Avatar billede blanko Nybegynder
10. september 2005 - 11:00 Der er 6 kommentarer

stylesheet include i mail()

Hej

Jeg har problemer med at bruge mit .css med i en mail();

Jeg har sakset lidt kode ud:

$headers='Content-Type: text/html; charset=iso-8859-15';
$subject='[Tipsliga] Liga-Tegn Kvittering';
$besked='<TABLE width="50%" cellspacing="2" align=left border=0 bgcolor=#000000 cellpadding="0">';
$besked.='<tr>    <td width="80%" align=center class="liga">Liga'.$liga.'. Sæson, runde '.$next_runde.' &gt; '.$name;
$besked.='</td></tr></table>';

mail($mail,$subject,$besked,$headers);

Problemet er at den ikke tager min style med..
Avatar billede blanko Nybegynder
10. september 2005 - 11:01 #1
Og har jeg selvfølgelig inluded mit .css længere oppe i koden. Og det virker fint på skærm-output.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. september 2005 - 12:22 #2
Vil tro du skal skrive den fulde sti til dit stylesheet, så mail clienten kan finde filen.
Fx. http://www.example.com/style.css
Avatar billede blanko Nybegynder
10. september 2005 - 15:41 #3
Jeg har prøvet at ligge det ind sådan her i $besked:

<head><link rel="stylesheet" type="text/css" href="http://www.weblink.dk/style.css"></head>

uden held !
Avatar billede xyborx Nybegynder
10. september 2005 - 21:45 #4
Det er måske fordi din mail klient af sikkerhedsmæssige årsager nægter at hente eksterne filer. Men du kan vel bare lægge css filen ind i mailen?
Avatar billede blanko Nybegynder
10. september 2005 - 22:01 #5
Hvordan ligger jeg den ind i mailen ?
Avatar billede xyborx Nybegynder
10. september 2005 - 23:18 #6
Nu har jeg ikke overdrevet meget styr på hvordan mails er bygget op, men du kunne lave den til en multipart mail, hvor css'en ligger som en seperat "fil". Det har jeg set brugt i en del html mails med billeder, og mon ikke det også virker med css.

En anden mulighed, som nok er nemmere, er at bruge <style type="text/css">...</style>