Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
08. september 2005 - 20:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

''s i TextBoxe

Hej

Jeg har brug for at erstatte alle ' med '' i de input jeg får fra objektet TextBox, sådan at jeg ikke får ødelagt min SQL string hvis en bruger skriver ' ved et uheld.

Jeg har et objekt som alle mine andre objekter nedarver fra, derfra ønsker jeg at overloade eller hive fat i de indkomne data. Sådan at jeg kan ændre ' til ''. Er det muligt, eller er der en bedre metode?

På forhånd tak :)

Med Venlig Hilsen
Matias Bjørling
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 20:08 #1
Du kan lave en:

string s = tb.Text.Replace("'","''");

på alt.

Men glem det !

Brug parameters i.s.f. og lad ADO.NET provideren ordne det for dig !
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
08. september 2005 - 20:10 #2
Det er korrekt. :) Men er det en mulighed for at jeg kan loope igennem alle objekter på siden, også se om det er en tekstbox og rette i informationerne der kommer ind. Det er en HUUUGE! ændring hvis jeg skal skrive om til parametere. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 20:11 #3
jeg mener godt at du kan iterere over alle TextBox'e
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 20:12 #4
for win forms:

            foreach(Control c in Controls)
            {
                if(c is TextBox)
                {
                    ((TextBox)c).whatever;
                }
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 20:12 #5
jeg tror at du kan lave noget tilsvarende for web forms
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 20:12 #6
men jeg ville nok gå igang med at omskrive

det andet er en høker løsning
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
08. september 2005 - 20:15 #7
Det er den vilde "tabt" løsning. Men skal have projektet færdigt. Så kan det rettes efter :) Jeg prøver lige
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
08. september 2005 - 20:29 #8
sw2001-> erhmmm ' er nogen gange noget man skriver ved et uheld... Andre gange er det 100% med vilje. Tjek begrebet "SQL Injection".
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
08. september 2005 - 20:31 #9
just4fun, det ved jeg :) Men gad ikke skrive i spøgsmålet omkring emnet :) Det er selvfølgelig det der beskyttes imod.

Tak for hjælpen arne, jeg havde prøve ud fra Page objektet, men det virkede ikke. Det virker om det skal nu. Tak :)
Avatar billede silverwolf2001 Nybegynder
08. september 2005 - 20:31 #10
Ps. smider du et svar af en art :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2005 - 21:17 #11
kommer her
Avatar billede arne_v Ekspert
29. september 2005 - 20:25 #12
så mangler du bare at acceptere svaret