Avatar billede petercj Nybegynder
12. september 2005 - 13:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Iframe

Hej Alle

Jeg har koden:
<iframe src="http://www.domain.dk/poll/cookiepoll.asp" width="165px" height="200px" scrolling="no" frameborder="0">[Din browser understøtter ikke frames. Opgrader din browser eller <a href="www.domain.dk/afstemning/">klik her.]</a></iframe>

På siden http://www.domain.dk/poll/cookiepoll.asp er der en cookie der sikrer at siden ikke hentes flere gange. Og det virker rigtig fint når jeg kører siden http://www.domain.dk/poll/cookiepoll.asp selvstændigt...

...Problemet er at ligeså snart siden hentes via Iframe så virker cookie's ikke rigtigt.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

/Peter
Avatar billede roenving Novice
12. september 2005 - 13:47 #1
Kunne lyde som noget med cookies scope ...

-- en af mulighederne i at sætte en cookie er at sætte en path på, som default skulle være den aktuelle mappe, men hvis man skal sikre, at den virker for alle mapper på sitet, skal man explicit sætte den til / !-)

-- nu bruger du asp, som jeg ikke rigtig kender, men i hvert fald i .NET har jeg registreret, at en cookie har en Path-property, som du så kan sætte !o]

-- i javascript ville man gøre sådan noget som:

document.cookie = "stemt=ja;expires=Wed, 12 Oct 2005 11:46:44 UTC;path=/";
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2005 - 13:50 #2
<ole>

En kage er vel en kage ... så er det ligegyldigt, om man behandler den i JS, VB, eller C#  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede petercj Nybegynder
12. september 2005 - 13:59 #3
roenving: Det virker...smid lige et svar, så du kan få point...
Avatar billede roenving Novice
12. september 2005 - 14:00 #4
Velbekomme '-)

>>ole

-- ja, men syntaksen er ikke lige ligegyldig !-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2005 - 14:04 #5
Naturligvis ikke ... det var bare til din kommentar om, at en kage i .NET har en Path-property  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2005 - 14:04 #6
... og det er også ganske rigtigt, men min pointe var bare, at det har den vel overalt  ;D
Avatar billede roenving Novice
12. september 2005 - 14:08 #7
Ja, men i .NET (og nok også i de andre server-side objekt-modeller !-) er en cookie et objekt, hvor man skal sætte en property, i javascript sættes propertyen ved at indsætte noget i en tekststreng, ikke ved at sætte en property på et objekt !o]
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2005 - 14:23 #8
Ahaaa ... dog ikke i PHP  :)
Avatar billede roenving Novice
12. september 2005 - 23:43 #9
Tak for point ;~}