Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
14. september 2005 - 08:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Send med egen adresse som afsender

Jeg har sat det hele op så det virker. Brugerne logger på domænet med deres egen bruger, hvorefter de henter post fra DEN SAMME postkasse, som er oprettet til en bruger ved navn 'mailbox'.

Hvordan gør jeg så de mails de SENDER bliver sendt fra den bruger de er logget ind med?

De henter altså mails fra en fælles postkasse (eks. mailbox@xxxx.dk), men skal sende med deres egen email som afsender (eks. hans@xxxx.dk).
Jeg ved de bare kan gå op og skrive en anden afsender adresse i "Fra..." feltet, men kan det ikke komme til at stå der automatisk?
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 11:07 #1
de skal have hver ders konto, og det er da det smarteste ligegyldigt hvad, og så gør man  mailbox public
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
14. september 2005 - 14:36 #2
kan du forklare nærmere??
Avatar billede screem_brille Novice
14. september 2005 - 14:47 #3
ja, som jeg har forstået det nu, så har du kun 1 bruger i alt, det er totalt spild af en exchange server, under active directory users and settings kan du nu vælge at oprette mail boxes for brugerne, og det vil klart være det smarteste at hver har deres egen mailbox istedet for en stor
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
14. september 2005 - 20:36 #4
Mjaeh jeg forstår hvor du vil hen, men det er ikke tilfældet.
De mails der kommer ind er ikke rettet mod nogen bestemt person, så derfor skal ALLE kunne læse ALLE mails.
Kan man sætte Outlook til at åbne mere end én mailbox? Sådan så de kan åbne deres EGEN mailbox + en ANDEN mailbox?
Avatar billede screem_brille Novice
15. september 2005 - 01:07 #5
ja du gør mailbox public, så kan alle dine brugere (eller dem du vil have) så vil de kunne læse og sende fra den konto også
Avatar billede b4r0n3n Nybegynder
15. september 2005 - 08:32 #6
Ok fedt. Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg gør den 'public' og hvordan jeg sætter Outlook op på klienterne, til at hente post fra begge postkasser.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:04 #7
brug for mere hjælp ?