Avatar billede 1nz4n3 Nybegynder
07. september 2005 - 15:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PHP: Fejl, men hvor??

Hvor er fejlen? Den udskriver intet da jeg har slået fejlen fra i php.ini..

<?php
include("inc/db.php");
$brugernavn = strtolower($_POST[brugernavn]);
$kodeord = strtolower($_POST[kodeord]);
$email = strtolower($_POST[email]);

$resultat = mysql_query("select * from brugere where brugernavn='$brugernavn'");
if(mysql_num_rows($resultat) != 1){
$dato1 = date("d-m/Y");
$dato2 = date("H:i:s");
$dato = "".$dato1." ".$dato2."";
$random = rand(992939333,999999999999999);
$emne = "Velkommen til Forummet";
$fra = "robot@forummet.dk";

$tekst = "Hej ".$brugernavn." og velkommen til forummet\nFor at aktivere din bruger så tryk på dette link:\nhttp://www.127.0.0.1/D1n/?page=aktivere&code=".$random."\n\nM.V.H\nCrewet.";

mail("$email", "$emne", "$tekst", "From: ".$fra."");

mysql_query("INSERT INTO brugere (brugernavn, kodeord, oprettet, aktiveringskode, email) VALUES ('$brugernavn', '$kodeord', '$dato', '$random','$email')")or die(mysql_error());

echo "<meta http-equiv='refresh' content='0;URL=?page=aktivere'>";
} elseif (preg_match("/[^a-z ]/i", $brugernavn)) {
  echo "<meta http-equiv='refresh' content='0;URL=?page=fejl&fejlen=Ugyldige%20tegn!'> ";
} else{
echo "<meta http-equiv='refresh' content='0;URL=?page=fejl&fejlen=Brugernavnet%20er%20optaget!'>";
}
?>
Avatar billede taketwo Nybegynder
07. september 2005 - 15:40 #1
Fejlen skulle meget gerne komme frem i php.log, hvor du så end har gemt den... dette kan du selvfølgelig se, hvis du ikke har adgang til denne, men det går jeg udfra du har når du har adgang til php.ini
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. september 2005 - 15:41 #2
Mens du udvikler kunne du jo sætte fejlvisning til, eller udvikle på en anden maskine. Du får en

Parse error: parse error, unexpected '}' in /home/ej/public_html/kkk.php on line 28
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. september 2005 - 15:42 #3
Dvs. du skal fjerne de to sidste linier med }-ere
Avatar billede 1nz4n3 Nybegynder
07. september 2005 - 15:42 #4
Har fjernet }, men stadig fejl.
Avatar billede jaw Nybegynder
07. september 2005 - 15:42 #5
Du har 2 } for meget i din afslutning...
Avatar billede 1nz4n3 Nybegynder
07. september 2005 - 15:43 #6
Smid svar, hvor dum kan man dog være :)
Avatar billede jaw Nybegynder
07. september 2005 - 15:44 #7
Svar fra mig?

Og dit sidste spørgsmål vil jeg lade være ukommenteret :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. september 2005 - 15:44 #8
Det spørgsmål kan jeg ikke svare på.

Ingen point til mig, tak.