Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
08. september 2005 - 23:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Import fra Access til MSSQL via EM, fejler i datetime felt.

Jeg forsøger at importere fra en tabel i Access til MSSQL via Enterprise Manager. Importen fejler ved mit felt "klokken", som er et datetime felt i Access. I Access er feltets default værdi sat til Time(). Feltet i MSSQL er smalldatetime.

Fejlen lyder:
"Error at destination for row number 1. Errors encountered so far in this task: 1. Insert error, column 12 ('klokken', DBTYPE_DBTIMESTAMP), status 6: Data overflow. Ugyldig tegnværdi for angivelse af ændring."

Er der nogen der kan sige mig hvordan jeg får omporteret tabellen til mssql databasen?
Avatar billede terry Ekspert
09. september 2005 - 09:40 #1
is it not possible to convert the smalldatetime to datetime?
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2005 - 09:36 #2
?
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
10. september 2005 - 10:32 #3
hi Terry, jeg kunne ikke få import til et smalldatatime felt til at virke. I stedet ændrede jeg felttype til nvarchar i MSSQL og så fik jeg dataene ind. Nu forsøger jeg så at få kolonnen konverteret tilbage til smalldatetime.
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2005 - 13:15 #4
there is also a long datetime field, I'm sure you could use this instead of small datetime or nvarchar.

In Access datetime values are always stored in the same way, no matter what format you use. The format is just for the visual representation of the value.

So I would suggestion trying to import into a long (normal) datetime field.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
10. september 2005 - 19:17 #5
That worked beautifully. Thanks very much. I had tried to import into the smalldatetime field since I had read that that was the one to go with.
Please post an answer.
Avatar billede terry Ekspert
11. september 2005 - 08:56 #6
:o)