Avatar billede ram2 Nybegynder
15. april 2001 - 12:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Faver

er der ikke en der kender en HP. hvor jeg kan se alle de faver koder der findes, til HTML, da jeg ikke selv kan finde en hvor de er :o)
Avatar billede netsrac Praktikant
15. april 2001 - 12:41 #1
Avatar billede hyperactive Nybegynder
15. april 2001 - 12:42 #2
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. april 2001 - 12:43 #3
her er de websikre:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/javascript/javascript13.html

alt ialt er der 256*256*256 mulige farver, der findes næppe nogen side der lister dem alle :)
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2001 - 12:51 #4
<ole>
Hex-farver, der er skrevet på formen: #xxyyzz - hvor xx er 00, 33, 66, 99, cc eller ff. Det samme gælder for yy og zz.
Altså er #ffcc33 en websikker farve, mens #ffc903 ikke er det.
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2001 - 13:55 #5
Selvom netsrac\'s nok er fiksere, kan du skrive dem alle ud med:

<html>
<head>
    <title>WebPalette</title>
<style type=\"text/css\">
.farve {
    font-family: verdana;
    font-size: 10px;
    color: #000000;
    background-color: #cccccc;
}
</style>
</head>
<body>

<center>
<font face=\"Verdana\"><u><h2>Websikre farver</h2></u></font>
<br><br>
<script language=\"JavaScript\">
var sikre = new Array(\"00\",\"33\",\"66\",\"99\",\"cc\",\"ff\");
var farver = new Array;
var inx = 0;
for (i=0; i<sikre.length; i++) {
    for (j=0; j<sikre.length; j++) {
        for (k=0; k<sikre.length; k++) {
            farver[inx] = \"#\"+sikre[i]+sikre[j]+sikre[k];
            inx++;
        }
inx = 0;
var tableStr = \'<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"1\">\\n\';
for (i=0; i<farver.length/20; i++) {
    tableStr += \'<tr>\';
        for (j=0; j<20; j++) {
            thisColor = (inx<farver.length)? farver[inx] : \"\";
            tableStr += \'<td width=\"50\" height=\"50\" bgcolor=\"\'+thisColor+\'\" align=\"center\" valign=\"bottom\"><span class=\"farve\">\'+thisColor+\'</span></td>\';
            inx++;
        }
    tableStr += \'</tr>\\n\';
}
tableStr += \'</table>\\n\';
document.write(tableStr);
</script>
</center>

</body>
</html>

/mvh
Avatar billede thomasskov Nybegynder
17. april 2001 - 08:16 #6