Avatar billede bpme Nybegynder
10. september 2005 - 11:04 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvor meget trafik?

Hej derude
Jeg er til daglig tilsluttet kabelnet på min og ungernes pc. Det koster 299 for 1024/256 pr. md. Tele2 har nu et tilbud der siger 199 kr. for 2048/128 incl. 1000 MB trafik. Nu er spørgsmålet: Hvordan finder jeg ud af hvad mine 2 pc'eres trafik er på en måned???
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 11:10 #1
Visse routere har denne funktion - det kan du prøve at se i dine routerindstillinger.

Ellers ville jeg foreslå at du installere trafik-tæller programmer på samtlige af pc'erne i starten af måneden, og tjekker dem ved slutnigen.

Der findes masser af freeware programmer til formålet - prøv at google efter det.

mvh
pacroon
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 11:11 #2
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
10. september 2005 - 11:15 #3
Det er umiddelbart svært at måle dette - hvis du vil måle en hel måned, på begge maskiner.
Der kan sagtens installeres et program på pc'erne der måler det. men du har ingen garanti for at det vil være tændt hele måneden. Derfor skal du helst have placeret en pc'eren forest på dit net, der kan have et program installeret. der overvåger. Så er du 100% sikker. Men det koster lidt (hvis ikke man kan låne).

Start hellere med at regne lidt:

Foretager ungerne noget ulovlige/lovlige downloads at musik/film.
1 film fylder 700 mb og måske mere.
1 musikstykke fylder 4 mb og måske mere.
Spilles div. online-spil.
De fleste online spil kan køres på en 56k linje. Det vi sige rundt regnet.
1 times online spil ca. 25 mb.
Mail:
Div vister på powerpoint.
Ca. 0,5 mb pr stk.
Div filmklip
ca. 1,0 mb pr. stk.

Osv.
Umiddelbart ville jeg selv skønne 1000 mb, som ikke nok.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 11:18 #4
Nej 1GB traffik er ikke meget.

Men hvis man ellers blot sætter programmet til at starte ved opstart, og beder familien om at lade det være, ville jeg da påstå du kan være nogenlunde sikker på det kører :)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
10. september 2005 - 11:21 #5
Jeg glemte for øvrigt at Min AV-opdatering ugentligt henter 15 mb - det er højst sandsynligt mindre på private systemer, men det skal tælles med, ligeledes windowsupdate, som jo også trækker lidt. (Du skal gange med 2 der, da du har 2 selvstændige maskiner).
Avatar billede bpme Nybegynder
10. september 2005 - 11:24 #6
Jeg må lige sige, at min pc bruges til lidt surf og lidt spil på nettet, ca. 3 timer om dagen. Ungernes er vel tændt 6 timer om dagen i snit. Der hentes ikke film og kun lidt musik, men msn kører uafbrudt.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 11:25 #7
Med børn i huset ville jeg altid anbefale flatrate :)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
10. september 2005 - 11:27 #8
enig med pacroon, hvis ikke der kan indsættes et maks. forbrug på kontoen, så kunne der kommer en gyser på pbs en dag.
Avatar billede bpme Nybegynder
10. september 2005 - 11:31 #9
Jamen tak for det. Sagen er afgjort. Jeg bliver hvor jeg er!!! Det er såmænd også godt nok! Send lige et par svar så i kan få point. Tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2005 - 11:37 #10
Selv tak :)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
10. september 2005 - 11:53 #11
Selv tak