Avatar billede ewc Nybegynder
15. april 2001 - 20:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Et let spørgsmål

lidt info:

når mit program startes. så skal webbrowser1 navigere hen til en html fil som ligger i samme mappe.

dvs. delphi programmet og html filen som programmet bruger ligger i samme dir.

jeg brugte denne kode:

først klikkede jeg på webbrowser1/events og  dobbelt klikkede på onenter og skrev

webbrowser1.navigate(\'readme.html\');

men den finder ikke filen...
Avatar billede nico26 Nybegynder
15. april 2001 - 20:26 #1
du skal nok skrive hele stien
Avatar billede nico26 Nybegynder
15. april 2001 - 20:27 #2
og navigate tage fem parametre så det skal se sådan ud:

Navigate(\'filenavn\', EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam);
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
15. april 2001 - 20:27 #3
i VB kan man få fat i exe-filens plads på harddisken, ved at skrive app.path

kunne det ikke være at du skulle prøve noget lign?
Avatar billede nico26 Nybegynder
15. april 2001 - 20:31 #4
du kan prøve med GetCurrentDir + \'\\\' + \'filnavn\'
Avatar billede ewc Nybegynder
15. april 2001 - 20:32 #5
det virkede ikke
Avatar billede ewc Nybegynder
15. april 2001 - 20:36 #6
det skal være sådan at lige meget hvor jeg kopier filerne hen altså bare de er i samme mappe så finder den filen. I html er det sådan her

href=\"readme.html
og ikke sådan here
href=\"www.geocities.com/minhjemmeside/readme.html

for hvis jeg så køber et domane vil linket jo stadig lede efter readme på geocities og ikke på det nye domane
Avatar billede ewc Nybegynder
15. april 2001 - 20:38 #7
rettelse ...domaine
Avatar billede nico26 Nybegynder
15. april 2001 - 20:43 #8
du bliver nødt til at skrive hele urlen for at kunne åbne siden
Avatar billede ewc Nybegynder
15. april 2001 - 20:44 #9
nej...jeg har filen på computeren og i samme dir
Avatar billede ewc Nybegynder
15. april 2001 - 20:44 #10
det var bare et eksempel før
Avatar billede ewc Nybegynder
15. april 2001 - 20:45 #11
jeg har haft koden før så jeg ved man kan
Avatar billede nico26 Nybegynder
15. april 2001 - 20:46 #12
okay, hvis filen ligger i samme mappe som dit delphi program skriver du: GetCurrentDir + \'\\\' + \'filnavn\'. Hvis ikke det er samme mappe er du nødt til at skrive hele stien
Avatar billede ewc Nybegynder
15. april 2001 - 20:50 #13
den virkede, men du fik det til at lyde som om at det skulle skrives sådan her:

Navigate(\'GetCurrentDir + \'\\\' + \'filnavn\' \', EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam);
Avatar billede nico26 Nybegynder
15. april 2001 - 20:52 #14
nåe, nej GetCurrentDir er en funktion der returnere den aktuelle mappe :)
Avatar billede kaspikov Nybegynder
16. april 2001 - 12:42 #15
Man kan også gøre sådan:

procedure TMainform.OnShow(Sender: TObject);
begin
webrowser1.Navigate(Extractfilepath(Application.Exename) +\'readme.html\');
end;
Avatar billede nico26 Nybegynder
16. april 2001 - 12:54 #16
eller ExtractFilePath(ParamStr(0)) + \'filename\'