Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
07. september 2005 - 18:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

python, module import

Jeg arbejder i windows og vil i python gerne kalde et modul fra et subdir. Imidlertid får jeg følgende fejl:

ImportError: No module named ***mit modulnavn***

Hvordan kan jeg fortælle windows/python, at der også skal ledes i subdirs? Hvad gør jeg på Linux (Fedora Core 4), hvis det samme problem opstår?

Med venlig hilsen og på forhånd mange tak
Tommy Carstensen
Biokemistuderende (og ikke en haj til computere)
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. september 2005 - 18:54 #1
prøv og læs dette
http://www.python.org/doc/current/tut/node8.html#SECTION008400000000000000000

det er godt nok et stykke  tid siden jeg har kigget på python og det er begrænset hvad jeg har lavet men mener bare at din import skal passe til din mappe struktur så burde det virke.
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
07. september 2005 - 18:57 #2
Det ligner noget, jeg kan bruge. Jeg venter med at give dig point, indtil jeg har fået det til at virke. I mellemtiden siger jeg tak. Jeg har nok afprøvet det til i morgen tidlig... Takker!
Avatar billede tommy_carstensen Nybegynder
25. januar 2006 - 13:53 #3
Hvis stierne til modulerne ikke allerede er sat, kan man også bruge:

import sys
sys.path.append(path) ## hvor path er en implicit ../sti eller eksplicit /sti path

Men dit løsningsforslag var heller ikke forkert. Læg et svar. Så giver jeg point.

Mvh Tommy
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. januar 2006 - 14:08 #4
ok :)
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. januar 2006 - 14:09 #5
hov