Avatar billede itmonster Nybegynder
10. september 2005 - 23:58 Der er 4 kommentarer

hvordan laves relative links

Hej Eksperten,

Jeg er ved at lave et website, på min egen server som løbende bliver kontrolleret og rettet af min kunde. Med tiden skal dette website flyttes over på kundens interne server, hvorfor jeg er bange for mine links forsvinder. Nogen har fortalt mig at "så skal du bare lave relative links", men hvordan ? - jeg hører gerne fra jer derude. jeg bruger Golive.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2005 - 00:03 #1
Hvis du f.eksl skal linke fra en side der ligger i mappen www.ditsite.dk/resultater/index.htm til en html side der befinder sig i  www.ditsite.dk/fodboldt/agf/1997/resultat.htm så vil det se således ud.

Det absolutte link: <a href="www.ditsite.dk/fodboldt/agf/1997/resultat.htm">resultater for 1997</a>
Det relative link: <a href="../fodboldt/agf/1997/resultat.htm">resultater for 1997</a>
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2005 - 00:05 #2
Problemet er at det absolutte link på din lokale maskine vil hedde localhost/fodboldt/agf/1997/resultat.htm og det kan man jo ikke finde på en anden maskine med mindre mappe strukturen er nøjagtig den samme
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2005 - 00:07 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2005 - 00:13 #4