Avatar billede cautoo Nybegynder
15. april 2001 - 17:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

DIV

Hvordan kan man gøre sådan at selv om en div fylder mere end skærmen så skal scroolknapen ikke komme frem????

Det kan godt være at noget uden fra DIV\'en fylder mere og så skal scroolknappen komme frem
Avatar billede taras Nybegynder
15. april 2001 - 17:51 #1
overflow: auto
Avatar billede taras Nybegynder
15. april 2001 - 17:52 #2
..skal sættes ind i <div style=\"overflow: auto\">
Avatar billede cautoo Nybegynder
15. april 2001 - 17:54 #3
øøh med div må der ikke komme noget frem
Avatar billede cautoo Nybegynder
15. april 2001 - 18:01 #4
hverken overflow:none, no eller 0 virker
Avatar billede taras Nybegynder
15. april 2001 - 18:01 #5
du tilpasser div til at fylde det ønskede område på skærmen, og så sætter du overflow til auto inde i div taget, på den måde kommer der ikke scrollbars i winduet, men i div taget.
Prøv denne, der har jeg sat højden til at være mindre end selve indholdet, og overflow = auto...

Eks.
<div id=\"Layer1\" style=\"position:absolute; width:200px; height:50px; z-index:1; overflow: auto\">
  <p>ad&aelig;lbkndsag&oslash;ba</p>
  <p>sagtnb</p>
  <p>dfshn</p>
  <p>dfhn</p>
  <p>d</p>
  <p>hndfhn</p>
  <p>dfhndfhn</p>
  <p>&nbsp;</p>
</div>
Avatar billede taras Nybegynder
15. april 2001 - 18:03 #6
hvis du slet ikke vil have layered vist, hvis det går ud over vinduet, skriver du overflow: hidden
Avatar billede cautoo Nybegynder
15. april 2001 - 18:04 #7
du misforstår mig jeg vil have et selv om diven fylder mere end browservinduet skal der ikke komme noget scroolknap frem hvis det KUN er diven som er for stor
Avatar billede taras Nybegynder
15. april 2001 - 18:09 #8
altså minus scrollbar i vinduet, hvis div går ud over vinduets størrelse.
eller minus scrollbar i div.
Avatar billede cautoo Nybegynder
15. april 2001 - 18:10 #9
i browservinduet :-)
Avatar billede cautoo Nybegynder
15. april 2001 - 18:17 #10
er det ik noget du ka klare?
Avatar billede 3rdpixel.hove Nybegynder
17. april 2001 - 18:27 #11
<body scroll=\"no\">
Avatar billede cautoo Nybegynder
17. april 2001 - 21:25 #12
Jamen det skal virke hvis teksten uden for diven fylder mere end det der kan være på skærmen!!!!

Jeg fandt en anden metode men ellers tak for hjælpen