Avatar billede stkol Nybegynder
13. september 2005 - 16:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Error Line 1: Incorrect syntax near !

Hejsa

Jeg får følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'
Line 1: Incorrect syntax near ','.
/admin/frame/shownbetingelser.asp, line 27

Mit script ser sådan her ud:

<%

    if request.form("show") = "0" then
        Session("inputshow") = "1"
    elseif request.form("show") = "1" then
        Session("inputshow") = "0"
    end if

    Session("id") = request.form("id")

    Dim strSql
    Dim dbInsert_connection

    set dbInsert_connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    dbInsert_connection.Open Application("ConnectString")

        if Request.Querystring("visside") = "VISSITE1" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE1=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "';"
    elseif Request.Querystring("visside") = "VISSITE2" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE2=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "';"
    elseif Request.Querystring("visside") = "VISSITE3" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE3=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "';"
    elseif Request.Querystring("visside") = "VISSITE4" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE4=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "';"
    elseif Request.Querystring("visside") = "VISSITE5" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE5=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "';"
    end if

    dbInsert_connection.execute(strSql)

    dbInsert_connection.Close
    set dbInsert_connection = Nothing

    response.redirect "produktliste.asp"

%>

og det der bliver sendt til den ser sådan her ud :

    <form action="shownonsite.asp?visside=VISSITE1" method="post" name="vissite1" id="vissite1">
    <input type="hidden" name="id" id="id" value="<%= trim(rsprod("id")) %>">
    <input type="hidden" name="show" id="show" value="<%= trim(rsprod("VISSITE1")) %>">
    <td nowrap align="center" <%=bgcolor%>><% if trim(rsprod("VISSITE1")) = "0" then %><input type="image" value="submit" src="img/checked_checkbox.gif"><% elseif trim(rsprod("VISSITE1")) = "1" then %><input type="image" value="submit" src="img/unchecked_checkbox.gif"><% end if %></td>
    </form>
    <form action="shownonsite.asp?visside=VISSITE2" method="post" name="vissite2" id="vissite2">
    <input type="hidden" name="id" id="id" value="<%= trim(rsprod("id")) %>">
    <input type="hidden" name="show" id="show" value="<%= trim(rsprod("VISSITE2")) %>">
    <td nowrap align="center" <%=bgcolor%>><% if trim(rsprod("VISSITE2")) = "0" then %><input type="image" value="submit" src="img/checked_checkbox.gif"><% elseif trim(rsprod("VISSITE2")) = "1" then %><input type="image" value="submit" src="img/unchecked_checkbox.gif"><% end if %></td>
    </form>
    <form action="shownonsite.asp?visside=VISSITE3" method="post" name="vissite3" id="vissite3">
    <input type="hidden" name="id" id="id" value="<%= trim(rsprod("id")) %>">
    <input type="hidden" name="show" id="show" value="<%= trim(rsprod("VISSITE3")) %>">
    <td nowrap align="center" <%=bgcolor%>><% if trim(rsprod("VISSITE3")) = "0" then %><input type="image" value="submit" src="img/checked_checkbox.gif"><% elseif trim(rsprod("VISSITE3")) = "1" then %><input type="image" value="submit" src="img/unchecked_checkbox.gif"><% end if %></td>
    </form>
    <form action="shownonsite.asp?visside=VISSITE4" method="post" name="vissite4" id="vissite4">
    <input type="hidden" name="id" id="id" value="<%= trim(rsprod("id")) %>">
    <input type="hidden" name="show" id="show" value="<%= trim(rsprod("VISSITE4")) %>">
    <td nowrap align="center" <%=bgcolor%>><% if trim(rsprod("VISSITE4")) = "0" then %><input type="image" value="submit" src="img/checked_checkbox.gif"><% elseif trim(rsprod("VISSITE4")) = "1" then %><input type="image" value="submit" src="img/unchecked_checkbox.gif"><% end if %></td>
    </form>
    <form action="shownonsite.asp?visside=VISSITE5" method="post" name="vissite5" id="vissite5">
    <input type="hidden" name="id" id="id" value="<%= trim(rsprod("id")) %>">
    <input type="hidden" name="show" id="show" value="<%= trim(rsprod("VISSITE5")) %>">
    <td nowrap align="center" <%=bgcolor%>><% if trim(rsprod("VISSITE5")) = "0" then %><input type="image" value="submit" src="img/checked_checkbox.gif"><% elseif trim(rsprod("VISSITE5")) = "1" then %><input type="image" value="submit" src="img/unchecked_checkbox.gif"><% end if %></td>
    </form>

Det underlige er at det er kun VISSITE1 som der er fejl ved, de andre virker fint!! Koden er krydstjekket, og er fuldstændig magen til hindanden!!

Er deren der kan hjælpe mig med dette underlige problem

Mvh

Stig :-)
Avatar billede busschou Praktikant
13. september 2005 - 16:30 #1
hvad indeholder din Session("inputshow") ?
Den siger jo at der er fejl ved et komma
Prøv udskrive din strSql inden du eksekverer den
Avatar billede busschou Praktikant
13. september 2005 - 16:36 #2
hmm jeg kan godt se jeg ikke fik læst det hele ups ;o)
Men anyways er det ved eksekveringen af din strSQL at den fejler, så hvis du laver en response.write(strSQL) så bør du kunne se hvad der er galt :o)
Avatar billede capaj Nybegynder
13. september 2005 - 16:36 #3
hmm,

kan ikke se andet end at du har et ";" i slutningen af din SQL - det skal du ikke have... Prøv at fjerne det..
/CAPAJ
Avatar billede stkol Nybegynder
13. september 2005 - 16:52 #4
Når jeg laver en response.write(strSQL) spytter den ikke strengen ud, men kommer kun med fejlen!!

Når jeg fjerner ; kommer den stadig med fejlen *S ;-)
Avatar billede busschou Praktikant
13. september 2005 - 17:08 #5
jamen hvor laver du den response.write?
Du skal lave den inden linjen med
dbInsert_connection.execute(strSql)
Avatar billede stkol Nybegynder
13. september 2005 - 17:20 #6
Jeg smider den her :

        if Request.Querystring("visside") = "VISSITE1" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE1=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "'"
    elseif Request.Querystring("visside") = "VISSITE2" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE2=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "'"
    elseif Request.Querystring("visside") = "VISSITE3" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE3=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "'"
    elseif Request.Querystring("visside") = "VISSITE4" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE4=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "'"
    elseif Request.Querystring("visside") = "VISSITE5" then
    strSql = "Update VarerSQL set VISSITE5=" & Session("inputshow") & " WHERE id='" & Session("id") & "'"
    end if

    Response.write strSql
    Response.write

    dbInsert_connection.execute(strSql)

    dbInsert_connection.Close
    set dbInsert_connection = Nothing

og det giver samme fejl!!
Avatar billede busschou Praktikant
13. september 2005 - 17:24 #7
helt konkret hvilken linje er 27 så i filen shownbetingelser.asp
Avatar billede stkol Nybegynder
13. september 2005 - 17:35 #8
Jeg mener at hvis man tager If sætningen i betrækning så er det :

dbInsert_connection.execute(strSql)

Konkret i koden er det

end if
Avatar billede busschou Praktikant
13. september 2005 - 17:45 #9
godt så, så er det jo i sql sætningen at der er en fejl
bare underligt den ikke skriver den ud :O/
Avatar billede stkol Nybegynder
13. september 2005 - 18:24 #10
Hmm... Hvad kan der så være galt, når det kun er VISSITE1 der fejler og ikke VISSITE2, 3, 4 og 5 ????
Avatar billede driis Nybegynder
13. september 2005 - 19:08 #11
Response.write strSql

Hvilket output får du her når fejlen opstår ?
Avatar billede stkol Nybegynder
13. september 2005 - 20:00 #12
Jamen, der får jeg :

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

Line 1: Incorrect syntax near ','.

/admin/frame/shownbetingelser.asp, line 27
Avatar billede stkol Nybegynder
13. september 2005 - 20:21 #13
Ahh.. Jeg har fundet problemet!! Der var en FORM længere oppe som gik ind og forstyrede den anden form!! :-!
Avatar billede busschou Praktikant
13. september 2005 - 20:49 #14
oki ved så ikke om du ønsker et svar, men her er et :o
Avatar billede stkol Nybegynder
13. september 2005 - 20:52 #15
Tak for hjælpen !! :-)