Avatar billede zonique Nybegynder
10. september 2005 - 15:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flyt email fra imap eller pop3 til Gmail

Hej
Jeg er ved at droppe min mailserver, for a skifte til kun at bruge Gmail.
Jeg har imidlertidigt en masse gamle mails liggende på serveren som jeg godt kunne tænke mig at få flyttet. Er det muligt på nogen måde? Vil helst undgå at videresende, da mailene så vil have en forkert dato og afsender...
Avatar billede learner Praktikant
09. januar 2006 - 11:21 #1
Jeg vil også gerne vide hvordan, så jeg hænger lige på her :o)
Avatar billede zonique Nybegynder
09. januar 2006 - 11:28 #2
Hej learner
Jeg tror desvære ikk' vi får noget svar. Det er flere måneder siden jeg oprettede spørgsmålet.

Jeg løste "problemet" ved at skrive et lille program som hentede mine mails fra pop3 serveren, og videresendte dem til den adresse som de oprindeligt fra sendt til (som nu var sat til at forwarde til gmail), og med den oprindelige afsender. På den måde mistede jeg kun information om hvornår de oprindeligt var afsendt.
Avatar billede learner Praktikant
09. januar 2006 - 11:31 #3
Lyder smart. Var det skrevet i php?

Jeg havde tænkt at oprette en POP konto og hente alle mails og derefter fjerne POP og lave mailforward fra den gamle mail. men jeg ved ik om det kan lade sig gøre?
Avatar billede zonique Nybegynder
09. januar 2006 - 11:39 #4
Det var skrevet i c# .net 2.0. Tror desvære ikk' jeg har koden liggende mere )o: men det var ret simpelt.
Vær dog lige opmærksom på ikk' at sende alt for mange på engang, da de ellers havde det med at forsvinde ud i den blå luft.
Jeg smed en timer på, så den vidersendte en mail hver femte minut. Så det tog lidt over en uge at får "overført" alle mailene.

Jeg ved desvære ikk' om det med at hente og derefter fjerne pop3 virker.