Avatar billede procat Nybegynder
03. november 1999 - 13:28 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

MsgBox som confirm i asp sider

Hvordan laver jeg en ordenligt MsgBox med Yes/No, som kan enten tillade eller stoppe et script?

Avatar billede nej Nybegynder
03. november 1999 - 13:46 #1
Som kommentar, da det er for let at score point med links :-)

Der er masser her :

http://www.easyjavascript.com/alert.htm

Mvh Emil
Avatar billede procat Nybegynder
03. november 1999 - 14:11 #2
Tak.. men det skal helst være vbscript hvis det er muligt...
Avatar billede ziber Nybegynder
03. november 1999 - 14:31 #3
SVar i vbscript:

Først laver du en event som kører følgende kode, den kan f.eks laves med OnClick="VisMsgBox"

<script language="vbscript">
Sub VisMsgBox()
  MyBox = MsgBox("Ja eller Nej", 4,"Vælg ja eller nej")
  IF MyBox = vbYes THEN
    MsgBox("Du har trykket på JA")
  ELSE
    MsgBox("Du har trykket på NEJ")
  END IF
End Sub
</script>
Avatar billede redfox Nybegynder
03. november 1999 - 14:57 #4
Det kan du ikke i ASP...
Avatar billede redfox Nybegynder
03. november 1999 - 14:58 #5
Repeating. Det kan du ikke i ASP...
Avatar billede ziber Nybegynder
03. november 1999 - 16:55 #6
hvad kan du ikke i ASP ?

Hvis du mener vbscript, er svaret JO SELVFØLGELIG KAN DU DET
Jeg bruger det da selv hele tiden. Du kan frit lave funktioner osv.. ligesom normal vb.

Du ligger det bare ind som vist ovenfor, og vupti, kan du bruge det.

Det er endda muligt at bruge dine ASP variabler i dine vbscript, så det gør det lidt lettere!!!!

Avatar billede ziber Nybegynder
03. november 1999 - 16:57 #7
Så må min database med over 10.000 records, jo bare virke helt tilfældigt, og så er jeg jo en heldig kartoffel :-)
Avatar billede ziber Nybegynder
03. november 1999 - 16:58 #8
6 MB ASP kode iblandet vbscript kører fint!!!
Avatar billede redfox Nybegynder
03. november 1999 - 17:14 #9
Hey ziber "MsgBox som confirm i asp sider"...

DU KAN IKKE LAVE:
<%
MsgBox "jdlkjdsfjds"
%>
Avatar billede flemming Nybegynder
03. november 1999 - 21:59 #10
Du kan ikke stoppe en script ved at indlægge en MsgBox medmindre du sidder og afvikler det hele på serveren. Hvis du laver en klient ting vil denne afvikles efter scriptet er afviklet på serveren.

Det giver defor ingen mening at benytte MsgBox på en IIS da det er forudsat at det er klienter der henter siderne.

Af samme årsag er MsgBox ret uanvendelig i ASP.

Et ASP script afviklen fra start til slut. Eneste måde (hvis du ikke bruger interdev) er at lægge logik ind i din side hvor du kan fange de forskellige fejl med "ON error"
Avatar billede ziber Nybegynder
04. november 1999 - 08:22 #11
Nej det er ikke uanvendeligt.

Du ligger bare nogle andre funktioner ind på din respons, i mit tilfælde på IF MyBox = sætningerne.

Det virker helt fint, og hvis MsgBox "txt" ikke virker, så smid en parantes om, og så kører det også. Du kan altså godt få den til at udføre forskellige handlinger alt efter hvad for en knap der bliver trykket. Sende til forskellige sider osv....
Avatar billede procat Nybegynder
04. november 1999 - 09:04 #12
Okay tak for hjælpen alle sammen... jeg bliver nok nød til at lave lidt om på mit script, men ellers tror jeg ziber's ide virker fint.
Avatar billede ziber Nybegynder
04. november 1999 - 09:28 #13
Det gør den - rigtig fin ide!!!