        /// </summary>
        protected override void OnStop()
        {

        }

Koden er rimmelig simplet og der burde saa vidt jeg ved ikke vaere noget galt i at funktionerne er tomme...

Og har proevet at smide noget i funktionerne.

http://www.c-sharpcorner.com/2/window_service.asp

Har ogsaa proevet dette eksemple og har samme problem med det
Avatar billede Syska Mester
15. september 2005 - 13:06 #1
Det er fordi du ikke magter det Nasti :-P

*heheh*
Avatar billede tuxic Nybegynder
22. april 2006 - 20:16 #2
Har du prøvet at starte den flere gange i træk?
Lyder lame, men windows giver en service et antal sekunder til at starte. Men de sekunder måles som wallclock, dvs hvis servicen ikke kommer til processoren nytter det jo ikke noget. Ideen med at starte flere gange i træk er, at .NET eller windows selv tydeligvis cacher ting i hukommelsen, det kan så redde situationen hvor fx diske er sløve. (Har set det virke i praksis).

Der er en registry setting hvor man kan sætte antallet af sekunder servicen har til opstart op.