Avatar billede mim007 Nybegynder
09. september 2005 - 10:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

fjerne linieskift i Excel

Hej
Hvordan fjerner jeg linieskift. Jeg kan godt gøre det i word, men det giver andre problemer. Her laver jeg søg/erstat på ^l og så et andet tegn. Excel kan umiddelbart ikke genkende tegnet.
Avatar billede brynil Nybegynder
09. september 2005 - 11:55 #1
=UDSKIFT(A1; TEGN(10);TEGN(32))

eller i VBA:

Dim txt1, txt2 As String

txt1 = Cells(1, 6).Text
txt2 = Replace(txt1, Chr(10), Chr(32), , , vbTextCompare)
Cells(1, 6).Value = txt2

Om du kan anvende Søg/Erstat i Excel, ved jeg ikke.
Avatar billede mim007 Nybegynder
09. september 2005 - 12:05 #2
Så får jeg en tekststreng, hvor linieskiftet er en firkant. Det kan jeg desværre ikke lave søg/erstat på. Jeg skal have sprængt cellerne hver hvert linieskift, så det skal erstattes med komma eller lign.
Avatar billede brynil Nybegynder
09. september 2005 - 12:08 #3
Hvad så med denne udgave ?

=UDSKIFT(A1; TEGN(10);", "))
Avatar billede oyejo Nybegynder
09. september 2005 - 12:10 #4
Du har et linjeskift i excel, har du iportert en teksfil?
Da kan du kanskje fjerne tegnet når du åpner teksfilen?
Avatar billede oyejo Nybegynder
09. september 2005 - 12:12 #5
....så ikke ditt svar brynil :-)
Avatar billede mim007 Nybegynder
09. september 2005 - 12:14 #6
Den ligger i excel. Oprindeligt er den fra Quattro Pro, som jeg ikke har adgang til.
Data ligger i en celle i en lang streng, hvor der er en firkant, som er linieskift.
I hvert fald, når jeg kopiere i det over i word og laver søg og erstat på ^l kan jeg finde dem. Her er problemet bare, at der sker noget underligt for hver ny side der i er word. Min liste er lang. over 400 sider, så det vil giver meget manuelt arbejde.
Avatar billede brynil Nybegynder
09. september 2005 - 12:20 #7
Hvad med at kopiere strengen over i notepad og lave en søg er stat dér, og så tilbage igen til Excel.
Den metode anvender jeg når jeg skal erstatte tegn i csv-filer. Kopiér tegnet ind i søg feltet og erstat.
Avatar billede mim007 Nybegynder
09. september 2005 - 12:25 #8
Men her kan notesblok ikke genkende ^l
Avatar billede brynil Nybegynder
09. september 2005 - 12:28 #9
Hvorfor lige den tegnkombination ? I notepad vil tegnet du skal lede efter sikkert være en rektangel.
Prøv som jeg nævnte, at finde tegnet i notepad!
Avatar billede oyejo Nybegynder
09. september 2005 - 12:34 #10
Istedet for å fjerne tegnet i notepad,
kan man kanskje bruke det som skilletegn når man skal åpne den i excel.
Prøv å bruke tabulator som skilletegn
Mulig jeg tar feil
Avatar billede mim007 Nybegynder
09. september 2005 - 12:52 #11
hvem skal have point, jeg kan ikke helt få det til at virke:-)
Avatar billede brynil Nybegynder
09. september 2005 - 13:02 #12
Du skal jo ikke gi' point hvis du ikke har fået svar på dit spørgsmål!

Har du dine data i en Excel-celle?
Avatar billede brynil Nybegynder
09. september 2005 - 13:19 #13
Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men har du forsøgt at gemme fra Word i .txt format for at undgå Word-formateringen ?

Hvis du har teksten med linieskift i en Excel-celle og kopierer den til Notepad, så burde du kunne identificere linieskift ved et opretstående rektangel. Det viser ihvertfald de forsøg jeg har lavet, når teksten har været ind over Excel.

Hvis du får teksten fra et andet program, ex, Word, ser du ikke et tegn der indikerer der er et linieskift.
Avatar billede bak Seniormester
09. september 2005 - 21:34 #14
prøv lige med denne her. Det svarer til kombinationen Carrige Return og LineFeed

=UDSKIFT( B7; TEGN(13) & TEGN(10);", ")
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 15:11 #15
Linieskift i excel? Er det ikke bare bundlinien i rammer og skygger? Den der firkant oppe i værktøjslinien, hvor man kan sætte streger hist og pist?
Marker dit dokument og klik på listepilen ved siden af. Inde bagved sidder alle de forskellige streger. Klik på den der er tom.