Avatar billede mvm Nybegynder
09. september 2005 - 22:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

connect til ms sqlserver fra aspx application i .net

rundlæggende egenskaber ved connect til MS SQL.

X Hej med jer.

prøver at lære .net teknologi via MCAD study bøger. Prøve p.t. at lave nogle web-services blot til test. Jeg kan ikke få fat i min northwind database i sqlserveren. Når jeg prøvet at teste den får jeg følgende:

HTTP 500 - Internal server error
Internet Explorer

min kode ser ud som følger:

Imports System.Web.Services
Imports System.Data
Imports System.Data.SqlClient

<System.Web.Services.WebService(Namespace:="http://tempuri.org/Northwind/Service1")> _
Public Class Customer
    Inherits System.Web.Services.WebService

    <WebMethod()> Public Function GetCustomers(ByVal Country As String) As DataSet
        Dim cnn As SqlConnection = New SqlConnection("Data Source =(local);" & _
        "Initial Catalog=Northwind;Integrated Security=SSPI")
        Dim cmd As SqlCommand = cnn.CreateCommand()
        cmd.CommandType = CommandType.Text
        cmd.CommandText = "Select * from Customers where country = '" & Country & "'"
        Dim da As SqlDataAdapter = New SqlDataAdapter
        da.SelectCommand = cmd
        Dim ds As DataSet = New DataSet
        da.Fill(ds, "Customers")
        GetCustomers = ds
    End Function

End Class

Computernavnet er PROG-PC - sqlserveren der kører hedder
PROG-PC\UDVDB

Jeg har på serveren prøvet at sætte et virtual directory op men ved ikke hvilken mappe den skal pege på.

Grundlæggende går mit spørgsmål på hvad der er hvad i coden - skal "local" ændres eller hur

har haft spørgsmålet oppe på asp fanen - men uden svar. jeg tror det er selve connecten til sql-serveren der går galt hvorfor jeg prøver her.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2005 - 22:24 #1
først skal du nok lige hav ASP.NET konfigureret til at skrive den faktisk fejl ud

Data Source=PROG-PC\UDVDB; lyder rigtig men hvis du får fejl beskeden ud så
er det sikkert nemt
Avatar billede mvm Nybegynder
11. september 2005 - 23:25 #2
som sagt er jeg meget newbie - hvordan/hvad skal jeg gøre for at ASP skriver den korrekte fejl ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2005 - 23:28 #3
en web.config med noget a la:

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
        <compilation debug="true"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:23 #4
kommet videre ?
Avatar billede mvm Nybegynder
29. september 2005 - 23:10 #5
nop - kan bare ikke få det til at spille :-(
Avatar billede mvm Nybegynder
02. oktober 2005 - 15:38 #6
jep - så var den der. Simpelt. I sql-serveren kommer den med user ASPNET der ikke var granted acces i basen - da det blev ændret spilledet det. Lukker spørgsmålet, men tak for indsatsen.
Avatar billede mvm Nybegynder
02. oktober 2005 - 15:41 #7
dd