Avatar billede bredum Nybegynder
08. september 2005 - 23:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Left Join & Between på samme variabel

Jeg har følgende
SELECT * From dic.rabat Left Join dic.postnr on(medlem.PostNr=postnr.PostNr) Where PostNr BETWEEN 5000 AND 5985;

jeg får følgende fejl
Column 'PostNr' in where clause is ambiguous

hvordan klare jeg denne?, kan mySQL ikke klare en join og between på samme variabel?
Avatar billede driis Nybegynder
08. september 2005 - 23:57 #1
prøv:

SELECT * From dic.rabat Left Join dic.postnr on(medlem.PostNr=postnr.PostNr) Where dic.PostNr BETWEEN 5000 AND 5985;

Problemet er at MySQL ikke ved hvilken PostNr den skal filtrere (WHERE) på.
Avatar billede bredum Nybegynder
10. september 2005 - 18:27 #2
det virker ikk, den melder følgende Unknown table 'dic' in where clause

Men tak for svar, jeg laver den hurtige, skifter navn på den ene tabel :-) men takker for hjælpen