Avatar billede deejay_m Nybegynder
15. april 2001 - 22:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Stofa net

vi er 3 meget dumme personer som sider med en 10 mb hub og en stofa forbinelse hjelp os!!!!!
hvordan får vi alle pc\'er på nettet?
Vi har prøvet at koble modemet til huben men det er stadivæk kun en pcer der kan komme på
Avatar billede sutminmega Nybegynder
15. april 2001 - 22:56 #1
I skal sætte den ene computer op til at \"ejer\" forbindelesen og så dele den med de 2 andre computere.
Er i med/kan i finde ud af det???

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede deejay_m Nybegynder
16. april 2001 - 01:22 #2
Kan du ikke komme med en lidt mere finpuset beskrivelse?
Avatar billede cerwin Nybegynder
16. april 2001 - 01:23 #3
Nu spørger jeg dumt: Kan man sætte et modem til en kabelforbindelse som Stofa?
Avatar billede cerwin Nybegynder
16. april 2001 - 01:25 #4
- jeg har også en hub og så har jeg godt nok adsl, men jeg har altså netværkskort i computeren, og ikke noget modem! (Tror jeg ikke...)
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 01:52 #5
Man kan IKKE bruge modem til Stofa. Der skal anvendes et netkort... som man altså får (lejer) af Stofa, eller naturligvis selv har/ejer. Man kan sætte flere PCer på, men det er noget (rigtig)mange har problemer med, for Stofa siger nul! En forbindelse = een PC. Prøv at se lidt i spm under internet, der er mange.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
16. april 2001 - 01:55 #6
Cerwin=> Jeg skal nok forklare dig hvordan du gør, men først i morgen.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede zhark Nybegynder
16. april 2001 - 02:00 #7
Se lidt på dette imens i venter på \"sut\"..
http://www.eksperten.dk/spm/62744
Avatar billede hvid Nybegynder
16. april 2001 - 02:25 #8
Hop ind på www.sygate.com og dowload deres trial-version.
Med denne installation følger en detaljeret manual, der fortæller step-by-step, hvordan i skal sætte netværket op.
Rent basalt skal i sætte en computer til server, og resten til klienter. Læs manualen, og alting vil forekomme meget simplere.

/Thomas
Avatar billede deejay_m Nybegynder
18. april 2001 - 08:09 #9
ok. så dum er jeg heller ikke vel jeg vil vide hvordan man sætter 3 pc\'er til en stofa net forbinelse ikke hvordan man sætter sit nætvarkskort i sin pc\'er

og desuden stofa og adsl er to helt forskelige ting med stofa kør man over fælles antænen og der SKAL! bruges et modem af en eller annen art til at oversætte signalerne måske heder det ikke et modem men jeg sider altser her med någet der ligner grangivelit
Avatar billede deejay_m Nybegynder
18. april 2001 - 08:20 #10
ham sutminmega har fat i et eller annet jeg venter lige til han har et svar til mig
Avatar billede cerwin Nybegynder
18. april 2001 - 14:25 #11
Er du fra Norge eller sådan noget, deejay_m ???
Avatar billede vladimirr Nybegynder
18. april 2001 - 14:29 #12
Hvis du vil dele dit internet nemt, og uden at klienterne skal installere noget.

www.tinysoftware.com Winroute Pro & Lite
Lite er lettets at sætte op, Pro kan meget mere

//Anders
Avatar billede hvid Nybegynder
18. april 2001 - 22:38 #13
Jeg taler  om selve hardwarekonfigurationen. Den skal være anderledes når man ønsker at komme på internettet.
Du kan ikke bruge automatiske ip-adresser, men skal i stedet sætte hver enkelt maskine\'s ip selv.
Jeg vil stadig anbefale sygate - Førnævnte manual fortæller alt om hvad man skal sætte de forskellige ip\'er til.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
18. april 2001 - 22:43 #14
anvend proxy...

AnalogX er Gratis og nem at sætte op: http://tucows.cybercity.dk/win2k/preview/37813.html
Avatar billede deejay_m Nybegynder
23. april 2001 - 11:21 #15
Cerwin >> jeg er fra svarige
hmmm... Vladmirr, Hvid, og ruderkonge
jeg har prøvet alle de forslag som i har kommet med og vladmirr du er den sikrer vinner her.