Avatar billede agnethe Nybegynder
07. september 2005 - 14:27 Der er 4 kommentarer

ændre baggrundsfarve

Hvordan ændrer jeg den hvide baggrundsfarve i dette billede.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
07. september 2005 - 14:28 #1
hvilket billede?
Avatar billede goose Nybegynder
07. september 2005 - 14:28 #2
øhh, hvilket billede ?

/Goose
Avatar billede siggi_ods Nybegynder
10. november 2005 - 13:07 #3
Jeg kan ikke se dit billede.. først lav et nyt layer som baggrunds farven skal være på (husk at sæt layer nederst i dit layer panel), så du kan bruge "Magic Wand Tool" (eller tryk W) og vælg det farve område du vil ændre.. du kan også gå op i "Select -> Color Range.." og der fra vælge den baggrund skal du vil ændre.. som sagt kan jeg ikke se billedet og vide hvor meget andet hvidt er på.. hvis ingen af de 2 virker optimalt..så er du nød til at gøre det manuelt.. det gøre du ved at bruge "Polygonal Lasso Tool" og lave en ramme om det område som skal skifte baggrund.
Når du er færdig med det.. kan du:
1: gå op i "Image -> Adjusments ->Hue/Saturation" (eller bare Crtl+U) og ændre farven derfra. Husk at have valgt det område som du vil ændre farve på
2: Det område som du har valgt sletter du..også bruger du det tomme layer som du brugt før og farver den normalt med "paint Bucket Tool"

Håber det her hjælper dig!
Avatar billede syntaks Nybegynder
06. maj 2006 - 21:50 #4
Hvilket billede?