Avatar billede straszek Praktikant
13. september 2005 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

finder poster hvor x

db struktur:
id  iduser

Hvordan laver jeg en forspørgselder finder alle de "iduser" der findes mindst 3 gange?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2005 - 15:27 #1
SELECT iduser,COUNT(*) AS n FROM tabelnavn GROUP BY iduser HAVING COUNT(*) > 0

eller

SELECT iduser,COUNT(*) AS n FROM tabelnavn GROUP BY iduser HAVING n > 0
Avatar billede capaj Nybegynder
13. september 2005 - 15:30 #2
Et forslag:

Select *
from
    tableX a
    inner join (select iduser, count(*) as antalposter from tableX group by iduser) CountX on a.iduser=countx.iduser
where antalposter>3

/CAPAJ
Avatar billede capaj Nybegynder
13. september 2005 - 15:31 #3
bedre sent og tungt end aldrig :-()

/CAPAJ
Avatar billede straszek Praktikant
13. september 2005 - 15:32 #4
arne_v > det virker fint, smid et svar hvis du vil have point
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2005 - 16:02 #5
svar