Avatar billede keenni Nybegynder
13. september 2005 - 13:52 Der er 5 kommentarer

Timesystem, virker ikke?

Hej Eksperter..

Jeg har et timesystem som ikke rigtig gider virke mere. Jeg har på fornemmelsen at det er min access database der svigter, men hvis i nu skulle se nogle fejl i koden her, så skriv endelig så jeg kan få rettet det.

<html>

<head>
<title>Community</title>
<!-- #include virtual="style.css" -->
</head>

<body>
<%
If Session("login") = true Then
%>
<%
mode = request("mode")

if mode = "" then

Session("opr_tid") = Time
%>
<meta HTTP-EQUIV='REFRESH' target='_self' CONTENT='61; URL=count2.asp?mode=save'>
<%
end if
%>
<p>
<%
if mode = "save" then
%>

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("../../db/c1o2m3m4u5n6i7t8y9.mdb")
Conn.Open DSN

Set rs = Conn.Execute("SELECT * FROM brugere WHERE id = " & Session("id"))

nytid = rs("tid") + DateDiff("n", Session("opr_tid"), Time)
strSQL = ("UPDATE brugere SET tid=" & nytid & " WHERE id=" & Session("id"))
Conn.Execute(strSQL)

Set rs = Conn.Execute("SELECT * FROM brugere WHERE id = " & Session("id"))

dividerstykke = rs("tid")/60
If instr(dividerstykke, ",") Then
Response.Write ""
Else
strSQL = ("UPDATE brugere SET penge=penge+1 WHERE id=" & Session("id"))
Conn.Execute(strSQL)
End If

Set rs = Nothing

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Response.Write "<meta HTTP-EQUIV='REFRESH' target='_self' CONTENT='0000; URL=count2.asp'>"
%>
<%
end if
%>
<%
    Else
        Response.Write "Logger af..."
    End If
%>
</font></font>
</body>

</html>
Avatar billede capaj Nybegynder
13. september 2005 - 14:27 #1
Hvordan "Gider det ikke rigtig virke mere"? Kan du nogle ting eller er alt i udu?
Avatar billede keenni Nybegynder
13. september 2005 - 14:28 #2
Den gider bare ikke opdatere folks timer.. :/
Avatar billede nielle Nybegynder
13. september 2005 - 19:59 #3
I 9 ud af 10 tilfælde skyldes problemer med databasen at ens SQL-sætninger indeholder noget andet end det man forventede. Derfor er det altid værdifuldt, som debugning, at prøve at udskrive SQL-sætningerne før at man forsøger at udføre dem:

<html>

<head>
<title>Community</title>
<!-- #include virtual="style.css" -->
</head>

<body>
<%
If Session("login") = True Then
    mode = Request("mode")

    If mode = "" Then
        Session("opr_tid") = Time
%>
<meta HTTP-EQUIV='REFRESH' target='_self' CONTENT='61; URL=count2.asp?mode=save'>
<%
    End If
%>
<p>
<%
    If mode = "save" Then
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
        DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("../../db/c1o2m3m4u5n6i7t8y9.mdb")
        Conn.Open DSN

        strSQL = "SELECT * FROM brugere WHERE id = " & Session("id")
        Response.Write "DEBUG #1: " & strSQL & "<br>"
        Set rs = Conn.Execute(strSQL)

        nytid = rs("tid") + DateDiff("n", Session("opr_tid"), Time)
        strSQL = "UPDATE brugere SET tid = " & nytid & " WHERE id = " & Session("id")
        Response.Write "DEBUG #2: " & strSQL & "<br>"
        Conn.Execute(strSQL)

        strSQL = "SELECT * FROM brugere WHERE id = " & Session("id")
        Response.Write "DEBUG #3: " & strSQL & "<br>"
        Set rs = Conn.Execute(strSQL)

        dividerstykke = rs("tid")/60
        If InStr(dividerstykke, ",") Then
            Response.Write ""
        Else
            strSQL = "UPDATE brugere SET penge=penge+1 WHERE id = " & Session("id")
            Response.Write "DEBUG #4: " & strSQL & "<br>"
            Conn.Execute(strSQL)
        End If

        Set rs = Nothing

        Conn.Close
        Set Conn = Nothing

        ' Response.Write "<meta HTTP-EQUIV='REFRESH' target='_self' CONTENT='0000; URL=count2.asp'>"
    End If
Else
    Response.Write "Logger af..."
End If
%>
</body>

</html>
Avatar billede nielle Nybegynder
22. september 2005 - 20:44 #4
Har du fået kigget på det?
Avatar billede nielle Nybegynder
18. oktober 2005 - 22:41 #5
?