Avatar billede merada Nybegynder
08. september 2005 - 15:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

pdf'e html, med udtræk fra en database

Jeg har et drønirreterende problem..

Jeg har lavet et udtræk fra en database og de bliver præsenteret smukt(!!!!!) i nogle tabeller. Der forekommer et baggrundsbillede på min html-side og det ser rigtig pænt ud i min browser.

Jeg vil gerne pdf'e denne side, INCL. html'en..
Når jeg pdf'er siden nu, er det kun selve udtrækket som bliver 'printet'..

Hvorledes får jeg den pæne opsætning med?

PFT..
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 15:24 #1
<ole>

Hvis du sender mig penge for al den afsindig dyre printertoner, dit 'pæne' baggrundsbillede koster mig, vil jeg finde det meget naturligt, du pådutter mig det.

Da du nok ikke har i sinde at gøre det, er jeg glad for, at browserleverandørerne har tænkt sig om bremset for den slags 'gode idéer'. Jeg er nemlig bimlende, bamlende ligeglad med dit baggrundsbillede - og det har omtalte leverandører heldigvis forudset  ;o)

Baggrundsbilleder udskrives kun, hvis brugeren eksplicit sætter sin printer til at gøre det ... og det er der nok kun 4-5 WWW-brugere, der gør  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede merada Nybegynder
08. september 2005 - 15:31 #2
Hold da op en modtagelse på et reelt spg!!

Jeg skal selv printe det, så du kan heldigvis spare din printertoner..
Og det er nu et must for mig at få html'opsætningen med, ´-så nogen som har et svar på hvorledes jeg løser mit problem??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2005 - 15:32 #3
I din browser kan du typisk vælge at få baggrundsbillede med på en udskrift. Den er normalt slået fra.
Avatar billede merada Nybegynder
08. september 2005 - 15:41 #4
hvor gør jeg det henne, således at det bliver præsenteret i min pdf, som i min browser??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2005 - 15:45 #5
I din browser.
Avatar billede merada Nybegynder
08. september 2005 - 15:59 #6
Jeg forstår sagtens at det er i min browser at jeg kan ændre indstillingerne.. Jeg sidder ligenu og roder rundt i min browser.. Kunne det blive nærmere præciseret??
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2005 - 16:16 #7
Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> Udskriv baggrundsfarver og billeder

- og så gør det mig ondt, man ikke kan sætte smilies i bold - eller 36px størrelse  :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2005 - 17:55 #8
Hvis du fortæller hvilken browser du bruger, så ku' jeg måske også hjælpe.
Avatar billede roenving Novice
08. september 2005 - 21:45 #9
-- og hvis du linker til din printer har jeg også en række opgaver, jeg ikke kunne finde på at udskrive på min egen printer, da de vil tømme farve-patronerne allerede halvvejs i jobbet, som kun omfatter omkring 1000 print ...

-- jeg vedlægger gerne forsendelses-adressen også, portoen regner jeg selvfølgelig med, at du også betaler med glæde !-)
Avatar billede merada Nybegynder
06. september 2006 - 11:05 #10
Æv, hvor en flok nedsættende kommentare..
Avatar billede olebole Juniormester
07. september 2006 - 11:21 #11
- ehhhh ... hvor og i hvilken tråd, mener du folk skriver nedsættende kommentarer?
Avatar billede merada Nybegynder
07. september 2006 - 16:20 #12
Det er dit måde at besvare mit spørgsmål som jeg finder nedsættende og faktisk unødvendig!!! -Og roenving får da også lige markeret. -Han svare faktisk slet ikke, men kommer kun med en unødvendig kommentar!

Det fremgår selvfølgelig ikke af mit spg. om jeg har tænkt mig at bruge svaret til unødig gene af andre mennesker og deres farvepatroner, men nu var det mig selv som skulle printe, og synes jeg selv, -et reelt spg. -Da jeg på daværende tidspunkt ikke vidste hvordan jeg skulle bære mig ad..

Resultatet af jeres svar var da også at jeg sad og gloede desorienteret på skærmen.
-Jeg var ikke lige forberedt på at skulle jordes.. -og slet ikke på eksperten. Folk plejer at være søde, når de hjælper, lige gyldigt på hvilket niveau der bliver spurgt.

Jeg vidste på daværende tidspunkt ikke hvordan man gjorde, og jeg var ude efter at finde en løsning på mit problem.