Avatar billede icantwin Nybegynder
12. september 2005 - 17:05 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til router

Jeg har lige modtaget min nye LINKSYS WRT54G
Wireless-G Broadband Router V3.0, og slutte alle kabler mv. til som beskrevet i den medfølgende "Quick installation" guide. Power-lampen, Ethernet 1 lampen og internet lampen blinker, men der er intet lys i WAN- og DMZ-lampen.

Problemet er så at jeg ikke kan få forbindelse til setup for routeren via. http://192.168.1.1. Og når jeg forsøger at sætte routeren up via den medfølgende SetupWizard, får jeg blot beskeden "Unable to connect to the router".

Men det sjove er at jeg sagtens kan gå forbindelse til internettet via routeren, så netværkskablet er i hvert fald sat korrekt til.

Jeg har prøvet at holde reset knappen nede i fem sekunder, men heller ikke dette har hjulpet.

Jeg får følgende informationer under ipconfig:

C:\Documents and Settings\Soeren Finnemann V>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : Stud2004139
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . : a-aarhus.int
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Hybrid
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      Søgeliste for DNS-suffiks. . . . . . . . . . : a-aarhus.int

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/Wireless 2200B
G Network Connection
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-12-F0-D6-63-59

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Marvell Yukon Gigabit Ether
net 10/100/1000Base-T Adapter, Copper RJ-45
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-13-D4-52-4E-80
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.107.41.143
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.192.0
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 62.107.63.254
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.20
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.3
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 12. september 2005 16:07:07

      Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 12. september 2005 18:07:07

Håber i kan hjælpe mig!
Avatar billede screem_brille Novice
12. september 2005 - 17:17 #1
kablet fra dit netkort i din computer, går det direkte til en lan port på routeren ? (den ip du har fået tildelt er IKKE fra din nye router, da de pr default er sat op til at være i 192.168.1.100-250 ip ranget.

prøv at repair din forbindelse fra din computer, så den fpr den rette IP adresse
Avatar billede icantwin Nybegynder
13. september 2005 - 07:41 #2
Ja kablet går direkte til routeren
Det hjælper ikke at køre en repair desværre =(
Avatar billede icantwin Nybegynder
13. september 2005 - 07:45 #3
Jeg har desuden haft routeren tilsluttet en computer, som før har været sluttet til internettet gennem en linksys-router uden problemer. Men der var problemet det samme.

Kan det være min router er defekt?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2005 - 23:57 #4
det lyder som om du har sat kablet fra din internet udbyder, dvs adsl modem eller lignende, i en "lan" port, hver sikker på den sidder i en "WAN" port.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 11:24 #5
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede icantwin Nybegynder
27. september 2005 - 17:01 #6
Nej kablet fra modemet er ikke sat i en lan port! Den er sat i wan.
Har sat flere routere op at denne type uden problemer, så ved godt hvor kablerne skal sidde.
Avatar billede icantwin Nybegynder
29. oktober 2005 - 17:27 #7
Skriv lige et svar hvis i vil have nogle points som tak for hjælpen
Avatar billede icantwin Nybegynder
28. november 2005 - 15:35 #8
tager points tilbage da ingen har svaret