Avatar billede vision-jsp Nybegynder
07. september 2005 - 23:05 Der er 8 kommentarer

SMTP problem

Hej,

Vi har et problem når vi sender til et bestemt domæne. De fleste mails kommer ikke igennem og den som har afsendt malen får følgende fejl retur:

"This mail server requires authentication when attempting to send to a non-local e-mail address. Please check your mail client settings or contact your administrator to verify that the domain or address is defined for this server"

Hvor ligger problemet hos os eller hos hos dem???

Jakob
Avatar billede kenp Novice
07. september 2005 - 23:14 #1
Hvis i kan sende til alle andre domæner er fejlen hos dem.
Avatar billede spine Nybegynder
07. september 2005 - 23:17 #2
lyder som om at du sender til en exchange server som står på et domæne, medens brugerne som er modtager sidder på et andet domæne på samme netværk.. så med 99% sikkerhed fejlopsæt i modtagrens system...
men jeg vil lige finde noget mere info
Avatar billede spine Nybegynder
07. september 2005 - 23:21 #3
hmmm ..det relaterer sig til SMTP authetication... kunne tyde på at modtagren har sat noget sikkerhed forkert op..
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
07. september 2005 - 23:32 #4
Ja jeg vil jo også påstå at det er modtageren som har et problem, da vi kan sende til alle andre. Men det sjove er, at de ikke har hørt om andre som har problemer med at sende til dem. Altså det er da mærkeligt hvis det kun er netop os som har det problem eller?

Jakob
Avatar billede strych9 Praktikant
07. september 2005 - 23:34 #5
men ud fra beskeden lyder det jo som om den nægter at lave relay derfra til en adresse som den ikke kender til.
Hvis det er en Exchange server, er den nyopsat? og er der lavet en recipient policy på den som tillader den at modtage email for omtalte domæne?
Avatar billede strych9 Praktikant
07. september 2005 - 23:42 #6
erm.. du må gå dem lidt nærmere på klingen angående det her. Hoster de flere domæner på den server? Så prøv at sende en email til et andet domæne.dk hosted på samme server og se om den går igennem.

Kører de anti-virus på deres mail server eller relay? Jeg gætter på ja. =)
Avatar billede vision-jsp Nybegynder
07. september 2005 - 23:47 #7
Joh jeg vil kontakte dem. Det der bare undrer mig at det kun er fra os de ikke kan få mails. Hvis det var et generelt problem ville de nok hurtigt finde ud af det.

Og så denne del af fejlen "Please check your mail client settings or contact your administrator to verify that the domain or address is defined for this server" når der står "your" betyder det vel at jeg skal chekke min egen klient? Og når man søger lidt på Google tales der også rundt omkring om noget klientopsætning...
Avatar billede spine Nybegynder
08. september 2005 - 09:19 #8
nu er det ikke sådan at den mail du afsender afsendes fra et andet domæne hos jer vel ? altså eks. noget autogenereret el. lign.?