Avatar billede kanusti Novice
08. september 2005 - 14:18 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Kan man leasy til en fornuftig pris

I den her tid, hvor der næsten dagligt er fald i priserne på LCD tv dagligt, talte jeg i den forbindelse med en kammerart, om det egentligt bedst kan betale sig at købe kontant, leje eller lease et lcd/plasma tv.
Med det i mente, at priserne falder så hurtigt, så den udgift man har til leasing/leje ikke er større om end sige måske mindre, end det "tab" man har på at købe kontant kontra den værdiforringelse produktet har inden man evt. vil have et nyt og bedre.
Avatar billede gnuff Praktikant
08. september 2005 - 14:23 #1
Hvbis det er fordi du vil kunne skifte hver gang noget nyt kommer på markedet kan det bedst betale sig at leje, hvis du da gør det et std hvor man uden beregning kan ombytte det man har efter et års leje.
Avatar billede kanusti Novice
08. september 2005 - 14:27 #2
Ja, men kan du linke til et sted hvor de har det ?
Avatar billede gnuff Praktikant
08. september 2005 - 14:44 #3
De fleste i dag kræver vist et ekspeditionsgyber for at lave ny kontrakt, men da jeg var yngre lejede jeg mit TV, og efter 1 års leje sagde jeg bare at jeg ville have et andet, så kom de og byttede det ud og jeg skrev under på en ny kontrakt.
Eneste jeg så betalte var prisen på det nye TV, det var i Fona
Avatar billede kanusti Novice
08. september 2005 - 14:45 #4
Er der nogen som har et link til nogle som yder denne service ?
Avatar billede huset Praktikant
08. september 2005 - 14:48 #5
thx DER eller merlin

Tænk lige på du INTET får for de penge du smider til leje.

total waste
Avatar billede gnuff Praktikant
08. september 2005 - 15:02 #6
Det passer ikke helt, når du lejer noget er der en garanti der gør at går det i stykker skal de reparere eller give nyt UDEN beregning uanset om du så har lejet et produkt i 20 år, det er en garanti der ikke udløber
Avatar billede huset Praktikant
08. september 2005 - 15:05 #7
OG?

Du giver stadig X krober pr mrd for noget du aldrig vil komme til at eje. Penge direkte i lommen på butikken.
Avatar billede gnuff Praktikant
08. september 2005 - 15:07 #8
Ja, det har du ret i, men du får råd til at skifte lige så snart du har lyst, jeg har squ ikke råd eller lyst til at skifte mit TV hvert år, da det bliver for dyrt at købe et nyt hver gang
Avatar billede huset Praktikant
08. september 2005 - 15:11 #9
Hvorfor pokker skal man også skifte TV hvert år :D
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. september 2005 - 15:23 #10
Huset -->  Det skal man fordi man ønsker at være med på moden.. Det er jo det spørgsmålet drejer sig om....
Der kan være fordele ved at købe som du siger, men der er bestemt også fordele ved at leje. Det er ikke økonomiske fordele, men istedet fordele af, at man kan få det sidste nye når det kommer. Der er ingen tvivl om, at det er dyrere at leje end at eje, men når man tager pristabet med i betragtningen, så er besparelsen ikke længere så stor som du gør det til.

Links til Kanusti:
http://www.fona.dk/
http://www.der.dk/
http://www.leasy.dk/
Evt. kan man ved sin private elektronik forhandler også lave aftaler...
Avatar billede huset Praktikant
08. september 2005 - 15:25 #11
Come on! Skifte TV hvert år.

Nu skrider det på grænsen til dumhed.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
08. september 2005 - 15:29 #12
Måske, men det er jo så ikke dig der skal vurderer det...!!! Manden spørger om der er mulighed for at leje tv/fladskærme, det kan du så vælge at svare på eller lade være.
Men at begynde og diskutere hvad der er dumt og ikke dumt, det må du selv oprette en tråd til...!
Avatar billede huset Praktikant
08. september 2005 - 17:49 #13
øhh rolig mulle!
Avatar billede kanusti Novice
12. september 2005 - 15:36 #14
Øhh.. er der andre en christiansenbo, der vil/skal have point her ? alle har jo i en eller anden form bidraget ?

Dem som mener det smid et svar så fordeler jeg om et par dage
Avatar billede gnuff Praktikant
13. september 2005 - 00:29 #15
Point fordeler du efter hvilke(n) post(s) du synes der kunne hjælpe dig mest, men her er mit svar, hvis min post er en af dem :)