Avatar billede syq Nybegynder
07. september 2005 - 18:07 Der er 4 kommentarer

Thinkpad Bios

Jeg købt en ibm thinkpad R51 for nok 6 mdr siden...

Jeg har ikke brugt den siden fik den... Og det har så resulteret i at jeg ikke kan huske koden... og kvitteringen kan jeg ikke finde... nogle gode råd ?

Jeg kunne forestille mig at ibm ikke vil have en skid med mig at gøre...
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 18:12 #1
Hvorfor ikke det. De har Notebooken registreret på Serienummer så ring du blot til deres hotlinie
Avatar billede syq Nybegynder
07. september 2005 - 18:17 #2
Jeg har kigget lidt på nettet nærmere inde på IBMs hjemmeside... Og IBM skal sådan set sætte nyt bundkort i siger de.... Så man skal sende bærbaren og kvitteringen... Så det er lidt surt.... Vist noget med at koden er gemt i en EEPROM som er en chip på bundkortet...
Avatar billede silvershadow Nybegynder
07. september 2005 - 18:28 #3
Jamen, det må du vel så gøre, det kan jo ikke koste alverden i forhold til thinkpad'ens pris, som vel nærmest er ubrugelig som den er nu.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. september 2005 - 19:28 #4
En thinkpad er intet værd hvis du ikke kan koden. IBM har altid gjort meget ud af at sikre det. Da jeg arbejdede ved dem for 8 år siden var løsningen et nyt motherboard, hvilket som oftest var dyrere end en ny pc.

Der er den mulighed at du kontakter forhandleren og får en kopi af din kvittering, hvor efter du kontakter IBM med henblik på at få din PC låst op.

Det er lavet sådan fordi det ikke skal kunne betale sig at stjæle din thinkpad.

Og til sidst..... Undskyld mig..... Men hvem fanden har råd til at købe en så dyr PC for ikke at bruge den?