Avatar billede boris Mester
11. september 2005 - 08:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Monitor til information

Findes der hyldevarer til dette og hvor findes de:
Jeg skal bruge nogle skærme, som kan fremvise nogle simple meddelelser fra en PC, og som i modsætning til alm. monitorer er egnet til anbringelse udendørs/offentligt.
Det kunne måske være noget som ligner informationsskiltene på apoteker (tekst) eller en monitor, der er indkapslet og nem at fastgøre til en stander. Gerne med trådløs forbindelse til skærmkort.
Alternativet kunne være at bruge en TV-skærm og en PC med TV udgang.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. september 2005 - 09:58 #1
trådløst vga er dyrt: http://grandtec.com/wirelessVGA.htm
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. september 2005 - 10:01 #2
Avatar billede boris Mester
11. september 2005 - 10:18 #3
Tak, det ser interessant ud, men er desværre ikke umuddelbart anvendeligt. Den trådløse VGA er ganske rigtigt en smule dyr, og indeholder ikke nogen monitorløsning. Den totale løsning har faktisk noget af det rigtige, men er alt for total, når jeg bare skal bruge en monitor.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. september 2005 - 15:17 #4
Du kan jo bare købe en monitor til den trådløse, og så bugge den monitor i en kasse der kan klare vejret (Se DSB's løsning på stationerne).
Avatar billede boris Mester
11. september 2005 - 16:20 #5
Jamen jamen - det er jo netop det jeg vil undgå!
Jeg ved ikke, hvad DSBs monitorer koster, men jeg kunne sagtens forestille mig 50000 eller 100000 per styk.
Det skal være meget mere enkelt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. september 2005 - 21:34 #6
DSB's gamle monitore der hang på perronerne var et standart TV, i en vandtæt kasse! De nye afgang/ankomst standere er der bare to tv skærme i.
Avatar billede boris Mester
11. september 2005 - 21:43 #7
Ineressant oplysning. Er du sikker på, at DSB bruger TV-apparater, for så må de vel blive forsynet via almindelig videoindgang?
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt et alm. TV fra Bilka har godt i at sidde i en kasse med temperaturer fra +40 til -20 grader, men det udvikler selvfølgelig noget varme i sig selv.
Den vandtætte kasse er et problem, fordi den er et stort skrummel, fylder meget, koster penge at lave og skal monteres på fundament, mens det smarteste ville være en ting, der kunne skrues fast på et jernrør.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2005 - 08:13 #8
http://www.danbit.dk/produkter/0310.phtml

Oversigt af IP ratings: http://www.aquatext.com/tables/ip_ratings.htm
IP65 = Totally protected against dust, Protected against low pressure jets if water from all directions - limited ingress permitted

På dansk: Støvbeskyttet og stænktæt
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2005 - 08:15 #9
DSB bruger standart TV monitore, fordi det er billigere end VGA skærme og de har ikke behov for en særlig høj opløsning.
Avatar billede boris Mester
12. september 2005 - 08:24 #10
Tak, nu synes jeg eferhånden, at det nærmer sig noget, der kan bruges!
Jeg vidste ikke, at DSB/VICOS bruger standard TV monitorer, men det lyder da fornuftigt.
Men en skærm med IP65 skulle altså uden problemer kunne sidde ude i det fri udsat for vestjysk vandret regn?
Så er jeg bare lidt i tvivl om, hvorvidt den samtidig kan trives med +30 til -20 grader?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2005 - 15:10 #11
LCD'en fryser jo på et tidspunkt! Men det kan klares med et varme legme!
Avatar billede boris Mester
12. september 2005 - 16:00 #12
Men en TV-skærm (med billedrør) fryser ikke?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. september 2005 - 21:29 #13
Nej, Billedrør fryser ikke. Men det er nu også sjældent at det fryser mere end 10 grader, selv i vest jylland (har boet i struer i 5 år)